Gjest Gjest Skrevet 18. juli 2009 #1 Skrevet 18. juli 2009 Har et havlgammelt kjøkken som jeg kunne tenke meg å ta en mini-oppussing på - det vil si bytte fronter, men la skapene stå. Jeg er helt håpløs når det gjelder å se for meg hva som kan bli fint, og har brukt IKEAs kjøkkenplanleggingsprogram for å tegne og se muligheter i 3D. Men jeg ser jo da bare kjøkkenet, ikke hvordan det blir i forhold til resten av løsningen - jeg har helt åpent mellom stue og kjøkken, med bare et spisebord som "skille". Problemet er at med et gammelt kjøkken, så følger ikke skapstammene IKEAs mål, og det blir litt problematisk å få det hele til å klaffe og se pent ut. Derfor vurderer jeg å få en interiørkonsulent til å se på det, og komme med forslag. Men jeg er redd disse konsulentene for det meste er flinke til å se løsninger i sjangeren "gardiner, farger og krimskrams" og ikke de praktiske løsningene på sånne problemer. Jeg spurte en snekker i forbindelse med en annen jobb jeg trengte hjelp med, men han mumlet bare noe om at det var vanskelig og at jeg kanskje burde bytte ut hele kjøkkenet. Jeg ser at der er ganske ulike erfaringer (noen veldig dårlige!!) med såkalte kjøkkenfornyere som lager nye fronter på bestilling. Noen som har prøvd en interiørkonsulent til mer enn fargesetting etc? Gjerne i Østfold...!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå