Gå til innhold

Frynsegoder og skatt


tulllla

Anbefalte innlegg

Hei,

Sitter og lager meg budsjetter og kom til å tenke på at det sikkert finnes ting jeg kan få som frynsegode fra jobben. Tanken er å kunne betale disse som trekk i lønn og dermed oppnå skattefordeler.

Hjelp meg med å komme på frynsegoder man kan føre opp slik og om dere evt vet hvordan de påvirker skatten? Inspirasjonen kom når jeg leste denne artikkelen:

Massasje som frynsegode

Foreløpig liste (oppdateres når folk kommer med gode forslag):

1. Massasje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest

Såkalt bruttlønnstrekk som du beskriver er veldig strengt regulert og skattemyndighetene er klar over at mange prøver å unngå skatt og arbeidsgiveravgift ved å gi lønn som naturalytelser i stedet for penger.

Eneste uttalte unntaket jeg kan komme på er hjemme-PC ordningen.

Når det gjelder andre tiltak må disse ære tilgjengelig for alle på arbeidsplassen, typisk massasje, treningsrom, diverse sosial tiltak osv.

Men kan nevne at utdanning betalt av arbeidsgiver kanskje er et av de gunstigste tiltakene som ikke innebærer skatteplikt. Men det er strenge vilkår for å oppfylle dette også.

Ellers er fri telefon skattefritt for beløp under 1000 og over 5000/7000.

Nå som markedsrenta har vært mye høyere enn norges bank sin rente har det også vært gunstig å ha lån fra arbidsgiver hvis man følger normrentesatsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...