Gå til innhold

hvor mye kan jeg gå ned?


Gjest kosthold

Anbefalte innlegg

Gjest kosthold

Hei!

Jeg er 170 og veier rundt 55 kg, men er veldig utrent. I det siste har jeg begynt å trene aktivt, og går ikke ned noe særlig - fordi jeg bygger muskler.

Det jeg lurer på er om jeg kan regne med å gå ned noe etterhvert? Spiser sunt og ikke for mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Smaragd
Hei!

Jeg er 170 og veier rundt 55 kg, men er veldig utrent. I det siste har jeg begynt å trene aktivt, og går ikke ned noe særlig - fordi jeg bygger muskler.

Det jeg lurer på er om jeg kan regne med å gå ned noe etterhvert? Spiser sunt og ikke for mye.

Jeg er 170 og 75 kilo... syns jeg er hakket for stor, kunne nok gått ned 8-10 kilo uten å bli for tynn - men kunne aldri TENKE meg å vere nedimot femti kilo!

Kjære deg - tren for å vere sunn og for å ha en flott trent kropp! Men ikke for å bli noe tynnere!

Du kan nok ikke vere gamle jenta... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kosthold

gammel nok er jeg nå.

Jeg vil ikke gå ned i vekt, det er ikke noe mål i seg selv, jeg er bare nysgjerrig på om noen har lignende erfaringer og hvorvidt noen har erfaringer som kan opplyse meg innenfor det jeg lurer på. Og det jeg lurer på er om jeg vil gå ned i vekt, fordi jeg trener mer, eller om jeg ikke vil det.

Takk for svar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo mer du trener jo mer bør du spise for å beholde de muskler du har.

Ja, du vil gå ned mer om du trener mer og spiser mindre, eller trener mer og spiser likt som du gjorde før...men etterhvert vil forbrenningen sakne fordi kroppen ser den ikke får nok energi...da bruker du lengre tid på å gå ned selv om du trener mer.

For å holde deg på vekten du er i dag må du spise like mye kcalorier somdu forbrenner.

En som er 170 cm og veier 55 kg forbrenner ved å ligge stille i sengen en hel dag ca 1100kcal.

Om du er aktiv gjennom dagen (jobb og trening) kan jeg regne med at du bør spise ca 2000kcal om dagen for å ikke gå ned i vekt over tid. Alt er avhengig av hvor mye du trener, men dette er kanskje ut i fra si 50 min spinning time og 40 min styrke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tigress

Viss du let kroppen ta seg av apetittreguleringa og du et når du er svolten så vil du truleg halde deg stabil i vekt sjølv om du aukar treningsmengda, nett av di du et meir. Et du det same men aukar treningsmengda vil du bli lettare, men truleg også få mindre utbytte av treninga.

Kva type trening driv du? Skal du konkurrere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_loopie83_*
Jeg er 170 og 75 kilo... syns jeg er hakket for stor, kunne nok gått ned 8-10 kilo uten å bli for tynn - men kunne aldri TENKE meg å vere nedimot femti kilo!

Kjære deg - tren for å vere sunn og for å ha en flott trent kropp! Men ikke for å bli noe tynnere!

Du kan nok ikke vere gamle jenta... :sjenert:

Jeg er like hoey og kan heller ikke veie saa lite som 55 kg uten aa se altfor mager ut, men det er mulig traadstarter har en spinklere benbygning enn oss... :) Uansett, jeg er enig i at traadstarter prinsipalt sett boer trene for aa komme i bedre form og ikke foerst og fremst for aa gaa ned i vekt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest kosthold

Hei!

Takk for alle svar! Jeg trener kondisjon og styrke 2-3 ganger i uka. og løper litt når jeg orker. Jeg trener ikke for å bli tynnere, men er nygjerrig om hvorvidt jeg vil bli det eller ikke.

Kroppen min er omtrent som hun på bildet, jeg bare har aldri veid veldig mye. Men syns det er veldig pussig at jeg ikke skal gå ned selv om jeg legger om kosthold og treningsmengde

http://www.blogcdn.com/www.styledash.com/m...03/_5487747.jpg

Vet ikke hvorfor jeg veier så lite. har alltid gjort det. Vil ikke absolutt veie mindre, men vil gjerne ha den kroppen jeg har lyst på.

Takker igjen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smaragd
Hei!

Takk for alle svar! Jeg trener kondisjon og styrke 2-3 ganger i uka. og løper litt når jeg orker. Jeg trener ikke for å bli tynnere, men er nygjerrig om hvorvidt jeg vil bli det eller ikke.

Kroppen min er omtrent som hun på bildet, jeg bare har aldri veid veldig mye. Men syns det er veldig pussig at jeg ikke skal gå ned selv om jeg legger om kosthold og treningsmengde

http://www.blogcdn.com/www.styledash.com/m...03/_5487747.jpg

Vet ikke hvorfor jeg veier så lite. har alltid gjort det. Vil ikke absolutt veie mindre, men vil gjerne ha den kroppen jeg har lyst på.

Takker igjen

Dette bildet er omtrent akkurat sånn jeg ser ut med mine 75 kilo :)

Ikke for å tvile på deg altså, men jeg tror du må ha et veldig feil inntrykk av kroppen din.

Sped beinbygning eller ikke, ser en ikke slik ut med 55 kilo fordelt på 170 cm.

Det at du gjerne vil ha den kroppen du har lyst på, er helt greit det, men jeg tror du skal få noen til å ta et bilde av deg sammen med noen du mener er ca like stor som deg, og se om du faktisk plasserer deg hos "riktig" person, om du skjønner hva jeg mener.

Søsteren min sliter med akkurat dette - tror hun er diger, selv om hun bare er noen få kilo mer enn hun burde.

Plasserer seg selv samme som damer som er nesten en halv gang større en det hun selv er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg er 170 og veier rundt 55 kg, men er veldig utrent. I det siste har jeg begynt å trene aktivt, og går ikke ned noe særlig - fordi jeg bygger muskler.

Det jeg lurer på er om jeg kan regne med å gå ned noe etterhvert? Spiser sunt og ikke for mye.

Om du bygger muskler ser jeg ingen grunn til at du "ikke spiser mye".. Du trenger mye mat for å øke volum på muskelaturen din.

For å kunne "bygge" muskler må du spise nok mat slik at vinningen ikke går opp i spinningen og du går ned i vekt, det vil tære på musklene og de blir ikke akkurat større av det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veier du ikke mer?!

Jeg er 172 og veier 84 :grine:

Men i 2006 veide jeg rundt 60 og så ut som en strek fra siden, http://photos-g.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-sn...2_2106755_n.jpg

der har du bevis :fnise: I'm the blond one!

Så er det noen som må bevege seg så er det meg, jeg ser jo gravid ut nesten og låra går borti hverandre. ikke gøy :fy_fy:

Endret av Ida-Kristine
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Lise_*
Dette bildet er omtrent akkurat sånn jeg ser ut med mine 75 kilo :)

Ikke for å tvile på deg altså, men jeg tror du må ha et veldig feil inntrykk av kroppen din.

Sped beinbygning eller ikke, ser en ikke slik ut med 55 kilo fordelt på 170 cm.

Akkurat dette tenkte jeg og!

Jeg er også 170 og veier 75 kg, og jeg ser omtrent ut som dama på bildet.

Min matchvekt er ca 10-15 kg lettere, altså 60-65 kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Aktiv_*

Hei!

Jeg er 175 og veier 61 kg. Er absolutt ikke spesiellt tynn og spiser normalt. Trener 3 ganger i uka og har alltid trent mye. I perioder da jeg ikke får trent like mye, feks nå på sommeren, går jeg ett par kilo ned i vekt. Antar at dette er muskler som erstattes med fett fra alt jeg spiser i ferien:-)

Tror ikke du kan forvente at du vil gå ned i vekt når du begynner å trene, heller motsatt!

Hei!

Jeg er 170 og veier rundt 55 kg, men er veldig utrent. I det siste har jeg begynt å trene aktivt, og går ikke ned noe særlig - fordi jeg bygger muskler.

Det jeg lurer på er om jeg kan regne med å gå ned noe etterhvert? Spiser sunt og ikke for mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest Kosthold

Heihei!

Tusen takk for alle svarene jeg fikk! Jeg endte opp med å gå ned til 50, så lang hvertfall. Men nå har jeg ett annet problem. Jeg har begynt å kaste opp etter hver trening, ikke med vilje selvfølglelig, men slitsom likevel. Dette beskymrer meg faktisk litt. Jeg har trent 3-4 ganger i uka siden jeg begynte denne tråden, og dette har kommet først nå siste 2-3 ukene. Noen som aner hva dette kan komme av?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest styrketreningsjenta

Du må spise mer for guds skyld. En kropp på 170cm og en vekt på 50kg er ikke laget for å trene hardt, hvis du ikke spiser nok.

Jeg er ti cm lavere enn deg og veier 60kg, men er tynn, en del tynnere enn dama på bildet ditt.

Jeg spiser godt og sunt, og trener mye styrke, og det vil jeg anbefale deg og å gjøre. Da får du en strammere/fastere kropp som ser sunnere ut. Hvis du trener riktig og spiser bra, burde du gå opp i vekt fordi du får mer muskler.

Tren mer styrke, mindre kondisjon og spis mye og sunn mat så får du en sunn kropp som ser flott ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler deg en time med en lege, det er ikke normalt å drive å spy på den måten samt at jeg er enige med alle over, du veier for lite.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Heihei!

Ja, jeg forstår det virker slik, men kan det være en annen grunn til dette problemet?

Dette forstod ikke jeg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta deg en tur til legen foer du faar enda stoerre problemer. Det virker paa meg som om du har et litt vanskelig forhold til kroppen din allerede. Ikke la det gaa for langt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...