Supramundane Skrevet 17. juli 2009 #1 Skrevet 17. juli 2009 Emnetittelen stemmer ikke helt, fordi det er bare ved noen typer trening jeg får smerter. Når jeg bruker ellipsemaskin eller sykler går det helt fint, ved jogging og rask gange ("powerwalk") får jeg intense smerter helt nederst i korsryggen. Det er så langt ned at det er der rumpeballene (..) begynner å formes faktisk. Jogging går bedre enn gange, når jeg går raskt er det rett og slett så vondt at tempoet synker helt til jeg føler jeg må sette meg ned. Vil legge til at jeg har en relativt høy smerteterskel, dette er rett og slett jævlig. De første 5-600m går problemfritt, og så slår det plutselig inn. Det føles som at jeg må krumme ryggen utover, samme bevegelsen som når man sitter, for at det skal slutte. Noen tanker rundt hva dette kan være, eller hva jeg kan gjøre for at det evt skal bli bedre? (Ja, jeg er fullt klar over at det er mulig å oppsøke lege, men det skader ikke å undersøke litt rundt først.)
Supraspinatus Skrevet 18. juli 2009 #2 Skrevet 18. juli 2009 Emnetittelen stemmer ikke helt, fordi det er bare ved noen typer trening jeg får smerter. Når jeg bruker ellipsemaskin eller sykler går det helt fint, ved jogging og rask gange ("powerwalk") får jeg intense smerter helt nederst i korsryggen. Det er så langt ned at det er der rumpeballene (..) begynner å formes faktisk. Jogging går bedre enn gange, når jeg går raskt er det rett og slett så vondt at tempoet synker helt til jeg føler jeg må sette meg ned. Vil legge til at jeg har en relativt høy smerteterskel, dette er rett og slett jævlig. De første 5-600m går problemfritt, og så slår det plutselig inn. Det føles som at jeg må krumme ryggen utover, samme bevegelsen som når man sitter, for at det skal slutte. Noen tanker rundt hva dette kan være, eller hva jeg kan gjøre for at det evt skal bli bedre? (Ja, jeg er fullt klar over at det er mulig å oppsøke lege, men det skader ikke å undersøke litt rundt først.) http://www.lommelegen.no/500151/korsryggsmerter
Gjest Gjest Skrevet 18. juli 2009 #3 Skrevet 18. juli 2009 Hvis du er i god form, med litt trent overkropp og kjernemuskulatur, ville jeg kanskje mistenkt noe med gange og sko, over/underpronasjon f eks? Ellers har i hvert fall mine (mindre) korsryggsplager gått over etter at jeg begynte å gå turer i kupert terreng og trene litt pilates o.l. Men ville anbefalt å få det undersøkt dersom det har vart en stund og du som nevnt er i ok form, da det er mye bedre å finne årsakene og jobbe i forhold til den, enn å prøve å finne ut av ting selv og kanskje gjøre vondt verre.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå