Gå til innhold

Håndbagasjen er 1 cm for lang


Haris Pilton

Anbefalte innlegg

Jeg skal ut og reise i morgen og vil gjerne bruke en duffel-trillebag som håndbagasje, men den er 1 cm for lang i forhold til målene. Hadde dere satset på at dette gikk fint? Skal fly med SAS og Air Canada...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest_lina_*

Det er ingen som måler bagen din så det går nok helt fint. Har reist med alt for store kofferter som håndbaggasje hver gang jeg er ute og reiser. Kun blitt stoppet en gang (på et overfyllt fly).

God tur

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Ida_*
Det er ingen som måler bagen din så det går nok helt fint. Har reist med alt for store kofferter som håndbaggasje hver gang jeg er ute og reiser. Kun blitt stoppet en gang (på et overfyllt fly).

God tur

Noen steder er det slike "former" stående ved innsjekking og på disse står det at håndbagasjen skal kunne få plass oppi. Mao; har du en bag e.l. som ikke går oppi er den for stor i f.t. max-mål satt av flyselskapet. Hvor ofte folk blir bedt om å sjekke om håndbagasjen får plass oppi der vet jeg ikke, men det skjer.

Hadde det vært meg ville jeg tatt en tlf. til flyselskapet og spurt. Heller det enn å stå der og bli bedt om å sette fra seg bagen - enten på vei til eller fra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Noen steder er det slike "former" stående ved innsjekking og på disse står det at håndbagasjen skal kunne få plass oppi. Mao; har du en bag e.l. som ikke går oppi er den for stor i f.t. max-mål satt av flyselskapet. Hvor ofte folk blir bedt om å sjekke om håndbagasjen får plass oppi der vet jeg ikke, men det skjer.

Hadde det vært meg ville jeg tatt en tlf. til flyselskapet og spurt. Heller det enn å stå der og bli bedt om å sette fra seg bagen - enten på vei til eller fra.

Trenger jo ikke sette den fra seg, er jo bare å sjekke den inn, plukke ut det en absolutt må ha. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville nok pakket det viktigste i en veske, lagt den i kofferten og håpet på det beste :) Så kan man bare ta ut veska, om den måtte sjekkes inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er ingen som måler bagen din så det går nok helt fint. Har reist med alt for store kofferter som håndbaggasje hver gang jeg er ute og reiser. Kun blitt stoppet en gang (på et overfyllt fly).

God tur

Det er slikt som irriterer meg.. folk som IKKE respekterer reglene ang hvor mye de kan ha med seg inn på flyet..

Når folk har meg seg store ting/kofferter, går jo det utover alle andre som også vil ha med seg håndbagasje og følger reglene.. Hvorfor i all verden ha med seg så mye inn på flyet??

Uansett 2 cm har nok ikke noe å si.. Det går nok bra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Ida_*
Trenger jo ikke sette den fra seg, er jo bare å sjekke den inn, plukke ut det en absolutt må ha. ;)

Ja, det kan være en mulighet, men det er som ofte begrensinger i f.t. ant. kolli man kan sjekke inn + vekt så hvis man allerede har pakket "kvoten" for innsjekking så kan det bli dyrt å sende med en bag ekstra. I tillegg mangler man da noe å ha håndbagasjen i.

Mest sannsynlig vil det nok gå greit med en bag som er litt for stor, men jeg ville nok selv ikke tatt sjansen på det. Men det er meg da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var tre stk som reiste med ganske store bagger som håndbagasje. Som jeg tviler på hadde fått plass i den dingsen. Men dette var myke bager, som man jo kan presse sammen til å få plass med annet i "hattehylla", var ingen som spurte om målene på baggene på flyplassen :) Dette var også SAS, som egentlig har ganske strenge bagasjeregler..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Jeg har aldri sett de der formene bli brukt, enda jeg nesten vil si at de fleste passasjerer jeg ser på flyet har med seg mer enn det som får plass oppi der. For å være sikker kan du gjøre som en sier, å pakke en liten veske eller noe øverst i kofferten, der du har det viktigste. Så går det enkelt å ta den ut hvis du blir bedt om å sjekke inn bagasjen. Jeg tror aldri i hverden det skjer, for hvis de skal stoppe en som har 2 cm for stor bagasje så måtte de sannsynligvis stoppet nesten alle på flyet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så for förste gang noen bli stoppet Schönefeldt i Berlin for noen uker siden. Der sto det personal og sjekka at ingen hadde mer enn ett kolli og at det passa i den der målegreia. Dette var på en flyplass som har lavpris flyselskaper som easyjet og RyanAir, og folk måtte betale 20 € for å sjekke inn for stor bagasje.

Jeg tror derimot ikke det er noen fare med 2 cm og så lenge det ikke er disse lavprisselskapene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...