Gå til innhold

Gearstangen er plutselig helt løs


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

Da jeg skulle bruke bilen igår kveld, er gearstangen helt løs. Det gjør at det er nesten umulig å finne både første og andre gearet. Resterende gear er ikke noe problem å finne. Dette har skjedd plutselig og det har ikke vært problemer i forkant.

Både clutch'en og gearkassa er tilsynelatende ok (så jeg er ganske sikker på at selve gearkassa ikke er gåen)

Hva har skjedd? Kan noen forklare? Cirka-pris på reparasjon?

Setter pris på svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Eurodice

Ring heller til forskjellige verksteder og fortell hva som har skjedd og få et prisoverslag over hva som kan være galt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_trådstarter_*
Hvordan løs?

Jeg kan dra gearstangen helt fra side til side. Er ikke noe motstand å finne. Mao, den kan dras i 360graders sirkel. Normal kan man ikke gjøre det!

Virker som om den har hoppet ut av et holdefeste eller "ledd" i mangel av et bedre ord.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sannsynligvis en bagatell du kan fikse selv, hvis du kommer til å få løsne ramma med manskjetten, så du kommer til. Bør uansett være snakk om under timen, hvis ikke du er maks uheldig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_trådstarter_*
Sannsynligvis en bagatell du kan fikse selv, hvis du kommer til å få løsne ramma med manskjetten, så du kommer til. Bør uansett være snakk om under timen, hvis ikke du er maks uheldig.

Tusen takk for svar. Du er en engel :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...