Gå til innhold

Blir Høyre borte for godt?


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

Jeg opplever at Høyre nå er parkert i den politiske debatten. De evner ikke å finne en sak de får oppmerksomhet rundt (mistillitsforslaget mot Brustad var et patetisk forsøk).

De som nå fremstilles som hovedmotparter er AP og Frp. Så nå lurer jeg litt på om Høyre om et par valgperioder blir helt borte, ved at velgerne deler seg slik at de med et litt mer sentrumsnært syn går til AP og de med et mer liberalistisk syn går til Frp. Venstre er kanskje også et alternativ for tidligere Høyrevelgere som føler det blir for mange kameler å svelge ved å gå over til AP eller Frp.

Har Høyre gravd sin egen grav jevnt og trutt over flere år? Ja, det tror jeg jammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest gjestdeluxe

Dessverre er det ingen norsk politiske partier som klarer å snakke om noe annet enn skoler, barnehager og bleiehjemsplasser for eldre. Dette har de repetert siden etter 2. verdenskrig.

Det ville ha blitt krise for norske politiske partier, dersom det plutselig ble orden og rede på norske skoler, barnehager og bleiehjemsplasser.

Derfor: uten en opera (som er roten til alt ondt) - og uten elendighet i bleiehjemssektoren ("korridorpasienter" og bleier), ville ikke norsk politisk debatt hatt noe å diskutere.

Det vil si at det fortsatt står ganske ille til i norske politisk debatt. Norge har mye penger. Men den politiske debatten er sjelden reflektert utover partiprogrammene (bibelen) og landsmøtet.

Vi har det godt i egalitære Norge, alle er enige og om der er litt uenighet i reflekterte synspunkt dysset de fort ned, fordi "alle skal være venner".

Vi kjenner alle Siv, Jens, Erik, Lars og Kristin.

Høyre har ikke forsvunnet. De vil regjere med FrP om de får flertall av stemmene. Samtidig er H uenig med FrP i noen prinsipielle spørsmål.

Per Kristian Foss sa selv i et TV-intervju at AP fører en bedre kulturpolitikk enn FrP (som vil gjerne alt). Mange ønsker å stemme Høyre, men unngår det kanskje nettopp på grunn av FrP.

Venstre er også et borgerlig parti, og et alternativ til Høyre. Men Venstre er i mot oljeboring i nord. Høyre er for.

Høyre får min stemme. Da regner jeg med at Høyre vil bevare AP's kulturpolitikk.

Norsk utenrikspolitikk vil muligens bli rasert av FrP, som sannsynligvis vil bryte ned de relasjonene som har blitt bygd over lang tid. Jonas Gahr Støre virker særdeles unorsk - og flink som utenriksminister.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjestdeluxe
Vi kjenner alle Siv, Jens, Erik, Lars og Kristin.

Og Per Kristian Foss og Erna Solberg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Høyre får min stemme. Da regner jeg med at Høyre vil bevare AP's kulturpolitikk.

Jeg skjønner du tar for gitt at det blir regjeringsskifte. Jeg er ikke helt enig med deg der. Jeg har selv stemt Høyre i alle år, men skifter nok nå over til AP for godt.

Så lenge det er Frp som har så stor oppslutning på meningsmålingene, så regner jeg med at tallet vil synke kraftig før valget (som det bruker å gjøre når mange får tenkt seg om litt).

Og Per Kristian Foss og Erna Solberg. :)

Hehehe - bare fornavn på de andre, men etternavn på Høyres frontfigurer. ;) Er de litt mer distanserte og mindre synlige for oss kanskje?

--

Selv om Høyre er uenige med Frp i noen saker, så tror jeg kanskje ikke det er tilstrekkelig til at velgerne ikke velger å forlate partiet. AP har blitt vridd mer mot sentrum/høyre - så jeg tror nok mange av Høyres tidligere velgere så absolutt vil kunne finne det partiet spiselig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Heia Kristin og mer penga til eldresentran og skolan!!! :)

Det hjelper ikke med mer penger hvis de ikke brukes med fornuft.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Forkastelig og ikke ta inn flere innvandrere. Det at det kommer inn mange nye landsmenn, er jo bare positivt. At de fleste av disse er av islamsk tro er jo også en pluss for meg som mann. Dette vil gjøre at man slipper debatter om likestilling da likestilling ikke er en aktuell debatt i et muslimsk miljø.

Derfor vil jeg oppfordre alle til å stemme SV. Gi din stemme til en muslimsk fremtid for Norge. Som mann ser jeg frem imot dette. Det er ikke lenge til vi når målet. :)

Erik the viking

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...