lillesmile Skrevet 16. juli 2009 #1 Skrevet 16. juli 2009 Vi har ganske tidlig vielse (12) og deretter middag klokken 16. Tenker derfor at det er fornuftig med litt fingermat for gjestene etter vielsen. Hva hadde dere satt pris på å få en slik dag?
Gjest *Mim* Skrevet 16. juli 2009 #2 Skrevet 16. juli 2009 Jeg bakte minipaier som gjestene fikk sammen med et glass champagne.
lillesmile Skrevet 16. juli 2009 Forfatter #3 Skrevet 16. juli 2009 Jeg bakte minipaier som gjestene fikk sammen med et glass champagne. Wow, det var jo en god idé! Andre innspill?
twinklestar Skrevet 16. juli 2009 #4 Skrevet 16. juli 2009 Hva med litt oppskjaert frukt og kanskje noen notter.... Det skal vi ha Eller tengte du mer tapasmat..?? Hva med lefser smurt med philadelphia ost og laks eller skinke... veldig godt og enkelt. Skjaer opp i smaa ruller
Spatula Skrevet 16. juli 2009 #5 Skrevet 16. juli 2009 Vi skal servere litt fingermat mellom vielse og middag.. Vi tar tortillalefser og fyller med philadelpiaost, laks, crispysalat. og andre varianter med god skinke, skal også bake focaccia - som jeg fyller med fetaost, seranoskinke, drysser salt og rosamarin på toppen.. og på enkelte har jeg bare parmesanost på.. Viktigste er at gjestene får noe salt, siden det er sommer og varmt.. og at de ikke starter med alkohol på tom mage.
twinklestar Skrevet 16. juli 2009 #6 Skrevet 16. juli 2009 Vi skal servere litt fingermat mellom vielse og middag.. Vi tar tortillalefser og fyller med philadelpiaost, laks, crispysalat. og andre varianter med god skinke, skal også bake focaccia - som jeg fyller med fetaost, seranoskinke, drysser salt og rosamarin på toppen.. og på enkelte har jeg bare parmesanost på.. Viktigste er at gjestene får noe salt, siden det er sommer og varmt.. og at de ikke starter med alkohol på tom mage. Hortes godt ut! Var saanne tortillalefser jeg tenkte paa ogsaa
Cæmis Skrevet 16. juli 2009 #7 Skrevet 16. juli 2009 vi kommer bare til å legge frem litt små cookies kanskje og frukt...noe helt enkelt friskt og greit..Noe mer tror jeg blir litt mye før middag. Vielsen vår er kl 13 -14 og middag starter 16, så regner med at folk spiser litt før de møter...kanskje en liten lunsj i 11-12 tiden, da er det ganske ok tid å spise middag kl 16 med noe lett of friskt i forkant......synes vi dA! Vi kommer ikke til å by på alkohol som velkomstdrink heller. Har hørt at noen kan bli litt døsige av alkohol midt på dagen hvis de ikke har spist mye fra før..sånn som meg feks. Ikke hyggelig med 50 gjester som sitter å gjesper! Så vi venter med alkoholholdig drikke til maten er severt. Kjøper vel inn noe mozell eller annet "fruktig" drikke med bobler. Kanksje champis uten alkohol, men vet ikke om det er noe godt... Hva som serverer mellom vielse og middag kommer jo an på hvor lang tid det er mellom...jo lengre tid jo mer mat. Hvertfall godt med brus, kaffe og te og vann
Jinx82 Skrevet 17. juli 2009 #8 Skrevet 17. juli 2009 Hva med vårruller? Eller små spyd (av blomsterpinner), m/ f.eks skiver av spekeskinke, druer, melonbiter ++ eller annet godt, kylling, sopp, løk, poteter..
Gjest Gjest Skrevet 17. juli 2009 #9 Skrevet 17. juli 2009 vi kommer bare til å legge frem litt små cookies kanskje og frukt...noe helt enkelt friskt og greit..Noe mer tror jeg blir litt mye før middag. Vielsen vår er kl 13 -14 og middag starter 16, så regner med at folk spiser litt før de møter...kanskje en liten lunsj i 11-12 tiden, da er det ganske ok tid å spise middag kl 16 med noe lett of friskt i forkant......synes vi dA! Jeg synes, som gjest, at frukt o.l. er fint å få servert mellom vielse og middag. Evt. wienerbrød e.l. Men jeg spiser ikke lunsj i 11-12-tiden når jeg skal i en vielse kl. 13... Jeg spiser da frokost ca. kl. 10,og resten av tiden før vielsen går med til dusjing, sminking, stelling av hår, pakke veske, sjekke at alt er med... Også gjestene har sitt å ordne med når det er bryllup. ;-)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå