Gå til innhold

Mars/April 2010

Gjest Roxie Hart

Anbefalte innlegg

Gøy med UL! Håper alt var bra...

Ang bekkenløsning: Ja det gjør virkelig vondt, invalidiserende til tider... Selv vurderer jeg å sykemeldes 100 % nå. Bekkenet begynner å verke igjen :kjefte: og blir det som sist, blir jeg sengeliggende de tre siste mnd... Går ikke det vettu, med liten gutt i huset. :riste: Så beder føre var :jepp:

Endret av -Ea-
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest tyttebær

Håper UL gikk bra, Clebra! :)

-----

Jeg har forøvrig ikke skrevet noe her på lenge! Har vært innom daglig og sett på hva dere skriver, men jeg har ikke turt å skrive noe selv. Etter jeg var på UL har jeg bare følt meg mindre og mindre gravid og tok tilslutt bare bort tickeren!

Nå har jeg fått på plass ticker igjen, og har begynt å få opp motet litt igjen! Er nesten helt sikker på at jeg kjenner babyen sparker! :)

Denne uken er det jordmor, så gleder meg sånn til å høre hjertelyden! Er forsatt veldig bekymret om det er liv der inne, men det har kjent veldig ut som spark, så jeg tror det! :)

Kommer til å jobbe hardt den timen for å få en ny UL! Den forrige ødelagte meg fullstendig! Kan aldri tro det er meningen å bare gå å være bekymret etter UL! Så håper hun gir meg en ny! Jeg synes det bare skulle mangle! :)

Nei - nå får det være nok syting her! :) Jeg skal prøve å være blid og glad frem til Jordmortimen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var det ikke liv å se på ultralyden?

Dere som er så bekymret hele tiden skulle virkelig hatt den muligheten jeg har. Hvis jeg føler meg bekymret og ikke har kjent spark på en stund kan jeg ta frem angelsounden min og raskt få bekreftet at den lille har det fint.

Det er jo ikke bra å gå å bekymre seg heller. Nå skal jeg innrømme at min angelsound blir veldig lite brukt for tiden fordi jeg er blitt såppas sikker på at alt står bra til, og da er det ikke behov for å bruke den :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tyttebær

Jo, det var liv, men den lå forholdsvis i ro!

Tror det var bare hele opplevelsen som ødela alt! Den sure jordmora kunne funnet seg en annen jobb!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Roxie Hart

:klem: til deg, tyttebær. Jeg lurte litt på hvord u hadde blitt av. Jeg håper du klarer å slippe bekymringene snart. Du skal se det blir bedre når du kjenner at barnet ditt sparker! Det hjalp i hvert fall veldig på mine nerver.

Min unge lå også veldig rolig under hele undersøkelsen, men det var bare slik av og til, sa jordmora. Det var lite å gjøre med det og absolutt ikke noe å bekymre seg for. Dessuten er jo noen barn roligere enn alle der inne i hulene sine også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg venter en perfekt liten jente:)

:duskedame: Gratulerer med jente!!!! :duskedame:

Jeg skal på UL 28. okt. Bare for å se etter kjønn..... :sjenert:

Vi drar på shopping ferie uken etter, og da er det kjekt å vite hva vi skal kjøpe. Det er helt bortkastet for meg å kjøpe kjønnsnøytralt :roll: Gutteklær har jeg nok av og blir det jente skal jeg " :shoppe: till I drop!!!!"

Skal på ordinær UL tre dager etter vi kommer hjem, men fikk ikke flyttet på den timen så her blir det enda en pen liten sum som skal ut på kontoflukt.

Endret av -Ea-
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Roxie Hart

:ler: ja, de penga får bein å gå på, det er det ingen tvil om!

Jeg håper formen din har blitt litt bedre, -Ea-.

--------------------------------------------------

Jeg sitter og skriver oppgave.. Måtte stå opp seks i dag for å skrive, ene og alene grunnet dovenskap i går kveld.. :nei:

Endret av Roxie Hart
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper UL gikk bra, Clebra! :)

-----

Jeg har forøvrig ikke skrevet noe her på lenge! Har vært innom daglig og sett på hva dere skriver, men jeg har ikke turt å skrive noe selv. Etter jeg var på UL har jeg bare følt meg mindre og mindre gravid og tok tilslutt bare bort tickeren!

Nå har jeg fått på plass ticker igjen, og har begynt å få opp motet litt igjen! Er nesten helt sikker på at jeg kjenner babyen sparker! :)

Denne uken er det jordmor, så gleder meg sånn til å høre hjertelyden! Er forsatt veldig bekymret om det er liv der inne, men det har kjent veldig ut som spark, så jeg tror det! :)

Kommer til å jobbe hardt den timen for å få en ny UL! Den forrige ødelagte meg fullstendig! Kan aldri tro det er meningen å bare gå å være bekymret etter UL! Så håper hun gir meg en ny! Jeg synes det bare skulle mangle! :)

Nei - nå får det være nok syting her! :) Jeg skal prøve å være blid og glad frem til Jordmortimen :)

Huff stakkar :klemmer: alt er nok i skjønneste orden der inne skal du se, men hadde blitt ganske uttafor av en sånn opplevelse på UL jeg også! Ordentlig dårlig gjort av henne! Håper det går bedre med deg, kjipt av noe av svangerskapet ditt skal være et sånt minne!

Var det ikke liv å se på ultralyden?

Dere som er så bekymret hele tiden skulle virkelig hatt den muligheten jeg har. Hvis jeg føler meg bekymret og ikke har kjent spark på en stund kan jeg ta frem angelsounden min og raskt få bekreftet at den lille har det fint.

Det er jo ikke bra å gå å bekymre seg heller. Nå skal jeg innrømme at min angelsound blir veldig lite brukt for tiden fordi jeg er blitt såppas sikker på at alt står bra til, og da er det ikke behov for å bruke den :)

Jeg har vurdert å kjøpe meg en sånn, men tror jeg hadde brukt den hele tiden, og blitt enda reddere hvis jeg ikke hadde klart å finne hjertelyden en dag..

jeg venter en perfekt liten jente:)

Gratulerer!! :) så koselig :)

:ler: ja, de penga får bein å gå på, det er det ingen tvil om!

Jeg håper formen din har blitt litt bedre, -Ea-.

--------------------------------------------------

Jeg sitter å skriver oppgave.. Måtte stå opp seks i dag for å skrive, ene og alene grunnet dovenskap i går kveld.. :nei:

Kjenner meg igjen :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, da var det ut i 100% SM da... :sukk: Det er ikke særlig gøy altså, bare så det er sagt. Men jeg må prøve å ta litt forholdsregler.

Sist var jeg mer eller mindre sengeliggende i to mnd, det kan jeg ikke denne gangen. Har lest igjennom dagboken min fra sist.. Torsdag 21 feb. : Dagens høydepunkt, mannen tok meg med på luftetur til Kiwi!!!!

Har fått meg dagbok her også nå, -Ea- heter den bare.. Stikk innom den som vil ;)

Nå skal jeg finne meg en fysioterapeut, har fått henvisning fra legen!

Endret av -Ea-
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tyttebær

Nettopp vært hos jordmor! :) Hun kom med noen trøstende ord etter UL-timen, og jeg fikk høre hjertelyden vel og lenge :) Så nå føler jeg ting blir litt bedre :)

Ellers var alt i orden! :) Fin urin, blodtrykk og vekt!

Pratet om svineinfluensavaksinen. Vanskelig å si om jeg skal ta den eller ikke. Spurte henne hva hun anbefalte, men som hun sa: "jeg kan ikke si noe annet enn at du bør ta den... det er det vi har fått beskjed av helsemyndighetene å si".

Jeg fikk i allefall 3 A4-sider med info, så får jeg se når jeg har lest det om jeg har kommet nermere noen konklusjon! :)

Vanskelig valg med den vaksinen gitt! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tyttebær
Ja, da var det ut i 100% SM da... :sukk: Det er ikke særlig gøy altså, bare så det er sagt. Men jeg må prøve å ta litt forholdsregler.

Sist var jeg mer eller mindre sengeliggende i to mnd, det kan jeg ikke denne gangen. Har lest igjennom dagboken min fra sist.. Torsdag 21 feb. : Dagens høydepunkt, mannen tok meg med på luftetur til Kiwi!!!!

Har fått meg dagbok her også nå, -Ea- heter den bare.. Stikk innom den som vil ;)

Nå skal jeg finne meg en fysioterapeut, har fått henvisning fra legen!

Uff! Må være kjipt med 100% sykemelding. Jeg tror jeg hadde gått på veggene! :fnise: Men som du sier! Man må ta sine forhåndsregler! :) Så får vi håpe at det blir bedre denne gangen enn forrige gang :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uff! Må være kjipt med 100% sykemelding. Jeg tror jeg hadde gått på veggene! :fnise: Men som du sier! Man må ta sine forhåndsregler! :) Så får vi håpe at det blir bedre denne gangen enn forrige gang :klemmer:

Ja, vi får håpe det!

Så fint at du ble litt beroliget da, ikke no gøy å være utolig. Jeg var selv på haste UL privat for å se hvordan det sto til.. Alt vel!

Ang vaksinen: Jeg skal definitivt ta den, tørr ike la være, og det er jo ikke som om det er en helt ny vaksine som er funnet opp. Det er jo en ordinær flu vaksine, hvor bare deler av innholdet er bytter ut for å virke mot disse svina. Det er i hvert fall det jeg har forstått, kanskje helt feil, men det endrer ikke no. Det blir vaksine, jo før jo heller. Fikk nettopp vite at det er mulig et av barna på jobben har fått svineflu nå, det var kiip info. Føler meg ikke trygg nå :unsure:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Chiffon

Vaksinen er en mare, jeg aner ikke om jeg skal ta den eller ikke. Biter nok tenna sammen og tar den, og lar det stå til. Jeg kan ikke dø fra ungene mine heller.

Fått innkallelse til forløsnings-samtale som det så fint heter, da jeg vil ha keisersnitt. Ikke før i januar, så jeg har god tid til å grue meg. Uff, jeg liker ikke sånne samtaler jeg :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ta vaksinen, den er tilgjengelig her fra 2. November.

Tør ikke la være rett og slett. Nå er det fler og fler som er smittet, og antalle døde stiger for hver uke. Unge og ellers friske mennesker og gravide. Huff.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Blir vaksine på meg også, jo før jo bedre..men kommunen jeg bor i skal ikke begynne med vaksineringen før 11.11.. Synes det er utrolig lenge å vente jeg. Iallefall med tanke på alle utbruddene nå de siste dagene. Er jo litt ekstra nervøs siden jeg bruker så mye kollektiv transport, både tog og trikk og t-bane..og folk nyser og hoster om hverandre. Men men; man kan jo ikke bure seg seg inne i 9 mnd heller.. Men jeg står iallefall der klar når vaksineringen begynner :Nikke:

Ellers så har jeg vært hos jordmor idag, og alle prøver var bra :) Kjære var også med, det passet så greit idag så jeg tror han satte pris på å være med. Han foreslo det selv iallefall :) Også fikk vi høre :hjerte: lyden til vår lille nøtteliten. For en fantastisk herlig lyd :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her skal det også helt klart vaksineres. De "farlige" stoffene er jo ting vi får i oss gjennom mat til vanlig og i minimale doser, som er bruk i vaksiner i alle år. Det er selvsagt kjedelig å være prøvekanin for en vaksine, men jeg føler de har forsket godt på den. Og jeg vil uansett IKKE være med i eksperimentet "hva skjer når en gravid får svineinfluensa?" Der har vi jo allerede fått meldt om dødsfall...

Det som bekymrer meg er derimot at kommunen ikke begynner vaksinering før neste torsdag (om de da får vaksinen, for nå var den visst forsinket...) og det tar ca 14 dager å bli imun. Jeg er allerede livredd for de 3 ukene, ettersom jeg jobber i butikk :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er fremdeles utrolig usikker. Har satt pappa i jobb nå, med å forske på saken og så ser jeg om han har noe råd. Skal til legen i morra og, får høre hva hun sier. Jeg føler at jeg sitter med gode argumenter både for å ikke ta den og ta den, og da er det innmari vanskelig :sukk: men nå må jeg snart komme til en konklusjon!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...