Gå til innhold

Mars/April 2010

Gjest Roxie Hart

Anbefalte innlegg

Vanlig svangerskapskontroll, enten det er til lege eller jordmor, er gratis, også om man får ekstraoppfølging. Noen har av ulike grunner større behov for mer oppfølging, og de betaler ikke noe for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er jordmor også gratis når man er gravid? Uansett hvor ofte man går?

Tar jordmor også blodprøver og sjekker urin og vekt?

Huff, man må ikke snakke om at forsteret kanskje dør, da blir bare sjansen så mye større synes jeg.

Hvordan finner man jordmødre som er gratis i svangerskapet?

Noen av oss er i faresonen for nettopp dette, og får ekstra oppfølging på grunn av dette. Om vi snakker om det eller ei ;)

Jordmor tar ikke blodprøver her i koomunen, men sjekker urin og vekt. Hun er gratis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må etterhvert begynne å finne meg jordmor. Men jeg vet kun om et sted, og vil egentlig ha en i sentrum. Men vet ikke hvordan jeg finner ut hvor jeg vil gå. Går ut i fra at jeg ikke kan gå til private. Og hvordan vet man om de er private? Haha, så mange spørsmål.

Jeg vil ha en god jordmor i Stavanger....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle svangerskapskontroller skal være gratis.

Ja, fikk vite det etterpå, men gidder ikke gå tilbake til legen å kreve de 200 kr mine tilbake. Selvom det er litt irriterende.

Jeg må etterhvert begynne å finne meg jordmor. Men jeg vet kun om et sted, og vil egentlig ha en i sentrum. Men vet ikke hvordan jeg finner ut hvor jeg vil gå. Går ut i fra at jeg ikke kan gå til private. Og hvordan vet man om de er private? Haha, så mange spørsmål.

Jeg vil ha en god jordmor i Stavanger....

Søke på nettet kanskje? Eller spørre legen din?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tar sjansen på å snike meg inn her nå... :sjenert:

Er 12+3 og etter 3 vellykkede UL, så burde jeg vel slappe av og glede meg, men ikke like lett med den historien vi har :( Vi har vært prøvere siden juni 06. Ble gravid juli 07, men lille englegutten døde av blodpropp i morkaken i uke 28. Etter det har vi hatt en MA uke 10 i mai 08, og en SA uke 8 i oktober 08. Har i tillegg PCO og nå venter vi et lite pergomirakel :)

Skal på ny UL 7. oktober og senker skuldrene litt for hver gang, men helt overlykkelig blir vi nok ikke før den lille er født sprell levende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ei venninne av meg har ei venninne som har erklært at hun har kjent SPARK. Ikke liv, ikke bobler, men SPARK. Det synes jeg høres tidlig ut, når hun er 16 uker på vei, men man vet jo aldri.

Både sambo og jeg kjente tydelige spark på utsiden av magen sent i uke 16 sist, så helt utenkelig er det ikke. Kommer vel an på hvor morkaken er og hvordan baby ligger.

Må bli flinkere til å ta vare på meg selv og be om hjelp når jeg trenger det. Får innimellom stikking i "baken" som skyter nedover i beinet også. Ubehagelig!

Da må du absolutt bli flinkere ja, for det høres veldig ut som en begynnende bekkenløsning, og det ikke noe man vil ha. Pass på å ha bena mest mulig samlet, lik vekt på begge ben og sett deg ned når du tar på bukse og sko. Det er små enkle ting som holder det noenlunde i sjakk hos meg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 12+3 og etter 3 vellykkede UL, så burde jeg vel slappe av og glede meg, men ikke like lett med den historien vi har :( Vi har vært prøvere siden juni 06. Ble gravid juli 07, men lille englegutten døde av blodpropp i morkaken i uke 28. Etter det har vi hatt en MA uke 10 i mai 08, og en SA uke 8 i oktober 08. Har i tillegg PCO og nå venter vi et lite pergomirakel :)

Skal på ny UL 7. oktober og senker skuldrene litt for hver gang, men helt overlykkelig blir vi nok ikke før den lille er født sprell levende.

Hei og velkommen hit! :)

Huff så trist å lese om hvordan du har hatt det! Krysser fingrene for at alt går bra denne gangen! Skjønner at du er redd. Ikke så lenge til 7 oktober nå da :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen skal du være :)

Krysser fingrene for at det skal gå strålende denne gangen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:duskedame: :duskedame: :duskedame: :duskedame: :duskedame: :duskedame:

Velkommen tilbake Eeyore, vi var jo i samme terminklubb sist også, jeg skal virkelig krysse alt jeg har for at du blir :jepp:

Her i heimen går det ganske så trått egentlig... :sukk: Kvalmen ser ut til å ta seg opp, og jeg klarer ikke trappe ned no mer på jobben. Har vært aktiv sykemeldt frem til nå, men jeg tror jeg skal ta meg en uke på 100 % bare for å få bygd opp litt overskudd igjen. Føler jeg ikke kan være så mye borte fra jobben som sist heller, derfor er ASM den beste løsningen. Da får jeg i alle fall sett til at ting går riktig for seg der borte. Sist gikk det helt galt!

Ellers har gravidefølelsen forsvunnet nesten helt, men det har jeg hørt er normalt. Det er ikke på noen måte mulig å sammenligne denne graviditeten med den forrige i alle fall. Da var jeg super gravid hele tiden, ektstremt trøtt, halsbrann fra uke 8 og bekkenløsning. Nå er jeg kjempekvalm, ikke gravid følelse og greit med energi ;)

Klage, klage, klage.... :kjefte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei :) Så kos med enda en! Krysser alt som krysses kan for at det går helt i mål denne gangen, høres fryktelig tungt ut å gå gjennom det dere har gått gjennom :(

Igår var vi på UL på Riksen! Såååå gøy! En stor/liten krabat, med panne og nese som pappaen sin, så en liten kjekkas er jeg sikker på at det blir :fnise: Ny termin for vår lille gutt er 2.mars, som passer helt supert (da kan han komme for tidlig og lånekassen må fortsatt gi støtte). Han er tydeligvis like sta og vanskelig som pappaen sin og, for legen måtte styre lenge for å få alle målene siden han nektet å ligge på en grei måte :D 4 hjertekamre, 2 hjernehalvdeler, blodårer dit det skal blod, to lange ben og 2 boksende armer med 5 fingre... *forelsket i sin nye mann* Nå er det bare å nyte resten av tiden!

:sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tyttebær

Velkommen hit Eeyore, håper alt går bra denne gangen! :klemmer:

Å, så fantastisk det hørtes ut Serenity! Så det blir en liten :babygutt: altså? :) Så koslig! :) Gøyt å vite at du har en aktiv krabat i magen! Slik var vår også på forrige UL! Lå aldri i ro! :) Nå gleder jeg meg bare til i morgen, og ny UL :) Blir så deilig å se vår lille :babysmokk: igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Roxie Hart

:vinke: Hei alle sammen - og gratulerer til alle nye!

Jeg har ikke vært her på en stund, fikk plutselig litt hetta av en eller annen grunn, men nå har jeg vært på UL og alt var akkurat som det skulle være! Nå er jeg så lykkelig og avslappet - går rundt med det gliset! :nigo:

Jeg er 18+2, termin 4. mars, og venter stolt på ei lita jente :babyjente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for varm velkomst :klemmer:

Håper jeg kan klamre meg fast her til april jeg også :)

Men ærlig talt... hvor lenge er det normalt med morgenkvalme og ømme pupper? Ikke det at jeg er veldig plaget med kvalme, bare noen som sier litt fra om ikke frokosten kommer fort nok, men sist forsvant den før uke 12, og det mener jeg puppene gjorde også :klø: Men puppene er fortsatt superømme...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Roxie Hart

Jeg kastet opp senest i dag tidlig, og jeg er 18+2. Jeg er også ganske kvalm på kvelden, men den evigvarende, verste kvalmen ga seg heldigvis rundt uke 16.

Ømme pupper har jeg aldri hatt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest tyttebær

Jeg har ikke hatt så mye kvalme, så kan ikke si når den forsvant akkurat! Men puppene er forsatt SUPERømme, sambo får ikke alltid røre for å si det sånn :fnise:

Jeg er 17+2.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke: Hei alle sammen - og gratulerer til alle nye!

Jeg har ikke vært her på en stund, fikk plutselig litt hetta av en eller annen grunn, men nå har jeg vært på UL og alt var akkurat som det skulle være! Nå er jeg så lykkelig og avslappet - går rundt med det gliset! :nigo:

Jeg er 18+2, termin 4. mars, og venter stolt på ei lita jente :babyjente:

Å så koselig! Var godt å se henne tenker jeg! Føles som en hel evighet til jeg skal på ultralyd!

Har litt hetta til tider jeg også, tror det er vanlig.. er nok mange rare tanker i hodene våre for tiden ;) Lurte på hvor du hadde blitt av!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke hatt så mye kvalme, så kan ikke si når den forsvant akkurat! Men puppene er forsatt SUPERømme, sambo får ikke alltid røre for å si det sånn :fnise:

Jeg er 17+2.

Samme her! Også må jeg alltid opp 2-3 ganger om natta for å tisse, og på vei tilbake til senga går jeg alltid inn i en vifte av metall som står på gulvet. Den er selvfølgelig i akkurat passe høyde til at jeg treffer den der det gjør vondest! :kjefte: nå skal jeg jaggu opp og flytte den før jeg ikke har brystvorter igjen... hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...