Renesmee Skrevet 8. september 2010 #1821 Del Skrevet 8. september 2010 Nei, den stoppet ikke sånn helt uten videre, men vi måtte begynne med tillegg siden han 5 mnd gammel fremdeles hadde 4 måltid etter leggetid. Med velling og MME etter pupp til alle fikk vi redusert det til 1 måltid, og i natt hadde vi første natt uten nattmåltid. Måtte også gi MME etter pupp til resten av dagens måltider, da det ikke holdt å "bare" gi et ekstra måltid. Sakte men sikkert ble det et ork å amme, og han ville liksom ikke spise skikkelig. Sugde i 2 sekunder, slapp, snudde seg bort... Han er verdens blideste lille tass! Snill som dagen er lang og verdens mest tålmodige barn Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Englefjes- Skrevet 8. september 2010 #1822 Del Skrevet 8. september 2010 Vi har også ei veldig blid og fornøyd jente (snart fem måneder nå, herregud som tiden flyr), som i går endelig kankk koden for å rulle fra rygg til mage. Nå ruller hun hele tiden. Vi har derimot hatt veldig til leggestyr de siste to ukene, og det med ei jente som har vært superlett å legge hele tiden. Men jeg lurer faktisk på om det er slik at hun ikke kan sove noe de siste fire timene før hun legges, det ser nesten sånn ut på mønsteret hennes nå. Jøss. Hun klarer jo knapt to timer våketid på dagen. :klø: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Renesmee Skrevet 8. september 2010 #1823 Del Skrevet 8. september 2010 Her er det ikke aktuelt å sove etter klokken 16:00. Han har den lengste våkentiden sin før han legger seg for kvelden. Da er det viktig å passe på å ikke gi kveldsmåltidet for sent, for da blir det vanskelig å få i han noe som helst. Blir såååå sur når han er råtrøtt <3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Englefjes- Skrevet 8. september 2010 #1824 Del Skrevet 8. september 2010 Når legger han seg, Renesmee? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Renesmee Skrevet 8. september 2010 #1825 Del Skrevet 8. september 2010 Mellom 19 og 20 :søvn: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vilma Skrevet 8. september 2010 #1826 Del Skrevet 8. september 2010 Vi har enda et nattmåltid, men det er greit. I forhold til hver time som det var en stund så er et måltid bare en lek. Vi er oppe i tre-fire måltider per dag med mat så egentlig burde han sove som en stein. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Englefjes- Skrevet 8. september 2010 #1827 Del Skrevet 8. september 2010 (endret) Mellom 19 og 20 :søvn: Ser ut til at snuppa her passer bedre inn med sånn soving også. Uh. Gruer meg til sutreettermiddager. Men det kan jo ikke være verre enn leggesirkus hver kveld! Tidligere (altså for to uker siden) sovnet hun som en stein på kvelden to og en halv time etter siste lur, men det har tydeligvis skjedd ett eller annet nytt for henne nå. Ikek lett å henge med i svingene, altså! Vi har enda et nattmåltid, men det er greit. I forhold til hver time som det var en stund så er et måltid bare en lek. Vi er oppe i tre-fire måltider per dag med mat så egentlig burde han sove som en stein. Mens her smakes det bare så vidt på maten ennå. Likevel, stort sett bare ett nattmåltid her også, det har det stort sett vært siden hun var et par måneder (med unntak enkelte uker, selvfølgelig, økeperioder og slikt). Endret 8. september 2010 av -Englefjes- Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vilma Skrevet 8. september 2010 #1828 Del Skrevet 8. september 2010 Mens her smakes det bare så vidt på maten ennå. Likevel, stort sett bare ett nattmåltid her også, det har det stort sett vært siden hun var et par måneder (med unntak enkelte uker, selvfølgelig, økeperioder og slikt). Storken må ha forvekslet min og en måsunge, her gapes det konstant Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Englefjes- Skrevet 8. september 2010 #1829 Del Skrevet 8. september 2010 (endret) Men most banan ble en slager i dag. Hirsegrøt derimot, synes hun ikke noe særlig om lenger. Hrmpf. Endret 8. september 2010 av -Englefjes- Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Renesmee Skrevet 8. september 2010 #1830 Del Skrevet 8. september 2010 Mini her fikk smake småfolk sin kjøttkake m/brun saus middagsglass i dag. Da fikk jeg se en baby spy også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Englefjes- Skrevet 9. september 2010 #1831 Del Skrevet 9. september 2010 Uff da, stakkars liten! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Clebra Skrevet 10. september 2010 #1832 Del Skrevet 10. september 2010 Stakkars! Her ble det et hvitt ansikt og brekninger av Nestle sin "Lam og grønnsaker" (noe sånt) - den er grusom! Så nå har vi begynt å lage litt mer selv - lite utvalg. Hun spiser grøt x 2, middag og litt fruktmos innimellom nå. Stort sett blid og fornøyd, men sliter litt med å sovne på dag/natt nå. Blir veldig trøtt, men finner ikke roen helt. Men herlig er hun:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Renesmee Skrevet 10. september 2010 #1833 Del Skrevet 10. september 2010 Kjøpt grønnsakspure (4 mnd) nå for å sjekke om det faller bedre i smak, om 1 uke flytter vi inn i splitter nytt hus, og da skal jeg definitvt lage babymat selv! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss moneypenny Skrevet 10. september 2010 #1834 Del Skrevet 10. september 2010 Men herlig er hun:) Min også :rødme: Helt fantastisk! Tenk at det går ann å være så heldig å få ha noe sånt i livet sitt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Clebra Skrevet 10. september 2010 #1835 Del Skrevet 10. september 2010 Min også :rødme: Helt fantastisk! Tenk at det går ann å være så heldig å få ha noe sånt i livet sitt ja, det er rett og slett helt helt utrolig! Noen som forresten ikke synes at ting er superstas? Vi har vært utrolig heldig i forhold til søvn osv.. men det varierer jo sånn fra barn til barn. Og: er dere like lei spørsmålet "er hun snill da?" som meg? Akkurat som om ungen prøver å være slem om hun gråter.. (jada, jeg er litt teit ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Renesmee Skrevet 11. september 2010 #1836 Del Skrevet 11. september 2010 Jeg har verdens snilleste baby jeg da! Like blid som dagen er lang, og blir han litt grinete og utålmodig betyr det at han er trøtt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Englefjes- Skrevet 12. september 2010 #1837 Del Skrevet 12. september 2010 Noen som forresten ikke synes at ting er superstas? Vi har vært utrolig heldig i forhold til søvn osv.. men det varierer jo sånn fra barn til barn. Vi har stort sett vært heldige mtp. søvn etc., ingen kolikk eller andre store problemer, men har slitt mye likevel. Jeg fikk fødselsdepresjon, og spesielt de to første månedene var beintøffe. De to månedene er fryktelig tåkete for meg, og jeg skammet meg over de manglende følelsene for barnet. Det var helt jævlig, for å si det mildt. Og jeg er fryktelig lei meg for at jeg på mange måter gikk glipp av de første månedene. Nå går ting veldig bra, men det er jo klart at jeg innimellom blir møkklei. Jeg er frisk fra fødselsdepresjonen, men jeg tåler ikke så mye, så en kveld med masse leggestyr kan være nok til at jeg går ned for telling. Likevel, det går oppover! Jeg tør ikke tenke på hvordan dette hadde vært om vi hadde fått kolikkbarn f.eks. Og: er dere like lei spørsmålet "er hun snill da?" som meg? Akkurat som om ungen prøver å være slem om hun gråter.. (jada, jeg er litt teit ) Jeg liker heller ikke uttrykket "snill baby". Er kolikkbarn slemme, de da? Neida, de har bare vondt i magen. En baby er hverken snill eller slem, men kan jo gjerne være rolig, blid, sutrete eller urolig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Englefjes- Skrevet 12. september 2010 #1838 Del Skrevet 12. september 2010 Vi knekte forresten leggekoden (for denne gangen) denne uka: Hun sovner ca. fire timer siden siste lur, så nå er det ingen soving etter 15-15.30. Ikke ble det mer sutring på ettermiddagen av det heller, jeg synes nesten hun er i bedre humør enn når hun hadde en ettermiddagslur i firetiden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chica Skrevet 12. september 2010 #1839 Del Skrevet 12. september 2010 Her måtte vi starte med grøt da hun var 4 mnd siden hun la på seg så lite. Nå - snart to måneder senere spiser hun stor porsjon grøt på kvelden, og enten et glass med grønnsaksmos, halvt glass grønnsaksmos med kjøtt eller havregrøt på ettermiddagen. Veldig interessert i alt vi spiser, og smatter og smaker gjerne på grønnsaker som vi tilbyr henne. Når vi startet med grøt begynte hun plutselig å sove fra 19 - 06 etc, men det har dessverre ikke holdt seg slik, ammer flere ganger om natta igjen nå... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Twiddel Skrevet 14. september 2010 #1840 Del Skrevet 14. september 2010 Hei igjen alle sammen! Lenge siden jeg har vært her nå! Var under navnet tyttebær da jeg gikk gravid, men da snuppa kom til verden var det MYE styr, og det siste jeg orket var å sitte på nettet å skrive, så slettet likegreit hele profilen! Men her er jeg igjen, under nytt nick. Snuppa er snart 6mnd, smilende blid, kjempe grei og vi er veldig fornøyd! Og i dag tok jeg en graviditetstest - litt for morro egentlig, siden jeg har hatt noen enorme humørsvingninger de siste dagene - og den viste positiv. Brukte slike strimler fra billige-tester.no, og tok 5 stykk. Alle var positive. Testene har holdbarhet til september 2010 står det, så vet ikke helt om jeg kan stole på de, men vil jo det. Det er jo ikke akkurat innebygd kalender i de testene, så den kan jo ikke bare begynne å jukse siden vi er komt til september 2010. Har uansett bestilt ClearBlue på nett, så den kommer forhåpentligvis i løpet av uken. Guud så lenge å vente... Hadde det bare vært et apotek nærmere enn 2 timer + en ferje en vei. Da hadde jeg kjørt til apoteket altså. Men jeg får vente i spenning til testen kommer i posten. Dersom jeg er gravid er jeg i allefall 5+2 og har termin 17.mai! Hurra Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå