Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Etter nøyaktig 25 mnd på Cerazette er jeg dritt lei!

Småblødninger de siste to mnd, mensen med 14 dagers mellomrom.....

Nei, dette gidder jeg ikke mer!

:riste:

Men hva velger man?

Lurte på P-sprøyte, men har hørt at mange legger mye på seg av den.

Det er kanskje det siste jeg trenger, jeg er stor nok fra før av.

Spiral?

P-stav?

Hjelp meg.....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan vel muligens prøve en annen type p-pille da...?

P-sprøyte er jo en ting, men har hørt man kan få beinskjørhet av den (vettkje om det er sant) samt at om man vil gravid kan det ta lang tid etter å ha slutta med sprøyta.

P-plaster kanskje? Aner ikkje om det funker men de sier det er like bra som pillen.

Sitter selv å prøver finne ut ka type eg skal begynne på, p-piller er stress siden man må ta hver dag og eg har problemer med å svelge piller så sliter litt med valget.

Gjest Catwoman
Skrevet

Jeg er kjempefornøyd med p-plasteret. Har brukt det i fem år - har ikke hatt noen plagsomme bivirkninger med det.

Vet nesten på sekundet når mensen kommer. hehe - har opplevd noen få ganger (kanskje 4-5 ganger i løpet av fem år) småblødninger utneom mensen, men ingenting annet.

Gjest Wolfmoon
Skrevet

Jeg har også hørt om økt risiko for benskjørhet ved bruk av p-sprøyte, dette kom fra en lege, så jeg vil nok ha unngått sprøyte.

Skrevet

Jeg har brukt p-ring i 2,5 år og er veldig fornøyd. Kjekt at det funker der det skal, slipper å sende hormoner gjennom hele systemet :)

Skrevet

Jeg ville anbefale deg i første omgang å skifte p-pillemerke. Jeg brukte i første omgang Yasmin, men siden det absolutt ikke funka for meg, bytta jeg til Loette som funker fint. :)

Skrevet

Takk for svar.

Loett har jeg liggende, men problemet er jo at jeg ikke aner når jeg har mensen lengere!

Hva er "ordentlig" mensen, og hva er en småblødning...?

P-plaster har jeg hørt om, men virker litt rart at et plaster skal virke prevantivt liksom.

Men Catwoman, jeg stoler på deg vet du!

;)

Gjest Catwoman
Skrevet
Hva er "ordentlig" mensen, og hva er en småblødning...?

Du har vel mensen når du er ferdig med et brett? :klø:

Skrevet

Jeg har også brukt p-plaster i noen år nå, og er kjempe fornøyd! slipper å tenke på det hver dag, og jeg har ikke hatt noen bivirkninger. Ikke har jeg blitt gravid heller, så det må jo funke....

Håper du finner det som passer best for deg:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...