Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har alltid fått p-pilleresepter hvor det står spesifisert antall pakker, f.eks. 12 pakker hvis resepten skal vare i tre år. Så oppdaget jeg plutselig at på resepten jeg har nå står det "tre års forbruk". Vil det fortsatt si 12 pakker, eller er den gyldig fra dato til dato...? Stakkaren på apoteket visste ikke. :overrasket:

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet
Jeg har alltid fått p-pilleresepter hvor det står spesifisert antall pakker, f.eks. 12 pakker hvis resepten skal vare i tre år. Så oppdaget jeg plutselig at på resepten jeg har nå står det "tre års forbruk". Vil det fortsatt si 12 pakker, eller er den gyldig fra dato til dato...? Stakkaren på apoteket visste ikke. :overrasket:

Om det står tre års forbruk, får du så mange p-pille pakninger som du har behov for på tre år. Er ikke verre enn det =)

(Dette blir forresten mer enn tolv pakker, da en pakke faktisk ikke varer i tre måneder, men i 12 uker (84 dager). På tre år vil du trenge 13 pakker :))

Hilsen farmasøyt

Skrevet

Jeg hopper over mensen en del, så jeg bruker mer enn 13 pakker også, jeg. ;)

Men da er altså resepten gyldig fra dato til dato, og jeg kan kjøpe så mange pakker jeg vil? Herlig. Takk for svar!

Gjest Gjest
Skrevet
Jeg hopper over mensen en del, så jeg bruker mer enn 13 pakker også, jeg. ;)

Men da er altså resepten gyldig fra dato til dato, og jeg kan kjøpe så mange pakker jeg vil? Herlig. Takk for svar!

Ja, det kan du! :)

Bare vær obs på at det kan hende de spør deg på apoteket om hvorfor du skal ha så mange pakker.. De er ofte veldig forsiktige i tilfeller der de mistenker at andre kanskje får medisiner av den som eier resepten. (Du kunne jo f.eks gitt flere pakker til en venninnne m. gynekolog-skrekk, i teorien.) Men så lenge du evt. forklarer at du hopper over mensen, så skal du ha for tre års forbruk, ja =)

Skrevet

Det blir nok ikke noe problem, jeg kjøper bare en og en pakke av gangen. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...