Gå til innhold

Stenger tunell


Leo

Anbefalte innlegg

Gjest brutal_mann
Synes du ikke den eller de som plasserte kattene der i utgangspunktet burde ha tenkt på det?

Jo. Vedkommende burde ha jørt til en dyrlege med dem.

Hvis man behandler dyr på denne måten, så bryr man seg sannsynligvis ikke noe særlig om meslingsyke barn heller.

Det re jeg for så vidt enig med deg i.

Situasjonen er heller ikke den at disse kattene blir prioritert foran ett eneste barn.

Indirekte så jo. Først og fremst ved ressurssløsing der resursene (pengene) kunne blitt brukt til uendelig mange andre og bedre tiltak for menesker. Dernest ved at et lass med "ÅHErregudViMåGjøreAltForDyra" mennesker bidrar til å holde fokus vekke fra det som er viktigst,nemlig mennesker.

Jeg skal også vedde ganske mye på at de som gidder å tilbringe en fredagskveld midt i fellesferien i en tunell for å lete etter kattunger er de samme som stiller opp når det er snakk om f.eks. å være bøssebærere under innsamlingsaksjoner etc.

Det tviler jeg sterkt på. Om ikke pengene går til halvterroristene i NOAH.

Ut over det så er det i mine øyne lavmål å sette svake grupper opp mot hverandre. Det vitner bare om at man ikke er i stand til å ha to tanker i hodet på en gang...

Joda, det har jeg. Men så lenge vi har meget alvorlige uløste problemer direkte rettet mot menneskre så re det idioti å kaste vekk så mye tid, penger og krefter på dyr.

Det r greit at husdyr skal behandles fint, ha store lyse fjos og verpehøns skal gå mest mulig fritt. Men derfra til å gå bananas for hvert enkelt lille dyr som kan rissikere en kjapp død under hjulet på en bil, den veien er litt lang.

Og, om dyrenes ve og vel virkelig var så viktig, hvorfor er det ingen som går banaas for måten sauer behandles på her i landet? Dobbeltmoral heter det.

Nei, mennesker først, og så kan vi se på dyrene når vi har løst problemene til menneskene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Blir kvalm av mennesker som dere..er rett og slett falu over å være av samme rase som enkelte her inne.

Mennesker kan for hel**** ta vare på seg selv, små uskylde dyr som dumpes i en tunnel har ingen mulighet til å forsvare seg selv mot det som MENNESKER gjør mot dem. Å disse folk som prøver å gjøre det rette er helt forkastelig..joda, barn som dør av meslinger er tragisk, men det har ingen verdens ting med denne saken å gjøre.

Hvor mye har dere kanskje gitt i donasjon!? Gjør noe med saken istede for å syte og klage over dyrevernere, og la dem gjøre det de gjør for f***!

JA, jeg gir et månedlig bidrag til leger uten grenser OG Greenpeace, og er fosterhjem for hjemløse katter..så det GÅR faktisk an å bry seg om flere ting på en gang.

Det er utsagn som disse i denne tråden som gjør at for meg blir dyr mer og mer viktig..mennesker er rett og slett ondskapsfulle, små jævler..unnskyld uttrykket.

Blir uvel av mennesker som dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir kvalm av mennesker som dere..er rett og slett flau over å være av samme rase som enkelte her inne.

Mennesker kan for hel**** ta vare på seg selv, små uskylde dyr som dumpes i en tunnel har ingen mulighet til å forsvare seg selv mot det som MENNESKER gjør mot dem. Å disse folk som prøver å gjøre det rette er helt forkastelig..joda, barn som dør av meslinger er tragisk, men det har ingen verdens ting med denne saken å gjøre.

Hvor mye har dere kanskje gitt i donasjon!? Gjør noe med saken istede for å syte og klage over dyrevernere, og la dem gjøre det de gjør for f***!

JA, jeg gir et månedlig bidrag til leger uten grenser OG Greenpeace, og er fosterhjem for hjemløse katter..så det GÅR faktisk an å bry seg om flere ting på en gang.

Det er utsagn som disse i denne tråden som gjør at for meg blir dyr mer og mer viktig..mennesker er rett og slett ondskapsfulle, små jævler..unnskyld uttrykket.

Blir uvel av mennesker som dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Snøkorn: Det er skoleferie og åpenbart lite å gjøre for enkelte... Tror det er en del småtasser som har funnet ut at de skal prøve å provosere litt. Det er ikke greit...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brutal_mann
Hvor mye har dere kanskje gitt i donasjon!?

Vet ikke, men jeg er fast giver til Leger Uten Grenser. De største heltene i verden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Christine_*

Dere som er så opptatt av at det kun er menneskene som gjelder: Ingen dyr overgår mennesket når det kommer til grusomheter. Ingen dyr kan måle seg med oss.

Vi har mulighet til å gjøre verden bedre, både for mennesker og dyr, likevel velger mange mennesker å gjøre grusomme ting, mot bedre vitende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest brutal_mann
Dere som er så opptatt av at det kun er menneskene som gjelder: Ingen dyr overgår mennesket når det kommer til grusomheter. Ingen dyr kan måle seg med oss.

Vi har mulighet til å gjøre verden bedre, både for mennesker og dyr, likevel velger mange mennesker å gjøre grusomme ting, mot bedre vitende.

Helt riktig, bare mennesker kan fikse egne grusomheter. Så hvorfor kaster bort tiden på dyr når mennesker ennå ikke har ordnet problemene seg i mellom?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og, om dyrenes ve og vel virkelig var så viktig, hvorfor er det ingen som går banaas for måten sauer behandles på her i landet? Dobbeltmoral heter det.

Sau = mat og bare et fjøsdyr. Noe vi trenger rent praktisk m.t.p. mat

Pusen = kosedyr. Er ikke noe vi trenger, men er noe vi liker å like, og som vi har inne i sofaen og i senga.

"All animals are equal, but som are more equal then others"

Jeg sier iiiiiikke at det er feil å ofre litt for kattene i tunellen, ei heller at man ikke skal stelle fint med sauene, men det er en grunn til at vi prioriterer som vi gjør.

(hadde det ikke vært digg om eigeren hadde glemt at det var microchip i katten?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Wow! Et mysterium at Belladonna ikke har vært her med pisken enda. :gjeiper:

Nå, tilbake til tema.

Jeg synes det er bra de reddet disse kattungene, eller hva det var. Intet liv skal lide unødig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow! Et mysterium at Belladonna ikke har vært her med pisken enda. :gjeiper:

Nå, tilbake til tema.

Jeg synes det er bra de reddet disse kattungene, eller hva det var. Intet liv skal lide unødig!

Ja, vi tåler en stengt tunell nå og da for en god sak. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Christine_*
Helt riktig, bare mennesker kan fikse egne grusomheter. Så hvorfor kaster bort tiden på dyr når mennesker ennå ikke har ordnet problemene seg i mellom?

Hvis jeg skal sette ting på spissen, slik du gjør:

Hvorfor bruke tid på mennesker, som aldri klarer å ordne opp i problemer seg i mellom? Det vil alltid være nød og ufred, da kan vi vel like godt gi opp...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brutal_mann
Hvis jeg skal sette ting på spissen, slik du gjør:

Hvorfor bruke tid på mennesker, som aldri klarer å ordne opp i problemer seg i mellom? Det vil alltid være nød og ufred, da kan vi vel like godt gi opp...

Tja... Om vi ender opp med å utrydde oss selv, hva så? Da er det jo ingen som kan være slemme med dyrene, og det må jo være bra? Men før den tid er og blir mennesker viktigere enn dyr. derfor skal mennekser, og menneskenes problemer, ordnes opp i før vi kaster vekk dyrebare ressurser på dyr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke, men jeg er fast giver til Leger Uten Grenser. De største heltene i verden :)

Det er jeg også, OG til Greenpeace..så det er faktisk mulig å bry seg om flere ting på en gang.

Menneskers problemer blir aldri 100 % løst, så hvis ingen skal bry seg om dyr før den til, blir alle utrydda. Sånn er det bare enten du liker det eller ikke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest_Christine_*
Tja... Om vi ender opp med å utrydde oss selv, hva så? Da er det jo ingen som kan være slemme med dyrene, og det må jo være bra? Men før den tid er og blir mennesker viktigere enn dyr. derfor skal mennekser, og menneskenes problemer, ordnes opp i før vi kaster vekk dyrebare ressurser på dyr.

Vi får vel bare konkludere med at vi to er uenige...

Jeg mener det overhodet ikke er noe i veien for å være opptatt av dyrs ve og vel, såvel som menneskers. Spesielt i tilfeller der det er vi mennesker som har forårsaket lidelsen. Klart vi aldri kan få gjort nok, verken for mennesker eller dyr, men det betyr ikke at vi ikke skal gjøre det vi kan. Det skal ofte ikke mye til for å betydelig bedre både dyrs og menneskers vilkår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest No wonder women
Skremmende. Rett og slett skremmende. En gjør hva som helst for noen ubetydelige dyr, mens en driter i at en halv million barn dør hvert år av meslinger. I stede for å bruke tid og krefter på disse dyrene kan en ta de pengene som gå med i overtid og annet og bruke dem til meslingvaksiner.

He he, bra du signere som mann. Dette bare bekrefter det vi vet fra før, menn har begrenset hjernekapasitet. De klarer ikke å holde flere ideer eller tanker i hode på samme tid..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brutal_mann
He he, bra du signere som mann. Dette bare bekrefter det vi vet fra før, menn har begrenset hjernekapasitet. De klarer ikke å holde flere ideer eller tanker i hode på samme tid..

Joda, vi klarer fint å ha mer enn en tanke i hodet samtidig. Vi klarer til og med tenke loigisk og prioritere ut fra det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tunnel.

Ser man litt stort på dette, samt setter ting i perspektiv, så er faktisk mennesker det værste skadedyret som finnes på kloden! Vi hugger ned regnskogen og dreper biene med kjemikalier. Tømmer havet for fisk og forpester atmosfæren! Alt dette i vår forbannede iver etter mer nanno fra himmelen. Nei. lenge leve pengegriskhet og egeoisme!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest No wonder women
Ser man litt stort på dette, samt setter ting i perspektiv, så er faktisk mennesker det værste skadedyret som finnes på kloden! Vi hugger ned regnskogen og dreper biene med kjemikalier. Tømmer havet for fisk og forpester atmosfæren! Alt dette i vår forbannede iver etter mer nanno fra himmelen. Nei. lenge leve pengegriskhet og egeoisme!

Så sant så sant. Og vi dreper og torurrere hverandre på det mest groteske. Vi mennesker er værst, uten tvil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_gjest_*
Det er farlig å rangere dyr så høyt, da devaluerer man mennesker.

Det gjør man absolutt ikke. Dessuten: De "menneskene" som har vært så hjerterå at jeg ikke har ord for det, som har kastet kjæledyrene sine inn i tunnel for at de skal bli påkjørt fordi det ikke passer eier å ha dem lenger: skal vel på ferie må vite, de har allerede devaluert seg selv som mennesker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

litt sånn på siden av "dyrevernere er slemme og bryr seg ikke om andre mennesker" og alt det der.

flott gjort at de stengte tunellen for å lete for jeg ser for meg at dette kunne vært en potensiell trafikkfare og ?

når jeg kjører på en vei og det plutselig hopper et dyr ut i veibanen så vil jeg instinktivt reagere på en eller annen måte. enten ved å bråbremse eller svinge til siden eller noe i den dur.

dette er ikke en bevisst reaksjon men rett og slett at jeg prøver å styre utenom hindringer i veien. worst case scenario er jo da at det kommer bil i mot eller at bilen bak ligger for tett og ikke klarer å stoppe hvis jeg bråbremser.

Endret av minienthe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...