mariekristine Skrevet 18. juli 2009 #1 Skrevet 18. juli 2009 Skulle gjerne vært høy og slank, men er desvere ikke det.. Skal kjøpe meg en selskapskjole til jeg skal gifte meg.. <er 167 cm og rundt 80 kg. Litt midje, men ellers ikke noe positivt å snakke om. Ganske jevn hele veien.... Hvordan kan man finne ut hvilken kjole man kler? Klarer ikke å finne det ut selv..
lillesmile Skrevet 18. juli 2009 #2 Skrevet 18. juli 2009 Skulle gjerne vært høy og slank, men er desvere ikke det.. Skal kjøpe meg en selskapskjole til jeg skal gifte meg.. <er 167 cm og rundt 80 kg. Litt midje, men ellers ikke noe positivt å snakke om. Ganske jevn hele veien.... Hvordan kan man finne ut hvilken kjole man kler? Klarer ikke å finne det ut selv.. Halterneck virker slankende og er flatterende dersom du har stor byste. Ville ellers anbefalt å fremheve midjen, ikke hoftene altså, men midjen.
krillan Skrevet 18. juli 2009 #3 Skrevet 18. juli 2009 Har du brede skuldre er det nydelig med halter neck( som går rundt halsen). Det gjør skuldre smalere. Har du smal skuldre er det stilig med tupe kjole. Om du føler at deg naken uten stropper, er det mange fine med stopper. Synes du selv at du er stor, ser man smalere ut med ensfarget kjole, mørkere farge. Om man synes baken er stor er det lurt å ikke ha noe som strammer under den. f.eks havfrue fasong. Den framhever baken Jeg synes selv det er utrolig pent med kvinnelige fasong og framheve det. Og det er sikkert kjempe fint til deg siden du har smalt liv. Siden du har smalere midje ville jeg fremhevet det ! Det er jo så fint og feminint, og du er heldig som har det! !
mariekristine Skrevet 18. juli 2009 Forfatter #5 Skrevet 18. juli 2009 Empireliv er som regel veldig kledelig. Takk for svar alle dere. Er bred over skuldrene ja, og har heller ikke store bryster. http://www.abelone.no/components/com_virtu...35e89ce01b1.jpg Krmt.. hva er empireliv?
Heart7086 Skrevet 18. juli 2009 #6 Skrevet 18. juli 2009 Jeg har selv vært å sett på brudekjole for litt siden, er heller ingen sylfide. Store bryst, liitt midje.. Det jeg fant ut(har ikke prøvd halterneck) var at jeg måtte ha stropper. Kjolene uten stropper ble jeg seende ut som en hval øverst og fin nederst:) Fant og ut at "drapering" rundt livet(over magen) gjorde at den så veldig flat og fin ut, og selvsagt passer ingen trange, trange kjoler(f,eks havfrue kjolene)
mariekristine Skrevet 18. juli 2009 Forfatter #7 Skrevet 18. juli 2009 Jeg har selv vært å sett på brudekjole for litt siden, er heller ingen sylfide. Store bryst, liitt midje.. Det jeg fant ut(har ikke prøvd halterneck) var at jeg måtte ha stropper. Kjolene uten stropper ble jeg seende ut som en hval øverst og fin nederst:) Fant og ut at "drapering" rundt livet(over magen) gjorde at den så veldig flat og fin ut, og selvsagt passer ingen trange, trange kjoler(f,eks havfrue kjolene) Stroppeløst kan umulig sitte på meg.. Har heller aldri prøvd halterneck, men har hørt at det skal virke slankende om man kan kalle det det.. Er skeptisk siden jeg har så brede overamer, men tenkte å ha sjal over dem om mulig. Blir nok sikkert drapering over magen sikkert..
krillan Skrevet 18. juli 2009 #8 Skrevet 18. juli 2009 Takk for svar alle dere. Er bred over skuldrene ja, og har heller ikke store bryster. http://www.abelone.no/components/com_virtu...35e89ce01b1.jpg Krmt.. hva er empireliv? Er ikke empireliv som går inn under brystene? Da kan det jo hende man ikke får fremhevet livet som er litt lenger ned?
Gjest Bond Skrevet 18. juli 2009 #9 Skrevet 18. juli 2009 (endret) Krmt.. hva er empireliv? Noe sånt, man kan jo finne noe sånt med stropper også Om man har litt ekstra her og der er under puppene ofte et sted man er ganske slank, og det gjør man både høyere og slankere å fremheve det. Endret 18. juli 2009 av Bond
Sunshine Skrevet 19. juli 2009 #10 Skrevet 19. juli 2009 Stroppeløst kan umulig sitte på meg.. Har heller aldri prøvd halterneck, men har hørt at det skal virke slankende om man kan kalle det det.. Er skeptisk siden jeg har så brede overamer, men tenkte å ha sjal over dem om mulig. Blir nok sikkert drapering over magen sikkert.. Det er utrolig mange som tror at stroppeløst ikke vil sitte, men det gjør de faktisk! Det er korsett i kjolene så de sitter godt på. Ta deg en prøverunde i butikkene så ser du fort hva du liker og ikke, de ansatte er som oftest veldig flinke til å veilede.
Concertina Skrevet 19. juli 2009 #11 Skrevet 19. juli 2009 Jeg er omtrent samme størrelse som ts og jeg endte opp med en smal kjole - hadde aldri trodd jeg kunne ha noe slikt, men slike prinsessekjoler passet meg rett og slett ikke, jeg så kort og (enda) tykk(ere) i de Så, dra og prøv kjole er mitt råd, når man får de på så ser de helt anerledes ut
Gjest Kirsten Skrevet 28. juli 2009 #12 Skrevet 28. juli 2009 (endret) Jeg er 173 cm høy og veide rundt 80 når jeg giftet meg. Hadde kjole med halterneck og flott "drapering" under bysten. Jeg ble veldig slank i kjolen og følte meg som verdens vakreste. Selv med kiloer både her og der. Anbefales! Nå skal jeg finne en kjole til et bryllup jeg skal i, og empireliv er det jeg er ute etter. Da kan magen "henge" fritt og disse uten at alle trenger å se det... he he. Innlegget er endret iht KGs regler. Bond, mod Endret 28. juli 2009 av Bond
Gjest Gjest Skrevet 28. juli 2009 #13 Skrevet 28. juli 2009 Må bare nevne noe... Jeg har sett mange store bruder i tubetopp-kjoler, der det formelig tyter ut over kanten oppe. Grusomt stygt.. Den kjolen hun siste her hadde brukt er nok ganske flatterende. Når var ikke hun stor da, men jeg kan tenke meg at den ville sett bra ut på større jenter også. Det er ikke fint med brudekjole uten armer da, hvis armene er digre og flagrende.
Gjest Gjest Skrevet 28. juli 2009 #14 Skrevet 28. juli 2009 Du bestiller tid i en brudesalong og får hjelp der. Der er de som regel veldig flinke til å se hva du kler og kan trylle med korsetter og stive overdeler som gir mange bruder litt andre former enn det de vanligvis har... Ei jeg kjenner hadde plutselig pupper, og tjukt hår som var tryllet på av en frisør (ikke extensions).
Rosalie Skrevet 28. juli 2009 #15 Skrevet 28. juli 2009 Empireliv er IKKE kladelig dersom man er litt stor. Man får ikke markert det man har av midje, og man ser veldig lett gravid ut dersom man har noen kilo for mye. jeg har også sett min andel av litt større bruder som formelig velter over kjolekanten når de har stroppeløs. Antagelig fordi korsettet er såpass trangt for at kjolen skal henge oppe, at alt av rygg- og brystfett presses oppover. IKKE mye pent.
Sunshine Skrevet 17. august 2009 #16 Skrevet 17. august 2009 Empireliv er IKKE kladelig dersom man er litt stor. Man får ikke markert det man har av midje, og man ser veldig lett gravid ut dersom man har noen kilo for mye. Det kommer helt ann på kroppsfasongen og kjolestoffet. Mange kler det, andre ikke.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå