Gå til innhold

Mars/April 2010


Gjest Roxie Hart

Anbefalte innlegg

hei jenter!

Skal vi prøve å blåse liv i klubben igjen?

Lillemann er snart fem mnd allerede, huff det er ikke gøy!

Han spiser frukt og velling, er stor og fin og blid gutt.

Mannen min har akkurat begynt på permen sin, han skal ha to dager i uka og jeg skal vel prøve å komme meg så smått ut i jobb igjen, en dag i uka tenkte jeg.

Ellers har vi vært to uker i syden i sommer, og skal en uke til nå i august. det blir herlig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her går det kjempebra syns jeg. Helsesøster er litt bekymret siden snuppa har lagt på seg litt lite, så fikk beskjed om begynne med grøt. Hun elsker grøten, så regner med at ting har gått seg til når vi skal veie imorgen :)

Etter hun begynte med grøt har hun gått fra å sove i totimersintervall om natta til å sove 6- 11 timer sammenhengende. Deilig :)

Ikke lenge til jeg starter opp med 20% jobb. Skal bli deilig å komme seg ut å gjøre noe annet en dag i uka. Selv om vi er mye på farten kan jeg bli litt gal av lite voksenkontakt der det er annen fokus enn baby...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig at det ble litt liv her igjen! Hørtes kjempedeilig ut med sydentur!

Her har vi også begynt så smått med grøt, hun har fått et par små skjeer noen kvelder for å smake.

Hun har stort sett sovet 6-8 timer sammenhengende om nettene, men nå har hun begynt å våkne kl 1 for å få mat! Så jeg tror det kan være greit med litt grøt før hun skal legge seg.

Hvordan er kveldene for dere? Jenta mi har omsider begynt å sovne i 10-tiden, det er en forbedring :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal vi prøve å blåse liv i klubben igjen?

Ja! :duskedame:

Etter hun begynte med grøt har hun gått fra å sove i totimersintervall om natta til å sove 6- 11 timer sammenhengende. Deilig :)

Så herlig! Totimersintervaller om natta i mange måneder høres veldig slitsomt ut. :troest:

Hvordan er kveldene for dere? Jenta mi har omsider begynt å sovne i 10-tiden, det er en forbedring :)

Så bra med tidligere legging! :)

Vi begynte ganske tidlig med legging kl ni (da hun var et par-tre uker gammel kanskje), og har gradvis lagt henne tidligere den siste måneden. Nå legger hun seg ca kl syv. De siste to nettene nå har hun ikke våknet før klokken halv tre for mat, og det er virkelig deilig. Hun sov så mye før også, men de siste tre ukene har hun våknet annenhver til hver time for mat, noe som jeg synes ble veldig slitsomt. :sjenert:

Angående mat, så tenker vi å begynne å begynne med smaksprøver på fast føde om en måneds tid kanskje, når snuppa er fire og en halv måned, og senest når hun er fem måneder. Jeg er derimot litt usikker på hva vi skal starte med, hva gjør dere? Jeg tenker litt i baner av most avocado til å begynne med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi begynte ganske tidlig med legging kl ni (da hun var et par-tre uker gammel kanskje), og har gradvis lagt henne tidligere den siste måneden. Nå legger hun seg ca kl syv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan gikk det i går, Miss MP?

Vi legger henne vanligvis når hun er ganske våken, og så ligger hun og titter rundt og sovner til slutt. Noen ganger tar det to minutter, andre ganger en time. Pluss noen smokkedytter. På forhånd har vi tatt kveldsstell, og så ammer jeg henne på sengekanten. Legger ned, smokk, nattasang, god natt, jeg går ut av rommet.

Men det er jo selvfølgelig ikke alltid det går så enkelt. I kveld ble det mye trøsting og synging, stryking på kinnet og litt ekstra amming før hun (forhåpentligvis) nå har falt til ro. Jeg forsøker i det lengste å ikke ta henne opp om hun surver en del før hun faller til ro; jeg vet at hun av og til må sutre og smågråte litt før hun sovner. Men da er jeg eller mannen inne hos henne hele tiden, stryker på kinnet, synger, og prøver så godt vi kan å trøste uten å ta henne opp. Dette kan innimellom ta en del tid. Går det over til skikkelig gråt, tar vi henne selvfølgelig opp, og bysser og trøster og evt. ammer litt mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvordan gikk det i går, Miss MP?

Vi legger henne vanligvis når hun er ganske våken, og så ligger hun og titter rundt og sovner til slutt. Noen ganger tar det to minutter, andre ganger en time. Pluss noen smokkedytter. På forhånd har vi tatt kveldsstell, og så ammer jeg henne på sengekanten. Legger ned, smokk, nattasang, god natt, jeg går ut av rommet.

Men det er jo selvfølgelig ikke alltid det går så enkelt. I kveld ble det mye trøsting og synging, stryking på kinnet og litt ekstra amming før hun (forhåpentligvis) nå har falt til ro. Jeg forsøker i det lengste å ikke ta henne opp om hun surver en del før hun faller til ro; jeg vet at hun av og til må sutre og smågråte litt før hun sovner. Men da er jeg eller mannen inne hos henne hele tiden, stryker på kinnet, synger, og prøver så godt vi kan å trøste uten å ta henne opp. Dette kan innimellom ta en del tid. Går det over til skikkelig gråt, tar vi henne selvfølgelig opp, og bysser og trøster og evt. ammer litt mer.

Det høres så enkelt og greit ut :) Problemet er bare at her er det skikkelig gråt med en gang ;) Vi skal reise bort noen dager nå, men når vi kommer hjem igjen skal jeg prøve å slutte med vogge og vognbag, og begynne å legge henne i senga. Har ikke prøvd å gå ut av rommet, men skal gi det et forsøk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har leggingen bestått i grøt - stell - amming på sengekanten og så har jeg lagt henne i sprinkelsengen. Er gjerne våken når jeg legger henne, eller hun våkner når jeg legger henne over i senga. Men sovner som regel greit av seg selv. Siden dette har fungert så bra har vi ikke prøvd ut noe annet ;)

Men - jeg begynner å bli lei av å måtte være hjemme i leggetiden, så må prøve å få mannen til å kunne fikse leggingen selv. Så ikveld prøvde vi med amming først, så bading og grøt. Men ble hyl og skrik når jeg la henne i senga, klarte ikke å roe henne. Svak som jeg er ble det at jeg tok fram puppen. Og hun roet seg og kunne legges og sovnet straks... Må holde ut lengre i morgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe.. det er vanskelig å ikke gi seg når disse små skriker! I går gikk det ganske greit her, vi bada henne først, og ga henne nesten full porsjon grøt etterpå, og hun sovnet av seg selv halv 10! :) Så sov hun til halv 5, fikk mat, og sov videre til halv 9! Så det har absolutt vært en bra natt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei jenter! Så hyggelig med "reunion"!

Her er alt veldig bra! Vesla vokser seg stor og fin etter at vi startet med MME og litt mat. Ble tvngen til å starte med dette da jeg selv har vært veldig dårlig en periode og ikke var i stand til å amme. Men snuppa liker det, og har nå lagt seg på en sunn og god vekt (fra litt for lav vekt tidligere). Grøt er superstas - nam nam! Gir dette på formiddagen nå, og fruktmos på ettermiddag. Skal starte med grøt på kveld snart.

Nettene:

Spørs litt når hun sovner (alt etter hva vi gjør, hun sover best i sprinkelsengen sin..), men stort sett: Stell, mat + legging et sted mellom 18:30 og 19.30. Mat stort sett et sted mellom 01-03. Sover så til 07-08, så er hun våken (ligger i sengen og smiler/prater) en halvtimes tid, og sover ca en time til etter det. Leggig foregår med at vi legger henne i sovepose i sengen med smukk, stryker henne litt på nesen. Går så fra henne, går deretter inn når hun sier at hun har mistet smukken (godlyder) - gir henne smukk og stryker litt på henne. Hvor mange ganger vi må gjøre dette variere veldig.

De siste 2 dager har hun sivnet 17:30-21, fått en flaske, så sovet til 06:30. Nice!

Gnager fælt på alt hun får tak i og slever mye. Er nok noe tenner på gang nå - spennende.

Ruller rundt og rundt, tar push ups og sit ups til den store gullemdalje, og vil så gjerne fremover. Legger hodet ned i bakken, skyver rompa opp, og "hopper små hopp" bortover. Vil vil, men får det ikke til!

Det er så mye spennende som skjer nå, og wow så tiden flyr- ikke sant folkens? FLYR!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen har fikset legging to kvelder uka her nå, ga henne grøt på stua, så stell før hun fikk flaske på soverommet. Begge kveldene sovnet hun kjapt, så nå ser det ut til at jeg kan komme meg litt mer ut :)

Men - hun har begynt å sove på magen. Prøver å snu henne, men hun snur seg tilbake med en gang... Er vel ikke så farlig nå som hun kan snu seg selv, men kunne jo helst tenkt meg at hun sov på ryggen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen har fikset legging to kvelder uka her nå, ga henne grøt på stua, så stell før hun fikk flaske på soverommet. Begge kveldene sovnet hun kjapt, så nå ser det ut til at jeg kan komme meg litt mer ut :)

Men - hun har begynt å sove på magen. Prøver å snu henne, men hun snur seg tilbake med en gang... Er vel ikke så farlig nå som hun kan snu seg selv, men kunne jo helst tenkt meg at hun sov på ryggen...

Du klarer ikke forhindre det da? Vesla begynte å snu seg over på magen da hun var 2,5 måned, så i sprinkelsengen har vi hele tiden hatt en sammenrullet juniordyne ved siden av henne. Slik gjør vi sengen mindre, i bunn har vi en stor pute liggenes. På denne måten får ikke vesla til å snu seg helt over på magen, hjelper også med soveposen. Om vi ikke ligger dynen/puten i sengen er hun over på magen med en gang. Føler jeg har mer kontroll over henne når hun sover på rygg.

Så deilig at det har fungert når han har lagt henne! Det gir frihet:)! Her i huset har jeg vært så mye dårlig at det er mannen som styrer showet.. eller vi deler alt likt rettere sagt. Tok litt tid å venne seg til at det ikke var jeg som visste hvor ting var, når hun sist spiste, hva hun liker/ikke liker best - men nå er det bare deilig og veldig hyggelig. Hadde jeg ammet fortsatt, så hadde det selvfølgelig blitt et skille der.

Når kan man egentlig starte med sportsvogn på lavt hakk? Snuppa ligger alltid i sit ups nå, bare rompa som er i bakken, vil opp opp! OG finner ikke lenger roen i bagen i vognen, vil liksom opp å kikke. Har noen ganger måttet legge en pute/dyne under overkroppen hennes slik at hun ser bedre, da bare koser hun seg. Hva gjør dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Annonse

Hei jenter! Veslegutten min på 5,5 mnd skal bli storebror :fnise:

Oi, når du har termin?

Veldig innstilt på å få en til vi og, men skal nok tilbake på jobb minst et år før det blir aktuelt med nr 2 her i huset :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer Renesmee! :blomst:

Vi er også innstilte på å få en nr. to, men jeg vil ha en sommer der jeg ikke er gravid/har nyfødt i huset før vi starter på'n igjen. Har lyst til å få meg noen skikkelige fjellturer først. Pluss jobbe litt også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gratulerer så mye Renesmee!

Jeg prøver å huske når jeg hadde mensen sist, tror det er godt over en mnd siden nå. Jeg har hatt den regelmessig de få gangene jeg har hatt siden fødselen, men det kan jo være minipillen som klusser til systemet!

Nå har snuppa mi sovet natta igjennom (22-07) 3 netter på rad!! Jeg er for en gangs skyld ikke helt skutt, hehe. Ganske deilig :) Når det gjelder mat går det i morsmelk (på flaske, jeg pumper), erstatning (har lite melk), fruktmos og grøt. Vesla gaper veldig, og tar imot alt hun får :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fullammet 5 mnd, men nå er det helt stopp . Veldig trist egentlig, og jeg savner det veldig. Alt er SÅ mye enklere når man ammer!

Endret av Renesmee
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så masse!

Stoppet melken? Er vel mye som skjer i kroppen så er kanskje ikke så rart.

Hvordan går det med småttisene nå? Her går det veldig bra, han smiler og er fornøyd stortsett hele tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...