Gjest Gjest Skrevet 17. juli 2009 #1 Skrevet 17. juli 2009 Vurderer å ta omskjæring og når man snakker med en del kvinner er det mange av det som syntes det ser bra ut. t.o.m. enkelte kvinnelig helsepersonell syntes det ser "delikat og fint ut" da jeg snakket med lege og sykepleier. Med andre ord sitter man igjen med inntrykket at omskjært er populært blant jenter. Stemmer denne "myten"? Hva syntes dere kvinner her inne om omskjært penis?
Gjest Gjest Skrevet 17. juli 2009 #2 Skrevet 17. juli 2009 Jeg har erfaring med "begge deler" og foretrekker helt klart en omskjært penis
Gjest Glør Skrevet 17. juli 2009 #3 Skrevet 17. juli 2009 Jeg foretrekker dem med forhud. Det både ser penere ut og er lettere å håndtere.
Gjest Gjest Skrevet 17. juli 2009 #4 Skrevet 17. juli 2009 Jeg foretrekker dem med forhud. Det både ser penere ut og er lettere å håndtere. Enig!
Gjest Vampen Skrevet 17. juli 2009 #5 Skrevet 17. juli 2009 Jeg har erfaring med "begge deler" og foretrekker helt klart en omskjært penis Uten tvil, jeg foretrekker en omskjært en.
Gjest Gjest Skrevet 17. juli 2009 #6 Skrevet 17. juli 2009 Så lenge han valgte å omskjære seg selv i voksen alder spiller det liten rolle for meg.
Gjest Gjest Skrevet 17. juli 2009 #7 Skrevet 17. juli 2009 Har erfaring fra begge deler, hos samme mann. Foretrakk uten tvil med forhud. Han fikk store problemer med følsomheten, og det gikk kraftig utover sexlivet. Oralsex ga han ingenting lenger utover det at det var "behagelig", mot at han tidligere kom så jeg et par ganger var redd for å vekke naboene. Prevensjonsmessig hadde vi og en rekke utfordringer. Kondom gikk fra å være helt ok til å bli nærmest ubrukelig. Han mistet ereksjonen med jevne mellomrom pga nedsatt følelse, og ofte gikk det bare ikke. Hormonprevensjon og spiral var uaktualt for meg av helsemessige årsaker, så vi endte opp med FAM og hoppe av i svingen. Når da oralsex heller ikke gikk så ble det mye "håndarbeide". Dette har så vidt jeg vet ikke rettet seg opp ennå. Vi var sammen i 3 år etter operasjonen, og det var ingen endring på den tiden. Vi har fortsatt kontakt, og han har gitt tydelig utrykk for at han ikke ser for seg at sex noen gang blir som før. Heldigvis er hans nye samboer heller ikke særlig intresert i samleie og oralsex (førstnevnte pga vaginisme, sistnevnte av psykiske årsaker), så de passer egentlig godt sammen ser det ut som. (Om noen lurer hvorfor jeg har så mye kontakt med han, og hvordan jeg vet såpass mye om hans nye samboer så er det pga at det er en nær venninde av meg. Når alle 3 går godt sammen som venner har ingen av oss sett noen grunn til å endre på det selv om forhold ellers har blitt endret)
Gjest Gjest Skrevet 17. juli 2009 #8 Skrevet 17. juli 2009 Har erfaring fra begge deler, hos samme mann. Foretrakk uten tvil med forhud. Han fikk store problemer med følsomheten, og det gikk kraftig utover sexlivet. Oralsex ga han ingenting lenger utover det at det var "behagelig", mot at han tidligere kom så jeg et par ganger var redd for å vekke naboene. Prevensjonsmessig hadde vi og en rekke utfordringer. Kondom gikk fra å være helt ok til å bli nærmest ubrukelig. Han mistet ereksjonen med jevne mellomrom pga nedsatt følelse, og ofte gikk det bare ikke. Hormonprevensjon og spiral var uaktualt for meg av helsemessige årsaker, så vi endte opp med FAM og hoppe av i svingen. Når da oralsex heller ikke gikk så ble det mye "håndarbeide". Dette har så vidt jeg vet ikke rettet seg opp ennå. Vi var sammen i 3 år etter operasjonen, og det var ingen endring på den tiden. Vi har fortsatt kontakt, og han har gitt tydelig utrykk for at han ikke ser for seg at sex noen gang blir som før. Heldigvis er hans nye samboer heller ikke særlig intresert i samleie og oralsex (førstnevnte pga vaginisme, sistnevnte av psykiske årsaker), så de passer egentlig godt sammen ser det ut som. (Om noen lurer hvorfor jeg har så mye kontakt med han, og hvordan jeg vet såpass mye om hans nye samboer så er det pga at det er en nær venninde av meg. Når alle 3 går godt sammen som venner har ingen av oss sett noen grunn til å endre på det selv om forhold ellers har blitt endret) Jeg lurte ikke
amyrlinn Skrevet 18. juli 2009 #10 Skrevet 18. juli 2009 (endret) Jeg har erfaring med "begge deler" og foretrekker helt klart en omskjært penis må si meg enig men synes vel egentlig at det ikke har så mye å si for min del. Endret 19. juli 2009 av amyrlinn
Gjest brutal_mann Skrevet 18. juli 2009 #11 Skrevet 18. juli 2009 Den personen som legger en skalpel på min forhud leker med livet. Den kvinnen som prøver å presse meg eller andre menn til å legge en stor demper på vårt sexliv er noen egoistiske rævhøl som ikke fortjener å ha nærkontakt med en mann noen som helst gang igjen. Vi lever i et mannsfiendtlig samfunn der det å nedgradere menn sin seksualitet fremstilles som riktig. Kvalmede, rett og slett kvalmende! Det finnes INGEN grunn for å omskjære menn med normal forhud. Trang forhud skal fikses uten å fjerne den.
Gjest kvinnerkvinner Skrevet 18. juli 2009 #12 Skrevet 18. juli 2009 Den personen som legger en skalpel på min forhud leker med livet. Den kvinnen som prøver å presse meg eller andre menn til å legge en stor demper på vårt sexliv er noen egoistiske rævhøl som ikke fortjener å ha nærkontakt med en mann noen som helst gang igjen. Vi lever i et mannsfiendtlig samfunn der det å nedgradere menn sin seksualitet fremstilles som riktig. Kvalmede, rett og slett kvalmende! Det finnes INGEN grunn for å omskjære menn med normal forhud. Trang forhud skal fikses uten å fjerne den. Det er ikke bestandig det lar seg fikse uten å fjerne helt nei.... Min kjære er omskjært og har overhode ingen problemer i det hele tatt.
Gjest Gjest Skrevet 18. juli 2009 #13 Skrevet 18. juli 2009 Det heter fremdeles omskåret, ikke omskjært.
Gjest Maxtor Skrevet 18. juli 2009 #14 Skrevet 18. juli 2009 Omskåret _ser_ penere ut. Men generelt sett er jeg likegyldig. Så lenge jeg liker mannen den sitter på...
Gjest brutal_mann Skrevet 18. juli 2009 #15 Skrevet 18. juli 2009 *notere at kvinner driter i menns seksualliv så lenge det ser pent ut*
Gjest kvinnerkvinner Skrevet 19. juli 2009 #16 Skrevet 19. juli 2009 *notere at kvinner driter i menns seksualliv så lenge det ser pent ut* Feil! Det at det ser pent ut betyr ikke at vi driter i deres seksualliv. Det går faktisk an å synes noe er pent uten at man må ha det. Og det er tull at alle som er omskjært har problemer, langt de fleste har det ikke og i og med at de aller fleste er omskåret som barn så vet man ikke om problemet er pga omskjæringen eller om personen er slik. Noen barn har ikke noe annet alternativ enn å bli omskåret fordi forhuden er så trang at de faktisk ikke ville kunne ha noe sekualliv om de ikke operes.
Gjest brutal_mann Skrevet 19. juli 2009 #17 Skrevet 19. juli 2009 Feil! Det at det ser pent ut betyr ikke at vi driter i deres seksualliv. Det går faktisk an å synes noe er pent uten at man må ha det. Og det er tull at alle som er omskjært har problemer, langt de fleste har det ikke og i og med at de aller fleste er omskåret som barn så vet man ikke om problemet er pga omskjæringen eller om personen er slik. Noen barn har ikke noe annet alternativ enn å bli omskåret fordi forhuden er så trang at de faktisk ikke ville kunne ha noe sekualliv om de ikke operes. Da stemmer jeg for å fjerne all huden rundt klitoris. For disse kvinnene vil jo aldri vite at de har fått ett redusert sexliv, for de kjenner jo ikke til noe annet. Spør disse menne hvor lett det er for dem å onanere uten å ta i bruk hjelpemidler. Å fjerne forhud er å fjerne nesten all glede menn har av onani. Medisinske årsaker er én ting, kvinners ønske om å forme menn i sitt eget lille ego.
Gjest dama Skrevet 19. juli 2009 #18 Skrevet 19. juli 2009 Det høres jo litt sykt ut å foreta et operativt inngrep fordi andre synes det ser "pent" ut. Men det gjøres jo i stor stil (silikonpupper, hårtransplantasjon etc....). De fleste menn som blir omskåret gjør vel dette som barn av religiøse/tradisjonelle årsaker (jøder og muslimer). I USA var dette også tidliger en vane, også når det gjaldt folk med annen religiøs tilhørighet. I Afrika er omskjæring blitt mer populært fordi det viser seg å redusere smittefaren for AIDS. Kondom er nok uansett en bedre ide i så måte. Når man skjærer i huden på et menneske, skader man alltid noen nerver. De fleste som er blitt operert (for hva som helst...) opplever nedsatt følsomhet i området rundt arret en tid etterpå, opptil et par år. Men det pleier å gå seg til. Antar det samme gjelder operasjoner på penis. Tror neppe menn som er omskåret som barn har større forekomst av seksuelle problemer enn andre menn. (min personlige er faring er neppe statistisk signifikant på dette området, men tror ikke det finnes noen statistikk som viser dette heller..) Jeg synes personlig ikke det gjør noen forskjell utseendemessig, men noen menn som ikke er omskåret gidder ikke vaske seg ordentlig, og det er ekkelt.
amyrlinn Skrevet 19. juli 2009 #19 Skrevet 19. juli 2009 Den personen som legger en skalpel på min forhud leker med livet. Den kvinnen som prøver å presse meg eller andre menn til å legge en stor demper på vårt sexliv er noen egoistiske rævhøl som ikke fortjener å ha nærkontakt med en mann noen som helst gang igjen. Vi lever i et mannsfiendtlig samfunn der det å nedgradere menn sin seksualitet fremstilles som riktig. Kvalmede, rett og slett kvalmende! Det finnes INGEN grunn for å omskjære menn med normal forhud. Trang forhud skal fikses uten å fjerne den. synes også at det ikke fins noen god grunn for menn å omskjære seg som har normal forhud. for alle så funker det ikke å bare fikse på trang forhud. noen må omskjæres.
Gjest kvinnerkvinner Skrevet 19. juli 2009 #20 Skrevet 19. juli 2009 Da stemmer jeg for å fjerne all huden rundt klitoris. For disse kvinnene vil jo aldri vite at de har fått ett redusert sexliv, for de kjenner jo ikke til noe annet. Spør disse menne hvor lett det er for dem å onanere uten å ta i bruk hjelpemidler. Å fjerne forhud er å fjerne nesten all glede menn har av onani. Medisinske årsaker er én ting, kvinners ønske om å forme menn i sitt eget lille ego. Så fordi noen gutter har så trang forhud at de må omskjæres så skal man fjerne hud rundt klitoris på jenter? Hva er alternativet for disse guttene da? Når forhuden er så trang at snoppen blåser seg opp som en ballong når de tisser, når det begynner å blø når de forsøker å dra forhuden over, når de har smerter hver eneste dag pga for trang forhud. Om ikke gjøres noe med trang forhud så vil de ikke være i stand til å onanere i det hele tatt! Det finnes i tillegg voksne menn som selv velger å bli omskåret, skal disse nektes dette fordi de ikke vet bedre og må beskyttes mot seg selv?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå