Gå til innhold

hva mener vi er en dum person


Gjest Gjest_Henning_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Henning_*

Når mener dere at det er passende å gi en person "egenskapen" "lav IQ etc her på forumet.

Holder det at vedkommende skriver "lissom" i et innlegg eller skal det mer til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest
Når mener dere at det er passende å gi en person "egenskapen" "lav IQ etc her på forumet.

Holder det at vedkommende skriver "lissom" i et innlegg eller skal det mer til?

En person som spør om hva mener vi er en dum person. Er hva vi mener er en dum person

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
En person som spør om hva mener vi er en dum person. Er hva vi mener er en dum person

dom som sier dom e domme dom e domme dom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Sjeldent jeg møter noen som er stokk dumme. Til og med de "dumme" er egentlig smarte, og noen ganger er de smarte dummere enn det de egentlig er.

Men jeg synes feks folk som ikke tenker på miljøet er litt dumme av seg, hva er det de tenker på liksom? Jorda er uskadelig i øynene deres, og det når ikke inn til min fatteevne. har de noen ganger sett jorda på et bilde og sett at den er en rund dings i et stort verdensrom? Hvem tror de skal redde jorda? Gud? Ingenting er uskadelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_gjest_*
Sjeldent jeg møter noen som er stokk dumme. Til og med de "dumme" er egentlig smarte, og noen ganger er de smarte dummere enn det de egentlig er.

Men jeg synes feks folk som ikke tenker på miljøet er litt dumme av seg, hva er det de tenker på liksom? Jorda er uskadelig i øynene deres, og det når ikke inn til min fatteevne. har de noen ganger sett jorda på et bilde og sett at den er en rund dings i et stort verdensrom? Hvem tror de skal redde jorda? Gud? Ingenting er uskadelig.

Man behøver ikke være dum for ikke å tenke på miljø. Man kan for eksempel være egoistisk bare: Jeg har ingen etter meg, og det holder i min tid. So what: Jeg vil leve livet best mulig for meg. Det er ikke å være dum det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Dora Flanica

Jeg definerer dumhet som å ikke tenke konsekvens etter handlinger/utsagn. Så vi kan vel alle være dumme til tider. Men en person som ikke pleier å tenker lenger, ikke vurderer konsekvensene av sine handlinger/utsagn og som aldri lærer av sine feil er nok dum i mine øyne. Skrivefeil eller bruk av lissom har ingenting med intelligens å gjøre, selv om det til tider kan trekke ned inntrykket/seriøsiteten. Men det betyr ikke at den som har skrevet det er dum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Jeg vil si at en dum person er en som gjør de samme dumme tingene gang på gang. Å spørre et dumt spørsmål en eller annen gang eller å være dårlig i matte betyr ikke at man er dum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Purple Haze

I mine øyne er det ikke mange mennesker som er direkte dumme, men noen er mer korttenkte enn andre. Og alle kan gjøre dumme ting/ta dumme valg, uten at en er dum for det.

Og vi har vel alle våre styrker og svakheter. Jeg er f.eks temmelig dum i matte og jeg har ikke snøring på bil, men jeg er en racer på en del andre ting.

Er man ressurssvak, vil kanskje andre se på en som dum. Men de fleste gjør så godt de kan, ut fra sine forutsetninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stjernedryss

Når noen formulerer seg dårlig og rotete tenker jeg som regel at personen er dum. Jeg synes ikke meninger, interesser osv til en personen sier noe særlig om intelligens, men folk som ikke kan eller forstår helt elementære ting får meg til å lure litt. F.eks var det en venninne av meg som ikke visste at gjær, bakepulver osv er hevemidler. Hun trodde det var melet som fikk brødet til å heve, da ble jeg temmelig oppgitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Man behøver ikke være dum for ikke å tenke på miljø. Man kan for eksempel være egoistisk bare: Jeg har ingen etter meg, og det holder i min tid. So what: Jeg vil leve livet best mulig for meg. Det er ikke å være dum det.

Jo "jeg" mener slike er absolutt dumme i mine øyne og har ingenting med egoistme å gjøre. Rett og slett "dum"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sa ikke dom jeg sa DUM

men dom og dum kan være det samme! dom betyr både dum og de/dem.

så å si sånt er dumt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Sjeldent jeg møter noen som er stokk dumme. Til og med de "dumme" er egentlig smarte, og noen ganger er de smarte dummere enn det de egentlig er.

Men jeg synes feks folk som ikke tenker på miljøet er litt dumme av seg, hva er det de tenker på liksom? Jorda er uskadelig i øynene deres, og det når ikke inn til min fatteevne. har de noen ganger sett jorda på et bilde og sett at den er en rund dings i et stort verdensrom? Hvem tror de skal redde jorda? Gud? Ingenting er uskadelig.

Man trenger ikke å være dum, selv om man har et annet synspunkt når det gjelder miljøvern enn deg. Forskningen på dette området peker i litt forskjellige retninger, så det er en del uenigheter også på dette området. Hva som egentlig er riktig, kan vel ingen helt si med 100 % sikkerhet. Men er man dum fordi ikke alle deler ditt syn på dette?

Jeg tør faktisk påstå at de som tør å mene noe annet enn det politisk korrekte og moderne, er hakket smartere enn de som alltid skal følge strømmen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Man trenger ikke å være dum, selv om man har et annet synspunkt når det gjelder miljøvern enn deg. Forskningen på dette området peker i litt forskjellige retninger, så det er en del uenigheter også på dette området. Hva som egentlig er riktig, kan vel ingen helt si med 100 % sikkerhet. Men er man dum fordi ikke alle deler ditt syn på dette?

Jeg tør faktisk påstå at de som tør å mene noe annet enn det politisk korrekte og moderne, er hakket smartere enn de som alltid skal følge strømmen.

Handler jo egentlig ikke om å være politisk korrekt eller å følge strømmen i denne saken. Forskere er ikke uenige i global oppvarming, jobben deres er å forske og si sannheten om det de vet og finner ut. Men det som er trist er at mange mister jobben når de sier sannheten. Det er mye forvirring ang global oppvarming pga en liten gruppe som ønsker å forvirre, men alt i alt er det flere tester som viser at forskerne ikke er uenige. Men samtidig er det derfor ikke rart folk er forvirret, og derfor er det ikke dumskap. Er viktig å være kritisk når det er slikt vi må ta i betrakning. Dette tror jeg tror jeg. :klø:

Men forskere er ikke uenig i at det skjer global oppvarming. ( http://www.cnn.com/2009/WORLD/americas/01/...rvey/index.html, http://www.sciencedaily.com/releases/2009/...90119210532.htm, http://news.nationalgeographic.com/news/20...al-warming.html, http://www.abc.net.au/news/newsitems/200502/s1306233.htm , http://esciencenews.com/articles/2009/01/1...al.warming.real )

Endret av KatzenThang
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Man trenger ikke å være dum, selv om man har et annet synspunkt når det gjelder miljøvern enn deg. Forskningen på dette området peker i litt forskjellige retninger, så det er en del uenigheter også på dette området. Hva som egentlig er riktig, kan vel ingen helt si med 100 % sikkerhet. Men er man dum fordi ikke alle deler ditt syn på dette?

Jeg tør faktisk påstå at de som tør å mene noe annet enn det politisk korrekte og moderne, er hakket smartere enn de som alltid skal følge strømmen.

Hva slags uenigheter er det på dette området som du sikter til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Handler jo egentlig ikke om å være politisk korrekt eller å følge strømmen i denne saken. Forskere er ikke uenige i global oppvarming, jobben deres er å forske og si sannheten om det de vet og finner ut. Men det som er trist er at mange mister jobben når de sier sannheten. Det er mye forvirring ang global oppvarming pga en liten gruppe som ønsker å forvirre, men alt i alt er det flere tester som viser at forskerne ikke er uenige. Men samtidig er det derfor ikke rart folk er forvirret, og derfor er det ikke dumskap. Er viktig å være kritisk når det er slikt vi må ta i betrakning. Dette tror jeg tror jeg. :klø:

Nettopp. Men ikke tro at du tror. Tro at du vet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Men for å svare på spørsmålet: Man er kanskje litt dum hvis man lett har en tendens til å kalle andre dum. Jeg tror ikke at det er enkelt å finne noen som er dumme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brutal_mann
Når mener dere at det er passende å gi en person "egenskapen" "lav IQ etc her på forumet.

Holder det at vedkommende skriver "lissom" i et innlegg eller skal det mer til?

Enhver som ikke innser at jeg, og bare jeg, sitter på fasiten i alle spørsmål er en dum person :cool:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...