Gå til innhold

Drukningsulykker.


maljo

Anbefalte innlegg

" Av 54 personer som har omkommet i drukningsulykker hittil i år er 45 menn over 15 år" viser tall fra Norsk folkehjelp.

Spesialrådgiver i Norsk Folkehjelp Ivar Christiansen oppfordrer fedre til å bruke redningsvest.

Alle er vel enige om, at det å miste en nær og kjær i en ulykke er en tragedie for de som rammes.

Vi vet at det kan reddes liv ved bruk av redningsvest, men:

I statistikker som dette vil desverre alltid tallet være høyere for menn enn for kvinner.

Flertallet av yrkesfiskere er menn, flertallet av hobbyfiskere er menn og flertallet av båtførere er menn. ( Kom ikke på mer akkurat nå)

Spørsmålet mitt er: Hvorfor bruker ikke flere av oss voksne flyte eller redningsvest?

Er det noen som har meninger om dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Spørsmålet mitt er: Hvorfor bruker ikke flere av oss voksne flyte eller redningsvest?

Er det noen som har meninger om dette?

Jeg er så og si 100% landkrabbe, men for ikke lenge siden var det snakk om å kanskje gå for et påbud om redningsvest. Det var ikke mye blæst om dette, men noen som ble spurt (leder i en båtforening eller noe sikkert) mente at dette ikke var en kanonidé.

Jeg lurer på om ikke folk ser sammenhengen mellom bilbelte og redningsvest her? Jeg kan i alle fall ikke komme på noen fornuftig grunn for at redningsvest ikke skal bli påbudt i båt. Men for å møte eventuelle skeptikere kan det kanskje kun gjelde for båter under en viss størrelse (ikke store Røkkebåter, men vanlige yachter) samt på sjøen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...