Gjest Gjest_Anny_* Skrevet 18. juli 2009 #1 Skrevet 18. juli 2009 Skal ha konfirmasjon for andre år på rad, og må variere kakebordet. Har noen en "ny" oppskrift å anbefale? Helst en som kan lages på forhånd? Skal fra før ha: Hvit dame, kransekake, wienerbrød, sjokoladekake, nøttekake med morellkompott og eggelikør, grønn ostekake med druer, rabarbrakake med marengslokk og "krisp-krasp-kake". Hadde vært fint med en som kan fryses. Prøver å ha jevn fordeling av kaker med krem, nøtter, marengs, sjokolade, frukt, m.m.
venus_ Skrevet 19. juli 2009 #2 Skrevet 19. juli 2009 Mange spennende kakeoppskrifter på detsoteliv.no
Rufus Skrevet 21. juli 2009 #3 Skrevet 21. juli 2009 Synes ofte det er godt med ostekake, jeg Den kan vel ikke fryses, men lages til gjengjeld på kort tid og trenger jo bare kjøling før den er klar til servering...iallefall min oppskrift
Gjest Gjest_cookie_* Skrevet 21. juli 2009 #4 Skrevet 21. juli 2009 iskake - i en eller annen variant pleier å slå an fruktsalat med krem ved siden av (evt et fat med oppskåret frukt), er forfriskende og godt krumkake er godt også utenom jul og kan lages lenge i forveien mørk hemmelighet syns jeg er vanskelig å komme utenom sjokoladepudding, karamellpudding eller lignende kan også være godt
Kanutten Skrevet 22. juli 2009 #5 Skrevet 22. juli 2009 Oi, her var det en del sorter jeg ikke har hørt om. (Sorry om jeg kuppper tråden din trådstarter ) Noen som vil dele oppskrift på Hvit dame Mørk hemmelighet Nøttekake med morellkompott og eggelikør Krisp krasp kake rabarbrakake med marengslokk Hørtes spennende ut de kakene der. Ellers så kan man jo lage budapestrull, (fin å lage noen dager i forveien å hive ferdig i fryseren. Stor suksess hjemme hos oss) Ostekake som nevt før. (den kan fint fryses,testet det til ett bryllup i fjor.) Suksessterte Oreokake
Gjest Marlo Skrevet 22. juli 2009 #6 Skrevet 22. juli 2009 Rabarbra kake med jordbär er alltid en slager her, men ikke så mange som lager den etter hva jeg har sett på kakebord rundtomkring
Gjest Gjest Skrevet 22. juli 2009 #7 Skrevet 22. juli 2009 Mørk hemmelighet er en av mine bardoms favoritter som jeg ikke kan gi slipp på Kok 1 plate kokesjokolade i 3 dl melk. Løs opp 5 pl gelatin og ha i. Skyll kakeform i varmt vann (vanlig rund, men sjekk at den ikke lekker!!), strø med sukker. Ha i sjokolademasse og sirkle den rundt slik at den dekker hele formen til den er stiv. Fyll: 1/2 l fløte + 2 ss sukker piskes til krem 1 liten boks annanas i biter 3 ss hakkede valnøtter 50 g rosiner (pleier jeg å sløyfe) 10-11 pl gelatin (oppløst) Alt blandes i kremen (gelatin til slutt) og ha i den sjokoladekledde formen. Stå over natten i kjøleskap før servering. Hvelves på fat og kan evt pyntes m krem og frukt, eller med mokkabønner (mmmm) Alternativ til fyll: banan, appelsin og druer (eller annet du har lyst på eller har for hånden)
Kanutten Skrevet 22. juli 2009 #8 Skrevet 22. juli 2009 Tar gjerne oppskrift på en sånn kake også jeg. Det hørtes godt ut.
Gjest Miley Skrevet 22. juli 2009 #9 Skrevet 22. juli 2009 Ostekake kan fryses, men den får en litt annen konsistens. Blir samme smaken, men ikke samme utseende, så det er ikke helt heldig.
Idnar Skrevet 22. juli 2009 #10 Skrevet 22. juli 2009 Oi, her var det en del sorter jeg ikke har hørt om. (Sorry om jeg kuppper tråden din trådstarter ) Noen som vil dele oppskrift på Hvit dame Mørk hemmelighet Nøttekake med morellkompott og eggelikør Krisp krasp kake rabarbrakake med marengslokk Hørtes spennende ut de kakene der. Ellers så kan man jo lage budapestrull, (fin å lage noen dager i forveien å hive ferdig i fryseren. Stor suksess hjemme hos oss) Ostekake som nevt før. (den kan fint fryses,testet det til ett bryllup i fjor.) Suksessterte Oreokake Hvit dame er det samme som marsipankake. Ofte med makronbunn(nøttebunn)
Gjest ~VanDora~ Skrevet 22. juli 2009 #11 Skrevet 22. juli 2009 (endret) Suksessterte er en nydelig kake som kan fryses og den tiner fort når du tar den ut I tillegg så ser den jo flott ut. Og nå ser jeg at noen andre også har nevnt den Hehe Endret 22. juli 2009 av ~VanDora~
Rosenrød Skrevet 23. juli 2009 #12 Skrevet 23. juli 2009 Ååååå, den mørke hemmeligheten hørtes GOD ut!!
HelloKjersti Skrevet 23. juli 2009 #13 Skrevet 23. juli 2009 http://bakerella.blogspot.com/2009/01/thaaank-you-betty.html Nam nam!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå