Miss moneypenny Skrevet 26. mai 2010 #1781 Del Skrevet 26. mai 2010 Ok, da skjønner jeg at det kan være vanskelig å bytte ja... Wow! Barn allerede? Så tøff du er!! Blir så imponert av sånt jeg, hadde aldri aldri kunnet gjort det selv.. Er redd for å ha et lignende svangerskap som sist - hvordan ta vare på baby da? Og så er jeg redd fødsel. Men dæven, du håper:) Så flott! Hehe tanken skremmer vettet av meg da.. men samtidig håper jeg ja Men hvis jeg ikke ble gravid blir det minipillen og å fullføre utdannelsen før nestemann. Var jo egentlig det som var planen. Du hadde vel en ganske vanskelig/skummel fødsel hvis jeg ikke husker feil? Jeg hadde et veldig lett svangerskap, og en drøm av en fødsel, så jeg var innmari heldig. Da er det ikke så skummelt hvis det skulle komme en baby til Jeg husker at jeg skrek masse under fødselen, men jeg husker virkelig ikke smertene. Merkelig det der! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chica Skrevet 26. mai 2010 #1782 Del Skrevet 26. mai 2010 Vi holder på å planlegge sydentur vi og, men litt usikker på når det blir, for må klaffe med så mye. Men satser på høsten en gang, har lyst til å unngå den varmeste perioden i tilfelle snuppa reagerer på varmen. I tillegg ser vi kun på leiligheter med air condition. Wow - imponert over tanken på nr 2 allerede jeg. Her knaskes Cerazette for å unngå slikt Skal bare få ferdig utdanning, få ny jobb og komme meg godt inn i den før det blir aktuelt med en til... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss moneypenny Skrevet 26. mai 2010 #1783 Del Skrevet 26. mai 2010 Vi holder på å planlegge sydentur vi og, men litt usikker på når det blir, for må klaffe med så mye. Men satser på høsten en gang, har lyst til å unngå den varmeste perioden i tilfelle snuppa reagerer på varmen. I tillegg ser vi kun på leiligheter med air condition. Wow - imponert over tanken på nr 2 allerede jeg. Her knaskes Cerazette for å unngå slikt Skal bare få ferdig utdanning, få ny jobb og komme meg godt inn i den før det blir aktuelt med en til... Det var planen min også, trodde det var trygt å ha samleie før man har fått igjen mensen men har det skjedd så er jeg bare glad for det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chica Skrevet 26. mai 2010 #1784 Del Skrevet 26. mai 2010 Det var planen min også, trodde det var trygt å ha samleie før man har fått igjen mensen men har det skjedd så er jeg bare glad for det Har du tatt test, eller tror du bare du har blitt gravid? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss moneypenny Skrevet 26. mai 2010 #1785 Del Skrevet 26. mai 2010 Har du tatt test, eller tror du bare du har blitt gravid? Nei jeg har ikke peiling jeg, merka bare at jeg hadde el dagen etterpå. Tror egentlig ikke jeg er det da, men håper litt Skal ta en test om 2 uker, og er den negativ blir det cerazette og utdannelse på meg også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Englefjes- Skrevet 26. mai 2010 #1786 Del Skrevet 26. mai 2010 Dæven, jeg blir svett av tanken på en ny graviditet så kjapt; jeg er imponert miss MP! Hvordan går det forresten med babyene deres om natta nå, sover de lenge i strekk? Jenta mi sover mellom 5-8 timer nesten hver natt nå, og jeg er kjempefornøyd! Men hun forferdelige helsesøstra syns at det var jo ikke bra, for hun måtte da få mat? Hadde heldigvis med samboeren som satte henne på plass denne gangen 5-8 timer høres herlig ut! Snuppa her sover gjerne fra 22 til 03 (ca), bortsett fra de to siste nettene, da har hun våknet for mat en gang før også. Hadde jeg bare lagt meg selv kl 22 hadde det jo vært knall, men her i gården har man lakenskrekk, og er gjerne oppe til over midnatt. Men snuppa er vanskelig å få i seng etter nattammingen, da ligger hun gjerne og knirker og skravler lenge (minst en time) før hun finner søvnen... Byssing kan funke, men ikke alltid. Og i helga, mens vi var på besøk hos svigers, sovnet hun med en gang vi la henne ned etter amming. Kanskje det er fordi hun sov i bagen, som er veldig lun, og det var mørkere på rommet? :klø: Hun sover i liten sprinkelseng med nedfellbar side (står inntil vår seng) hjemme, jeg har bygd den litt opp for å lage et "rede" til henne, men jeg kan kanskje bygge opp enda mer rundt? Hm. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Renesmee Skrevet 27. mai 2010 #1787 Del Skrevet 27. mai 2010 Heihei! Lenge siden jeg har vært innom nå! Om natta har det vært mye amming frem til nå. Første soveperiode på 3 timer , deretter 2 timer og så opp for mat omtrent en gang i timen. Han har alltid sovnet veldig raskt etter mat så det har gått greit selv om vi har vært ofte opp Nå føler jeg at det er sjeldnere, og ikke har jeg sjangs til å huske om jeg var oppe 3 eller 4 ganger i natt heller :gjeiper: Vi var på 6'ukerskontroll 28. apri. Der fikk jeg prøvekjørt vaksinene han skal ha på 3mnd. Da er det minst 3 mnd til jeg kan bli gravid igjen (2 mnd igjen i morgen) :gjeiper: Vi har alltid ønsket oss 2 tette, og et svangerskap til høsten er hjertelig velkommen. Gal? Jeg? Kanskje bare dum LETT svangerskap, LETT fødsel og fantastisk LETT spedbarnstid. Gleder meg til neste gang Da vil graviditeten gå unna i en fei også, siden jeg har mer enn nok av andre ting å tenke på mens jeg er gravid Veide gutten min 3 dager før han ble 10 uker . 6490 gram. Nå bruker han størrelse 68 i bodyer Storgutten min <3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Englefjes- Skrevet 30. mai 2010 #1788 Del Skrevet 30. mai 2010 (endret) Vi tenker også å få forholdsvis tett, men ikke så tett at jeg blir gravid i løpet av 2010. Eller, aksjekursen for søsken synker proporsjonalt med mengde skriking fra snuppa, og stiger proporsjonalt med smil, så vi får se når det blir. Dere som får så tette; hvordan får dere opparbeidet dere retten til fødselspenger? Må man ikke jobbe seks av ti måneder før man går ut i permisjon for å få rett til det, eller er jeg helt på jordet nå? Endret 30. mai 2010 av -Englefjes- Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss moneypenny Skrevet 1. juni 2010 #1789 Del Skrevet 1. juni 2010 Vi tenker også å få forholdsvis tett, men ikke så tett at jeg blir gravid i løpet av 2010. Eller, aksjekursen for søsken synker proporsjonalt med mengde skriking fra snuppa, og stiger proporsjonalt med smil, så vi får se når det blir. Dere som får så tette; hvordan får dere opparbeidet dere retten til fødselspenger? Må man ikke jobbe seks av ti måneder før man går ut i permisjon for å få rett til det, eller er jeg helt på jordet nå? Er ikke sikker jeg, får man foreldrepenger av foreldrepengene tro? Det greieste for vår del er å vente med å få en til, til jeg blir ferdig på skolen. Vi bygde hus ifjor, og samboeren så veldig frem til at jeg skulle bli ferdig på skolen så vi skulle få bedre råd. Men sånn gikk det ikke, og nå blir det kanskje enda lenger til Men hva skal man vel med penger? Jeg skal ta en test om halvannen uke ca, da burde den kunne slå ut hvis jeg har blitt gravid. Jeg blir nok både letta og skuffa hvis jeg ikke er det! Også blir jeg veldig glad og litt sjokka hvis jeg er det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eeyore Skrevet 1. juni 2010 #1790 Del Skrevet 1. juni 2010 (endret) Her er det ikke snakk om noen ny graviditet med det første! Ellers sover junior fortsatt fantastisk om natten. Sovner i 22-23 tiden, putter i smokken i 4-5 tiden og ammer i 6-7 tiden. Deilig! Etter et par kommentarer om at babyer trenger mat om natten, snudde helsesøster plutselig på første bareseltreff, og sa entusiastisk: "ja, det er alltid en sovebaby på hver gruppe" :klø: Ja, ja, bekymrer meg ikke jeg, for han legger på seg og begynner å bli rund og god. Smiler og babler, er stadig mere våken, og sjarmerer mammaen sin i senk :rødme: Endret 1. juni 2010 av Eeyore Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Renesmee Skrevet 4. juni 2010 #1791 Del Skrevet 4. juni 2010 Jeg trenger bare å jobbe i en eneste dag i 100% stilling før jeg har opparbeidet meg ny rett til å ta 56 ukers permisjon med 80% lønn. Da får jeg like mye utbetalt i permisjonen som det jeg har i denne permisjonen. Jeg har fast jobb med fastlønn, så det er ikke snakk om 6 av 10 mnd for min del. Dersom jeg ikke hadde rukket å komme tilbake i jobb igjen før neste permisjon hadde jeg måttet ha 46 uker med 100% lønn. Da hadde jeg også fått det samme utbetalt som jeg får nå (bare med 80% lønn) Vanskelig å forklare når man har elendig amme-ordforråd! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss moneypenny Skrevet 4. juni 2010 #1792 Del Skrevet 4. juni 2010 Vanskelig å forklare når man har elendig amme-ordforråd! Det har jeg merka og! Det virker som alt av hjerneceller er på tur! Jeg kan nesten ikke lese en enkelt setning i en bruksanvisning engang, må virkelig konsentrere meg. Det er jo flaut Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Clebra Skrevet 5. juni 2010 #1793 Del Skrevet 5. juni 2010 Så mange som tenker på nr 2 - tøffinger:) Men jeg må jo innrømme at selv om det er totalt utelukket i minst 3-4 år, så gleder jeg meg veldig til å kanskje få en til... det er jo så innmari verdt det! For noen dager siden begynte lille å snu seg over på siden fra rygg, og hun jobber så hardt for å komme seg over til mage - og blir så frustrert når det ikke går! Med et lite puff fra mamma eller pappa så går det så bra så Ruller også fra mage og over på ryggen hele tiden, og synes det er kjempe gøy! Må være fantastisk å oppdage at hun har litt kontroll over egen kropp, så smått det enn er:) flinke lille jenten min, hehe, blir stolt over alt hun klarer. "Nåh,... så flink å prompe"... kvalmt for alle andre.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss moneypenny Skrevet 6. juni 2010 #1794 Del Skrevet 6. juni 2010 "Nåh,... så flink å prompe"... kvalmt for alle andre.... ja, men så utrolig godt for oss mammaer når de promper, for da vet vi at luften kommer ut Her er det nesten aldri luftsmerter lenger, (bank i bordet...) og det er så deilig å slippe å bekymre seg om at hun kanskje har vondt! Hun promper som en gal dagen lang, og jeg har lært meg å holde meg unna brokkoli, ellers må jeg ha gassmaske i dagene etterpå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss moneypenny Skrevet 9. juni 2010 #1795 Del Skrevet 9. juni 2010 Nå har jeg tatt en graviditetstest, den var negativ. Jeg trodde jeg kom til å bli skuffa, men jeg er bare letta! Nå blir det minipillen og å gjøre ferdig utdannelsen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Clebra Skrevet 11. juni 2010 #1796 Del Skrevet 11. juni 2010 Ja, promp er blitt noe superbra. Og så om en stund kommer vi til å kjefte å si "Nei, uff, sånt må du ikke gjøre...".. i alle fall om raping. Stakkars barn, rart de blir forvirret? Så var den negativ miss moneypenny - det er vel greit å vite i alle fall? Var sikkert litt rart i og med at når man tror man er gravid flyr tankene avgårde... Tenk, nå er det 1 år siden jeg ble gravid, ganske nøyaktig:) hehe.. merkelig! Mye deiligere å ikke skulle være gravid denne sommeren, men heller ha et perfekt lite barn! Oh yes! Vesla ruller nå fra rygg til mage konstant, og det er jo supert! MEN: savner litt det lille nurket som lå på samme sted når jeg hadde vært f.eks på do i 2 min, hun må virkelig passes på nå! Vil så gjerne dra seg fremover på gulvet, til hennes store fortvilelse, men det går jo ikke, så da blir hun frustrert - og -> VRÆL! Og jeg må bare le. Hun skjønner ikke at hun er for liten for sånt, vil alt! Om hun ligger på lårene våre med beina inn mot oss, tar hun tak i hendene våre og drar seg helt opp i sittende stilling, ser ut som om hun vil ta egne bein i munnen. Kjempe rart. Mangler ikke på aktivitet her i huset nei.. puh Hvordan går det med barna deres da? Noe nytt? Andre som har en skikkelig vræle periode på kveld eller, såkalte ulvetimer? Det har vi, men har kommet seg etter at vi innførte et flaskemåltid med MME på sein ettermiddag. Synd, men hun har det bedre - og det er vår første prioritet, så får helsedirektoratet bare "bli sinna" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss moneypenny Skrevet 11. juni 2010 #1797 Del Skrevet 11. juni 2010 Hvordan går det med barna deres da? Noe nytt? Andre som har en skikkelig vræle periode på kveld eller, såkalte ulvetimer? Det har vi, men har kommet seg etter at vi innførte et flaskemåltid med MME på sein ettermiddag. Synd, men hun har det bedre - og det er vår første prioritet, så får helsedirektoratet bare "bli sinna" Ja blås i det, gjør det du synes er best du jeg gir også mme på kvelden, har så lite melk da. Også sover hun så godt etter mme Mye aktivitet her og, når hun ligger i vippestolen sin står hun i en bue i stolen og blir sint for at hun ikke kommer seg ut. Hun blir sint når hun ligger på magen og på ryggen også, stakkar lita er så frustrert over å være lita Nå har hun begynt å le i søvne, noe så nydelig :rødme: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vilma Skrevet 25. juli 2010 #1798 Del Skrevet 25. juli 2010 Hvordan går det med dere da? Her går det fint. Hverdagen har normalisert seg, kolikken har sluppet taket og nå koser vi oss. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Englefjes- Skrevet 26. juli 2010 #1799 Del Skrevet 26. juli 2010 (endret) Ja, i denne terminklubben er det ikke mye skravling. Her går det også fint. Snuppa vokser og trives, og passerte tre måneder forrige uke. Vi slapp unna kolikken, og har i det hele tatt hatt en enkel tid etter fødselen. Hun er en skikkelig blid unge som pludrer, ler og smiler mye! Dessverre fikk jeg fødselsdepresjon, så det har vært noen skikkelig tøffe tak. Men nå går det veldig mye bedre, heldigvis! Håper det går bra med dere alle! Endret 26. juli 2010 av -Englefjes- Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mamaloco Skrevet 27. juli 2010 #1800 Del Skrevet 27. juli 2010 Heihei jenter Har vært medlem på KG lenge, men har ikke tenkt på å kikke inn her i mars/april klubben! Men bedre sent enn aldri Da legges denne til, også håper jeg å kunne få skravla litt her også Hilsen fersking Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå