pusilus Skrevet 11. desember 2011 #881 Del Skrevet 11. desember 2011 Godt å ha fått svar på ein del ting , og ikkje minst utrolig godt med ein plan Kos dåke i jula Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Lollipop* Skrevet 12. desember 2011 #882 Del Skrevet 12. desember 2011 Det var veldig godt å høre at alt var bra med deg. Mannens prøver kan bli forstyrret av så mye så de syns jeg det er vanskelig å stole på, men det gir kanskje en liten pekepinn Godt å få en plan og at dere er igang med noe. Utrolig kjedelig å vente, men det er heldigvis ikke altfor lang ventetid. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sommerfuglen1982 Skrevet 12. desember 2011 #883 Del Skrevet 12. desember 2011 Masse lykke til i 2012 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mirabella76 Skrevet 20. desember 2011 Forfatter #884 Del Skrevet 20. desember 2011 (endret) Lukke til med året som kjem Takk, imli! Så godt at dere er i gang! Ja, det er det! Samtidig er det litt skummelt. Hadde jo i utgangspunktet håpa og trudd at me aldri skulle koma dit, at det vart aktuelt med prøverørsforsøk. Godt å ha fått svar på ein del ting , og ikkje minst utrolig godt med ein plan Kos dåke i jula Alltid godt å få svar på ting ein lurer på, ja! No har me iallfall ein plan, og det følest godt. Me skal nok klara å kosa oss og slappa av i jula, og tenka minst mulig på forsøket me skal starta på over nyttår! Trur eg treng å tenka på heilt andre ting, og sleppa alt stress og bekymringar, før me går i gang for fullt med vårt aller første forsøk på nyåret. Endret 20. desember 2011 av Mirabella76 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mirabella76 Skrevet 20. desember 2011 Forfatter #885 Del Skrevet 20. desember 2011 (endret) Det var veldig godt å høre at alt var bra med deg. Mannens prøver kan bli forstyrret av så mye så de syns jeg det er vanskelig å stole på, men det gir kanskje en liten pekepinn Godt å få en plan og at dere er igang med noe. Utrolig kjedelig å vente, men det er heldigvis ikke altfor lang ventetid. Ja, alt er bra med meg. Når det gjeld prøvinga vår, så er det vanskelig å vita om det i hovudsak er hos meg eller hos mannen min problemet ligg. Kanskje det er ein kombinasjon? Sjølv om legane ikkje finner noko som helst gale med med, så har eg hatt ein del rare syklusar sidan august 2010. Så syklusane mine har forandra seg, og eg har hatt nokre få syklusar sidan den tid, som er veldig korte og uten eggløysing. Mannen min hadde tidlegare sædkvalitet såvidt innanfor normalen, mens sædkvaliteten denne gangen var ganske dårlig. Så det er kanskje mest sannsynlig ein kombinasjon av litt hormonforstyrrelsar hos meg, i tillegg til dårlig sædkvalitet hos mannen min, som er grunnen til at eg ikkje blir gravid. Tida går heldigvis fort no når det nærmar seg jul, og no er det faktisk ikkje så lenge igjen før me er i gang med vårt første forsøk! Masse lykke til i 2012 Tusen takk! Endret 20. desember 2011 av Mirabella76 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mirabella76 Skrevet 20. desember 2011 Forfatter #886 Del Skrevet 20. desember 2011 (endret) Mensen kom på fredag (16. desember 2011). Sidan mensen kom om kvelden, fekk eg ikkje ringt inn mensen før på måndag. Me avtalte då at eg skulle starta på nasespray på syklusdag 21, som blir enten 5. eller 6. januar 2012. Egentlig er eg på syklusdag 21. den 5. januar. Men sidan mensen kom om kvelden på fredagen, så meinte ho eg snakka med i telefonen, at eg kanskje burde rekna lørdagen som første mensdag. I så fall skal eg starta på nasesprayen 6. januar. Egentlig betydde det ingenting om eg begynte på sprayen 5. eller 6. januar, så eg får sjå kva det blir til. Trur eg følgjer dei datoane som står oppført i skjemaet eg får tilsendt i posten. Det blir det enklaste. Og då blir det mest sannsynleg spraystart 6. januar. No kryssar eg berre fingrane for at eg ikkje får ein slik tullesyklus denne gangen, som eg har hatt innimellom sidan hausten 2010. Dei gangane det har skjedd, har eg hatt veldig korte syklusar på berre 20-21 dagar, uten eggløysing. Og viss det skjer denne syklusen, så seier det seg sjølv at det planlagte forsøket vårt går rett i vasken. For då kjem mensen akkurat når eg skulle ha starta på sprayen. Får virkelig ikkje håpa at det skjer, og at syklusen min oppfører seg som den skal! For ellers blir forsøket vårt avbrutt, og det vil eg IKKJE ha noko av! Gruar meg til å begynna på sprayen, for det er så mykje styr. Må hugsa på å spraya 3 gangar om dagen, til faste tidspunkt. Og så er det jo sjølvsagt også fare for plagsomme bivirkningar. Men eg får ta ein ting om gangen. No skal eg først og fremst slappa av og kosa meg i jula, så er eg forhåpentligvis klar for å gå i gang med forsøk over nyttår! Endret 20. desember 2011 av Mirabella76 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Lollipop* Skrevet 24. desember 2011 #887 Del Skrevet 24. desember 2011 God jul! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mirabella76 Skrevet 25. desember 2011 Forfatter #888 Del Skrevet 25. desember 2011 God jul! Takk, og riktig god jul til deg og! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mirabella76 Skrevet 27. desember 2011 Forfatter #889 Del Skrevet 27. desember 2011 (endret) God jul og godt nyttår til alle som er innom dagboka mi! Me har hatt ei fin jul saman med familien til mannen min. Jenta vår på 3 år var storfornøyd med julefeiringa, og at nissen kom. I morgon skal eg jobba, så reiser me til mine foreldre dagen etter. Der skal me feira nyttår saman med delar av familien min. Gledar meg til enda meir god mat, og koselege, avslappande dagar! Etter nyttår startar me jo på vårt første IVF/ICSI-forsøk, så det gjeld å slappa av og kosa seg så lenge eg kan! Trur det kjem til å bli eit styr med alle dei medisinane eg skal ta fleire gangar om dagen, og mulige kjipe bivirkningar. Og ikkje minst, frykten for at forsøket skal bli mislykka, for det vil bli enda ein stor nedtur. Men eg skal prøva så godt eg kan å vera positiv, når me først kjem i gang med forsøk - og kryssa fingrane for at det går veien! Denne syklusen fekk eg mensen 16. desember, og i dag (27. desember) var EL-testen allerede positiv. Det betyr altså at eg denne syklusen har fått eggløysing allerede på syklusdag 12, som er litt i tidlegaste laget, med tanke på korleis syklusane mine var før. Men eg har hatt mange slike syklusar sidan august 2010, med for tidleg eller ingen eggløysing, så eg var forberedt på det. Får berre håpa at det ikkje betyr noko, sjølv om eg skal i gang med medisinar denne syklusen. Planen er iallfall at eg skal begynna med nasespray 3 gangar om dagen, frå og med 4. januar 2012. Egentlig er det på syklusdag 21 ein skal begynna med nasespray. Men sidan eg har hatt ein del korte syklusar innimellom, så skulle eg begynna med nasesprayen litt tidlegare. Sidan mensen kom ein kveld, så blir dagen etter rekna som første mensdag. Så då blir det vel på syklusdag 19 eg skal starta med nasesprayen. Eg har fått ein oversikt i posten, med datoar for når eg skal ta dei ulike medisinane. No hugsar eg ikkje heilt kva dato det er eg skal begynna med sprøytene, men det er ein gang uti januar. Så er det planlagt egguttak i starten av februar, viss alt går som det skal. Håpar alle som er innom her, kryssar fingrane for at 2012 blir vårt babyår! Endret 27. desember 2011 av Mirabella76 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marikke Skrevet 28. desember 2011 #890 Del Skrevet 28. desember 2011 Hei, Mirabella! Jeg er bare innom og oppdaterer meg. Ønsker dere lykke til med IVF!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusilus Skrevet 31. desember 2011 #891 Del Skrevet 31. desember 2011 Lykke til med medisiner og alt Det kommer til å gå helt fint tenker jeg, bare ha alarm på mobilen x antall ganger pr dag så går alt som en drøm Det er flere med meg som bruker det trikset Håper 2012 bringer med seg bare gode ting Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mirabella76 Skrevet 1. januar 2012 Forfatter #892 Del Skrevet 1. januar 2012 (endret) Hei, Mirabella! Jeg er bare innom og oppdaterer meg. Ønsker dere lykke til med IVF!! Takk skal du ha, Marikke! Lykke til med medisiner og alt Det kommer til å gå helt fint tenker jeg, bare ha alarm på mobilen x antall ganger pr dag så går alt som en drøm Det er flere med meg som bruker det trikset Håper 2012 bringer med seg bare gode ting Takk til deg og, pusilus! Håpar virkelig at det kjem til å gå greit. Det gjekk jo bedre enn forventa då eg tok sprøyter i forbindelse med forsøket me hadde med FSH-stimulering i fjor haust. Så eg kryssar fingrane for at sprayinga og alt det andre går like greit! Men eg er veldig spent på om eg får masse plager av medisinane, eller om eg slepper lett unna. Ja, eg blir nødt til å ha alarm på mobilen min, no når eg skal begynna med nasespray fleire gangar om dagen. Så surrete som eg er, så kjem det til å gå heilt over styr med sprayinga, om eg ikkje har alarm på mobilen. Så får eg berre håpa at eg hugsar på å setja på alarmen på nytt, etter kvar runde med spraying. Eg fekk beskjed på forundersøkelsen om at sprøytene ikkje trengte å oppbevarast i kjøleskapet, for dei haldt seg ganske lenge i romtemperatur. Eg oppbevarte jo sprøytene (Gonal-f) i kjøleskapet då eg hadde forsøket med FSH-stimulering. Var dette heilt feil, eller? Eg hadde jo bra virkning av sprøytene. Korleis har du oppbevart sprøytene? Når det gjeld nasesprayen, så fekk eg vita at det var viktig at sprayen stod, og ikkje låg flatt. Har du vore nøye på dette? Eg tenker at det må jo vera lett for at sprayen kan velta ein gang innimellom, når den skal fraktast med rundt omkring. Merkar at eg er så redd for å gjera noko feil, men forhåpentligvis går det bedre enn eg innbiller meg. Ja, 2012 bør virkelig bli vårt lykkeår - kryssar fingrane for det! Endret 1. januar 2012 av Mirabella76 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusilus Skrevet 1. januar 2012 #893 Del Skrevet 1. januar 2012 Jeg lagret klokkeslettene på ringing hver dag. Jeg var ganske nøye på at sprayen stod ja, men så klart den hvelvet noen ganger. Når jeg hadde med meg sprayen oppbevarte jeg den i boksen sin i et lite rom i vesken. Når det gjelder sprøyter gikk jeg på puregon, hadde vel to eller tre ampuller av stoffet. Den/de som ikke var åpnet hadde jeg i kjøleskapet, men når forseglingen var brutt hadde jeg det romtemperatur. Det pleier å gå mye bedre enn fryktet når det gjelder å ta medisiner. Jeg skjønner at du er spent når det kommer til reaksjonen på medisinene, men du har jo en liten pekepinn iom at du har vært gjennom en fsh stimulering. Jeg reagerte ikke noe voldsomt på sprayen, litt hodepine rundt det tidspunktet jeg ventet mensen og litt hetetokter (2-3 ganger) Det forsvant når jeg begynte på sprøytene Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mirabella76 Skrevet 4. januar 2012 Forfatter #894 Del Skrevet 4. januar 2012 (endret) Jeg lagret klokkeslettene på ringing hver dag. Jeg var ganske nøye på at sprayen stod ja, men så klart den hvelvet noen ganger. Når jeg hadde med meg sprayen oppbevarte jeg den i boksen sin i et lite rom i vesken. Når det gjelder sprøyter gikk jeg på puregon, hadde vel to eller tre ampuller av stoffet. Den/de som ikke var åpnet hadde jeg i kjøleskapet, men når forseglingen var brutt hadde jeg det romtemperatur. Det pleier å gå mye bedre enn fryktet når det gjelder å ta medisiner. Jeg skjønner at du er spent når det kommer til reaksjonen på medisinene, men du har jo en liten pekepinn iom at du har vært gjennom en fsh stimulering. Jeg reagerte ikke noe voldsomt på sprayen, litt hodepine rundt det tidspunktet jeg ventet mensen og litt hetetokter (2-3 ganger) Det forsvant når jeg begynte på sprøytene Ja, no har eg også lagra klokkesletta på ringing kvar dag! Det blir spraying kl 07.00, 15.00 og 23.00. Eg starta med sprayinga i dag (4. januar 2012), og skal spraya i 3 veker, før eg startar med sprøyter i tillegg. I brevet frå klinikken + på resepten, står det at nasesprayen heiter Synarela - men på pakken eg henta på apoteket står det Synarel. Reknar jo med at det er den riktige sprayen eg har fått, men synst berre det er litt merkelig at navnet på nasesprayen ikkje stemmer heilt med det klinikken skriver. Eg har heldigvis ikkje velta sprayflaska så langt, så eg kryssar fingrane for at det fortset like bra. Måtte spraya på jobb i dag, og det heldigvis gjekk greit å snika seg vekk i eit par minutt. Ja, då skal eg ikkje stressa med å oppbevara sprøytene i kjøleskapet, når dei først er tatt i bruk. Greit å vita! Satsar på at eg er like heldig som deg, og får ingen eller minimalt med bivirkningar av sprayen. Sprøytene merka eg iallfall ingenting til forrige gang, så eg kryssar fingrane for at det går like smertefritt denne gangen. Endret 4. januar 2012 av Mirabella76 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusilus Skrevet 5. januar 2012 #895 Del Skrevet 5. januar 2012 Synarela og synarel er det samme , det er bare to ulike produsenter eller produsert i ulike land har jeg fått med meg en eller annen plassen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mirabella76 Skrevet 5. januar 2012 Forfatter #896 Del Skrevet 5. januar 2012 Synarela og synarel er det samme , det er bare to ulike produsenter eller produsert i ulike land har jeg fått med meg en eller annen plassen. Ok, då forstår eg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mirabella76 Skrevet 14. januar 2012 Forfatter #897 Del Skrevet 14. januar 2012 (endret) I dag (14. januar) kom mensblødningen, på dag 11 med spraying. Så då reknar eg med at kroppen er nedregulert! Fekk beskjed på klinikken om at mensblødningen skulle koma etter 1-2 veker med spraying, så då er alt heldigvis i rute så langt. Litt kjedelig at eg må fortsetja å spraya i 1 1/2 veke til, før eg får begynna med sprøyter. Men eg blir nok fint nødt til å venta med sprøytene, ellers ville uttaket ha blitt mens mannen min er på jobb i Nordsjøen. Og det vil eg sjølvsagt ikkje ha noko av! Eg har forresten vore superflink til å spraya på heilt faste tidspunkt kvar dag! Og eg har klart å halda sprayflaska ståande, med unntak av ein gang, då eg klarte å velta flaska. Eg spraya då ein gang ut i lufta etterpå, men spraydusjen var heilt fin, så eg trur ikkje at det gjorde noko. Bivirkningar har eg ikkje merka nokon ting til. Ikkje antydning til verken humørsvingningar, hetetokter eller noko anna. Men eg reknar jo med at sprayen virkar som den skal likevel, sidan blødningen kom i dag - for det tyder jo på at kroppen er nedregulert. Men plagene kan vel sikkert dukka opp enda. Eg har jo berre spraya i 11 dagar foreløpig. Mannen min har blitt veldig forkjølt, men trur ikkje han har hatt feber (eg har kjent på han med jevne mellomrom). Det at mannen min skal få feber, er noko eg virkelig fryktar i desse influensatider! Jenta vår var forkjølt og hadde feber i forrige veke, så eg er jammen glad for at mannen min sannsynligvis slapp unna feberen, sjølv om han har blitt veldig forkjølt. For det er vel store sjansar for at eit forsøk blir avbrutt viss mannen får høg feber, sidan feberen tar kverken på sædcellene. Nei, me må jammen halda oss friske i desse prøverørstider! Endret 14. januar 2012 av Mirabella76 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusilus Skrevet 16. januar 2012 #898 Del Skrevet 16. januar 2012 Flinka! Alt er jo helt i rute da Håper mannen holder seg frisk. Ble det icsi el ivf på dere? Her fikk faktisk kjære beskjed på at han kanskje måtte ta en prøve til på uttaksdagen da det nesten ikke var noe liv i den prøven vi kom med, med etter litt vasking og sentrifugering fant de seks flotte eksemplar til eggene de hadde tatt ut Nå regner jeg med det blir fart i sakene hos dere Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mirabella76 Skrevet 17. januar 2012 Forfatter #899 Del Skrevet 17. januar 2012 (endret) Flinka! Alt er jo helt i rute da Håper mannen holder seg frisk. Ble det icsi el ivf på dere? Her fikk faktisk kjære beskjed på at han kanskje måtte ta en prøve til på uttaksdagen da det nesten ikke var noe liv i den prøven vi kom med, med etter litt vasking og sentrifugering fant de seks flotte eksemplar til eggene de hadde tatt ut Nå regner jeg med det blir fart i sakene hos dere Ja, alt er i rute så langt iallfall! Mannen min er fortsatt veldig forkjølt. I dag tidleg hosta han sånn at han nesten spydde. Ikkje bra. Men eg trur ikkje han har hatt feber, så eg håpar ikkje at forkjølelsen fører til noko skade på sædkvaliteten. Me veit ikkje enda om det bli IVF eller ICSI på oss. Det er avhengig av korleis sædprøven til mannen min er på egguttaksdagen. I utgangspunktet skulle me jo ha IVF, sidan den første prøven mannen min tok var så vidt innanfor normalen. Men sidan den siste prøven mannen min tok i slutten av november i fjor, var ganske mykje dårligare, så er det mulig at det blir ICSI i staden. Men det får me som sagt ikkje vita, før me ser korleis sædprøven til mannen min er den aktuelle dagen. På klinikken sa dei at det også kunne henda at dei brukte IVF på halvparten av egga, og ICSI på resten av egga. Det var visst vanlig. Men så spørs det jo også kor mange egg eg har å ta av, som er av god nok kvalitet. Min største frykt er at eg ikkje skal ha nokon egg som er av god nok kvalitet, eller det er null liv i sædcellene til mannen min! Men så uheldige får eg no virkelig ikkje håpa at me er! Så bra at dei fann nokre fine eksemplar til egga dine, sjølv om sædprøven til mannen din var dårlig på uttaksdagen! Då kan det tydeligvis vera håp, sjølv om det ser dårlig ut i utgangspunktet. Håpar virkelig det blir fart i sakene hos oss no, ja! Endret 17. januar 2012 av Mirabella76 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusilus Skrevet 17. januar 2012 #900 Del Skrevet 17. januar 2012 Det er håp selv om det ser dårlig ut i utgangspunktet Tenker mye på deg og krysser alt jeg har for dere Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå