Gjest Gjest Skrevet 16. juli 2009 #1 Skrevet 16. juli 2009 Dere som er klarsynte, ser dere på det som en gave eller som en plagsom evne dere gjerne skulle ha vært spart for å ha? Jeg har ingen evner selv, men jeg har hørt om flere som har, uten at jeg har snakket med dem og hørt hva de synes om å ha det sånn, så det hadde vært interessant å få vite litt om dette. (Og jeg vet at det er mange her på forumet som synes at klarsynthet er bare tull og fantasi, og det synet respekterer jeg, men jeg vil IKKE at denne tråden skal utvikle seg til en diskusjon for/imot om klarsynthet finnes, og ber om at de som ikke tror på slikt, finner seg et annet sted å diskutere temaet.)
Gjest VinglePetter Skrevet 16. juli 2009 #2 Skrevet 16. juli 2009 Dere som er klarsynte, ser dere på det som en gave eller som en plagsom evne dere gjerne skulle ha vært spart for å ha? Jeg har ingen evner selv, men jeg har hørt om flere som har, uten at jeg har snakket med dem og hørt hva de synes om å ha det sånn, så det hadde vært interessant å få vite litt om dette. (Og jeg vet at det er mange her på forumet som synes at klarsynthet er bare tull og fantasi, og det synet respekterer jeg, men jeg vil IKKE at denne tråden skal utvikle seg til en diskusjon for/imot om klarsynthet finnes, og ber om at de som ikke tror på slikt, finner seg et annet sted å diskutere temaet.) Så hvis jeg lager en tråd hvor jeg spør om hvor tannfeen gjør av alle tennene hun samler sammen. Kan jeg da kreve at alle som svarer på meldingen ikke kommer med teite innspill om hvorvidt tannfeen eksisterer eller ikke? Jeg vil jo at diskusjonen kun skal handle om hvor tennene faktisk havner. Spørsmålet du burde stille, er ikke hvordan de klarsynte føler seg, men hvorfor de oppleves som det. Det er DER spørsmålet ligger.
Gjest Gjest TS Skrevet 16. juli 2009 #3 Skrevet 16. juli 2009 Så hvis jeg lager en tråd hvor jeg spør om hvor tannfeen gjør av alle tennene hun samler sammen. Kan jeg da kreve at alle som svarer på meldingen ikke kommer med teite innspill om hvorvidt tannfeen eksisterer eller ikke? Jeg vil jo at diskusjonen kun skal handle om hvor tennene faktisk havner. Ja, det ser jeg ikke noe galt i. Du må gjerne starte hundre tannfe-tråder for min del.
Gjest VinglePetter Skrevet 16. juli 2009 #4 Skrevet 16. juli 2009 (endret) Ja, det ser jeg ikke noe galt i. Du må gjerne starte hundre tannfe-tråder for min del. Da har jeg laget en slik tannfe-tråd. Du er hjertelig velkommen til å delta så lenge du ikke oppfører deg som en kjepphøy og kritisk bedreviter. :gjeiper: Endret 16. juli 2009 av VinglePetter
Gjest Gjest Skrevet 16. juli 2009 #5 Skrevet 16. juli 2009 Da har jeg laget en slik tannfe-tråd. Du er hjertelig velkommen til å delta så lenge du ikke oppfører deg som en kjepphøy og kritisk bedreviter. :gjeiper: Godt jobbet. Jeg kommer dessverre ikke til å delta i tråden, ettersom jeg ikke har noen saklige innspill å komme med.
LilleCanCan Skrevet 16. juli 2009 #6 Skrevet 16. juli 2009 (endret) Først og fremst; Alle er klarsynte/synske. Forskjellen er: Noen trener opp sin evne (denne kan trenes opp som en muskel), andre ikke. Noen fanger opp signalene vi mennesker får gjennom hele dagen, andre ikke. Jeg ser på det med "en både-og". Jeg er klarsynt, men til tider har jeg funnet det plagsomt. Spesielt da jeg skal legge meg, og det kommer inn dybdepsykologiske symboler jeg ikke skjønner døyten av ved mitt 6. chakra (dette foregår som en slags film som spilles av i pannen). Før visste jeg ikke at jeg enkelt og greit bare kunne be mitt 6. chakra lukke seg, så ville dette gå vekk. Enkelte ting blir veldig rett på sak, også. Man får virkelig svar om det man lurer på, men såklart ikke alltid svaret man vil ha. Enkelte ganger kan man få en uhyggelig følelse over seg, hvis man kommer til et nytt sted. Senere får man f.eks vite svaret på hvorfor man følte som man gjorde, og at det da har vært innblandet voldtekter og incest i disse følelsene man hadde, er ikke så hyggelig. Det er og til tider frustrerende og ikke få utløp for alt man ser, hører, tenker og føler, siden man fort kan bli tatt som kriminell - siden man nettopp vet hvem som drepte hvem ang. drapssaken på TV (dette fører til at jeg b.l.a skjermer meg for en del nyheter). Klarsyn er heller ikke bare "syner", men kan og komme i form av fornemmelser (f.eks du bare vet at noen i din familie kommer til å dø snart), i form av tanker, følelser, osv. Jeg vil i hovedsak si at; jeg trives godt med mitt klarsyn. Jeg er visuell, og veldig klarfølt. En gave ser jeg ikke på det som lenger, siden absolutt alle kan klare dette (flere av oss gjør dette hele tiden - uten at de vet dette). Det fine med det er når man får symbolene man ser til å gå opp (ganske vanskelig, da man begir seg ut på tolkninger av Jung, og slike). Det fine ved dette er og når man får disse gode fornemmelsene, eller bare vet noe godt vil skje. Og noe annet som er fint; Man ser så tydelig at her i denne verden kan vi ha uttallige valgmuligheter, og pga disse "evnene" kan vi velge mellom alle disse retningene, slik at vi velger det som er til det høyeste og beste for oss selv. Morsomme var når min samboer skulle kjøpe en bursdagsgave til meg. Jeg gikk rundt og fikk opp en gullring via mitt 6. chakra. Jeg forsto ingenting av dette synet. To dager senere kom min forlovede hjem med en ganske så fin diamantring i gull til meg. Nå lurer jeg bare på hva den fela jeg ser betyr... Endret 16. juli 2009 av LilleCanCan
LilleCanCan Skrevet 16. juli 2009 #7 Skrevet 16. juli 2009 (endret) Spørsmålet du burde stille, er ikke hvordan de klarsynte føler seg, men hvorfor de oppleves som det. Det er DER spørsmålet ligger. Hvem er du til å fortelle henne hva hun skal spørre om? Gur land... la nå folk få spørre om hva de vil nå da. Sorry hvis jeg søpler helt til tråden. Gir meg nå Endret 16. juli 2009 av LilleCanCan
Gjest Gjest Skrevet 16. juli 2009 #8 Skrevet 16. juli 2009 Først og fremst; Alle er klarsynte/synske. Forskjellen er: Noen trener opp sin evne (denne kan trenes opp som en muskel), andre ikke. Noen fanger opp signalene vi mennesker får gjennom hele dagen, andre ikke. Jeg ser på det med "en både-og". Jeg er klarsynt, men til tider har jeg funnet det plagsomt. Spesielt da jeg skal legge meg, og det kommer inn dybdepsykologiske symboler jeg ikke skjønner døyten av ved mitt 6. chakra (dette foregår som en slags film som spilles av i pannen). Før visste jeg ikke at jeg enkelt og greit bare kunne be mitt 6. chakra lukke seg, så ville dette gå vekk. Enkelte ting blir veldig rett på sak, også. Man får virkelig svar om det man lurer på, men såklart ikke alltid svaret man vil ha. Enkelte ganger kan man få en uhyggelig følelse over seg, hvis man kommer til et nytt sted. Senere får man f.eks vite svaret på hvorfor man følte som man gjorde, og at det da har vært innblandet voldtekter og incest i disse følelsene man hadde, er ikke så hyggelig. Det er og til tider frustrerende og ikke få utløp for alt man ser, hører, tenker og føler, siden man fort kan bli tatt som kriminell - siden man nettopp vet hvem som drepte hvem ang. drapssaken på TV (dette fører til at jeg b.l.a skjermer meg for en del nyheter). Klarsyn er heller ikke bare "syner", men kan og komme i form av fornemmelser (f.eks du bare vet at noen i din familie kommer til å dø snart), i form av tanker, følelser, osv. Jeg vil i hovedsak si at; jeg trives godt med mitt klarsyn. Jeg er visuell, og veldig klarfølt. En gave ser jeg ikke på det som lenger, siden absolutt alle kan klare dette (flere av oss gjør dette hele tiden - uten at de vet dette). Morsomme var når min samboer skulle kjøpe en bursdagsgave til meg. Jeg gikk rundt og fikk opp en gullring via mitt 6. chakra. Jeg forsto ingenting av dette synet. To dager senere kom min forlovede hjem med en ganske så fin diamantring i gull til meg. Nå lurer jeg bare på hva den fela jeg ser betyr... Tusen takk for utfyllende og fint svar! Kan du forklare mer om hvordan denne evnen kan trenes opp, eller har du kanskje en link til en side som forteller om det? Regner med at det er ganske krevende og kompleks trening.
Gjest VinglePetter Skrevet 16. juli 2009 #9 Skrevet 16. juli 2009 Morsomme var når min samboer skulle kjøpe en bursdagsgave til meg. Jeg gikk rundt og fikk opp en gullring via mitt 6. chakra. Jeg forsto ingenting av dette synet. To dager senere kom min forlovede hjem med en ganske så fin diamantring i gull til meg. Nå lurer jeg bare på hva den fela jeg ser betyr... Chakra Schmakra... Det hadde ikke falt deg inn at man ikke trenger å være Sherloch Holmes eller Nancy Drew for å gjette at man kanskje får en ring i presang av kjæresten sin??? Doh Neeeida, vi kaller det magi. Det er mye morsommere.
LilleCanCan Skrevet 16. juli 2009 #10 Skrevet 16. juli 2009 Bare hyggelig. Det trener ikke å være vanskelig i grunn. For noen bare kommer det med en gang, noen må øve mer. Her er noen øvelser fra mediumskap.no (gå ned til aktivering av det tredje øyet); http://mediumskap.no/selvutvikling.html Her står om synskhet generelt: http://mediumskap.no/psykiske_evner.html Vil anbefale meditasjon også. Gjerne guidet hvis du aldri har meditert. Og anbefaler deg å lære litt om chakraer og meditere litt på chakraene dine generelt også. Kjekt å ha de med seg når man skal åpne det tredje øyet! Chakraene: http://www.bgnett.no/pagan/chakheal.html Good luck!
LilleCanCan Skrevet 16. juli 2009 #11 Skrevet 16. juli 2009 (endret) Chakra Schmakra... Det hadde ikke falt deg inn at man ikke trenger å være Sherloch Holmes eller Nancy Drew for å gjette at man kanskje får en ring i presang av kjæresten sin??? Doh Neeeida, vi kaller det magi. Det er mye morsommere. Ja, men da gjør vi det da. Sludder og pølsevev. Siden du er så flink til etterforskning så kan du vel fortelle meg hva fela jeg ser "i hodet mitt" betyr? Eller hva med det røde eplet? eller hva med de sorte pælene? Eller hva med en hvite ballen med en grønne firkanten og det røde trekanten ved siden av? I'm waiting.. Endret 16. juli 2009 av LilleCanCan
Gjest VinglePetter Skrevet 16. juli 2009 #12 Skrevet 16. juli 2009 Ja, men da gjør vi det da. Sludder og pølsevev. Siden du er så flink til etterforskning så kan du vel fortelle meg hva fela jeg ser "i hodet mitt" betyr? Jeg kan fortelle deg det, men du kommer ikke til å like det.
LilleCanCan Skrevet 16. juli 2009 #13 Skrevet 16. juli 2009 Jeg kan fortelle deg det, men du kommer ikke til å like det. høhø... Hehe
Gjest VinglePetter Skrevet 16. juli 2009 #14 Skrevet 16. juli 2009 høhø... Hehe Vil du bli kvitt disse synene? Hallusinasjoner kan behandles med antipsykotika.
LilleCanCan Skrevet 16. juli 2009 #15 Skrevet 16. juli 2009 (endret) Vil du bli kvitt disse synene? Hallusinasjoner kan behandles med antipsykotika. Nei, det vil jeg ikke. Du har tydeligvis greie på antipsykotika? Spar deg vinglepetter. Det finnes folk som er psykotiske, og tro meg, de ser ikke syner. De tror heller ofte at romvesen kommer for å ta dem, eller at de som jobber på BR-leker er politimenn. Endret 16. juli 2009 av LilleCanCan
Eplefe Skrevet 16. juli 2009 #16 Skrevet 16. juli 2009 Eller at de er synske og får inn signaler fra en annen verden. Tror nok ikke antipsykotikum er en plausibel løsning uansett.
Gjest VinglePetter Skrevet 16. juli 2009 #17 Skrevet 16. juli 2009 Nei, det vil jeg ikke. Du har tydeligvis greie på antipsykotika? Spar deg vinglepetter. Det finnes folk som er psykotiske, og tro meg, de ser ikke syner. De tror heller ofte at romvesen kommer for å ta dem, eller at de som jobber på BR-leker er politimenn. Vi snakker om personer som er syke, som f.eks har en kjemisk ubalanse i hjernen. De kan bli psykotiske, og de kan ha hallusinasjoner, enten som syner, eller som stemmer og lyder i hodet. Det finnes større og mindre grad av slike psykoser. Det finnes nok mange mennekser som ikke har fått diagnosen, men som er litt som deg, og tror de har ekte visjoner. De tolker altså disse hallusinasjonene. De kan være friske og opplagte mennesker utad.
LilleCanCan Skrevet 16. juli 2009 #18 Skrevet 16. juli 2009 (endret) Vi snakker om personer som er syke, som f.eks har en kjemisk ubalanse i hjernen. De kan bli psykotiske, og de kan ha hallusinasjoner, enten som syner, eller som stemmer og lyder i hodet. Det finnes større og mindre grad av slike psykoser. Det finnes nok mange mennekser som ikke har fått diagnosen, men som er litt som deg, og tror de har ekte visjoner. De tolker altså disse hallusinasjonene. De kan være friske og opplagte mennesker utad. Jeg har snakket med psykiatrien om dette, første gangen jeg så an avdød person ved siden av meg (en person jeg har svært lite kjennskap til, bortsett fra utseendet - slik at jeg hadde lite ønske om at denne personen skulle dukke opp igjen). Når jeg endelig mannet meg opp til å fortelle dette, så ble psykologen veldig rørt, og sa at det var svært lite galt med meg. Psykologen lurte derimot på om jeg følte ubehag, eller hørte stemmer som sa fæle ting, men det har jeg aldri hørt. Psykologen lurte og på om jeg kjente denne avdøde godt, noe jeg ikke gjør, slik at psykologen utelukket en illusjon og et savn om å få den avdøde tilbake. Du er utrooolig opphengt i psykoser. Assa, har du hatt en? Ikke at det gjør noe. Jeg har aldri hatt en (dette kan måles i blodet ditt). Endret 16. juli 2009 av LilleCanCan
Gjest VinglePetter Skrevet 16. juli 2009 #19 Skrevet 16. juli 2009 Jeg har snakket med psykiatrien om dette, første gangen jeg så an avdød person ved siden av meg (en person jeg har svært lite kjennskap til, bortsett fra utseendet - slik at jeg hadde lite ønske om at denne personen skulle dukke opp igjen). Når jeg endelig mannet meg opp til å fortelle dette, så ble psykologen veldig rørt, og sa at det var svært lite galt med meg. Psykologen lurte derimot på om jeg følte ubehag, eller hørte stemmer som sa fæle ting, men det har jeg aldri hørt. Psykologen lurte og på om jeg kjente denne avdøde, noe jeg ikke gjorde, slik at psykologen utelukket en illusjon og et savn om å få den avdøde tilbake. Tja, en koselig historie. Men har du ikke vært åpen for at disse synene dine _kun_ finnes i hodet ditt? Du er utrooolig opphengt i psykoser. Assa, har du hatt en? Ikke at det gjør noe. Jeg har aldri hatt en (dette kan måles i blodet ditt). Nei, men jeg har en nær venn som i perioder er veldig vanskelig å ha med å gjøre. Han går rundt og prater om at vokalisten i ett veldig kjent utenlandsk band, lager sanger om og til ham. Og han mener _kun_ til ham.
LilleCanCan Skrevet 16. juli 2009 #20 Skrevet 16. juli 2009 (endret) Tja, en koselig historie. Men har du ikke vært åpen for at disse synene dine _kun_ finnes i hodet ditt? Joda, det har jeg vært. Samtidig ikke, da jeg begynte å trene opp dette selv. Mao; jeg fikk hva jeg ba om. fake eller ikke. Det er nå der hver gang jeg selv ønsker. Nei, men jeg har en nær venn som i perioder er veldig vanskelig å ha med å gjøre. Han går rundt og prater om at vokalisten i ett veldig kjent utenlandsk band, lager sanger om og til ham. Og han mener _kun_ til ham. huff da. Håper du gjør alt for å støtte og hjelpe han, for slikt er faktisk ikke bra. ps: kan ikke se at jeg har sagt noe som minner om sangtekster kun skrevet til meg fra f.eks Mariah carrey, eller hvem jeg nå enn liker? Jeg har og en venn som er psykotisk. Han skulle i forrige uke begynne å øve seg til tour de france, og lurte på om jeg ville være følgesbilen hans. Yes! Synd på slike, og synd at de må bruke såpass sterke medikamenter som hemmer de fra så mye annet, og som heller ikke gjør dem bedre på sikt. Endret 16. juli 2009 av LilleCanCan
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå