Gå til innhold

fyllesyk


Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_Fia_*
Skrevet

Jeg er så kvalm, har skallebank og føler meg helt elendig. Jeg er klar overt at det er min egen feil, men har du noen tips? Har drukket litt vann, men det har væert mold i vannet vårt de siste dagene så ....

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Jeg er så kvalm, har skallebank og føler meg helt elendig. Jeg er klar overt at det er min egen feil, men har du noen tips? Har drukket litt vann, men det har væert mold i vannet vårt de siste dagene så ....

Få i deg mer å drikke, og gjerne litt mat og! Er vel bare en myte om at feit mat skal hjelpe, men jeg synes nå det gjør det. Og jeg sliter ofte med å drikke dagen derpå, så foretrekker ting som milkshake og sånn, blir ikke like kvalm av det som av vann. Eller drikk farris lignende drikker, de inneholder salter som får opp igjen væskenivået i kroppen. Etter at du har fått i deg mat og drikke tar du et par paracet, og så går du tilbake i sengen og legger deg. For meg er det å sove seg over hele greia det eneste som funker av og til!

Om du ikke får sove, tar du med deg dyna, drikke, mat og snacks + en kald klut til å ha på hodet (gjerne med isbiter inni), og legg deg på sofaen. Sett på en film, tv-serie, etc. Få noe til å distrahere deg så du ikke blir liggende å tenke over hvor fælt du føler deg.

God bedring! :goodbye:

Gjest Gjest_Fia_*
Skrevet
Få i deg mer å drikke, og gjerne litt mat og! Er vel bare en myte om at feit mat skal hjelpe, men jeg synes nå det gjør det. Og jeg sliter ofte med å drikke dagen derpå, så foretrekker ting som milkshake og sånn, blir ikke like kvalm av det som av vann. Eller drikk farris lignende drikker, de inneholder salter som får opp igjen væskenivået i kroppen. Etter at du har fått i deg mat og drikke tar du et par paracet, og så går du tilbake i sengen og legger deg. For meg er det å sove seg over hele greia det eneste som funker av og til!

Om du ikke får sove, tar du med deg dyna, drikke, mat og snacks + en kald klut til å ha på hodet (gjerne med isbiter inni), og legg deg på sofaen. Sett på en film, tv-serie, etc. Få noe til å distrahere deg så du ikke blir liggende å tenke over hvor fælt du føler deg.

God bedring! :goodbye:

Tusen takk for utfyllende og godt svar! Jeg skal prøve å få i meg både mat og drikke. Så blir det sofaen resten av dagen tror jeg :)

Takk for tips :) :)

Skrevet

For meg hjelper det å drikke minst en halv liter vann før jeg legger meg, men jeg skjønner jo hvis det er lett å glemme eller at man sovner av for mye å drikke. :)

Dagen derpå ligger jeg så lenge jeg orker, har alltid en flaske vann på sengekanten så jeg kan ta noen slurker når jeg våkner i løpet av natten og på morgenen. Senere står jeg opp og lager en ordenlig frokost med grovt brød, pålegg med fett (f.eks. makrell i tomat, evt ta tran), gjerne egg og kaviar og kanskje litt melk. Da blir dagen min mye bedre, men jeg har forståelse for at makrell i tomat eller tran ikke er førstevalget når man er kvalm ;)

God bedring!

Skrevet

Det som hjelper mest for meg er appelsinjuice.

Skrevet
Det som hjelper mest for meg er appelsinjuice.

Det som hjelper for meg er å få i meg noe mat, og ta meg en gåtur:) Ellers så har jeg hørt at man kan ta seg en zyrtek før man begynner å drikke. ikke prøvd det selv, men andre sier at det funker for dem. Det selges også noe i matbutikkene som kan brukes.... husker ikke navnet på det.

Skrevet
Det som hjelper for meg er å få i meg noe mat, og ta meg en gåtur:) Ellers så har jeg hørt at man kan ta seg en zyrtek før man begynner å drikke. ikke prøvd det selv, men andre sier at det funker for dem. Det selges også noe i matbutikkene som kan brukes.... husker ikke navnet på det.

Synes generelt det er en dårlig tanke å spise medisiner for at man skal kunne drikke mer alkohol (for det er det som i praksis blir resultatet om ettervirkningene blir mildere). Selv pleier jeg å drikke så mye vann jeg klarer (eventuelt annen væske om vannet er dårlig).

Gjest SmallTalk
Skrevet

Mine stikkord er:

*Nok søvn

*Vann

*Fet mat (Bacon-cheese tallerken er en sikker vinner!)

*Sjokolademelk

*Frukt med lite syre i (bananer og pærer)

Hodepine får jeg aldri, så smertestillende er unødvendig for min del.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...