Gå til innhold

najki skal bli sprek


Gjest najki

Anbefalte innlegg

Gjest najki

Nike var seiersgudinnen i gresk mytologi, på en amerikanisert måte uttales dette najki. Ingen sammenligning forøvrig. Det er på tide å ta trening seriøst igjen

De kjipe fakta...

Høyde: ca 165

Vekt: ca 85

BMI: 31,2

weight.png

Siden jeg ikke kan gjøre noe med høyden får vi derfor prøve med vekta. Prøver med et mål på 10 kg i første omgang. Ønsker mer, men kan jo ikke være urealistisk heller. Får se hvordan dette går!

Mål:

Hovedsaken skal være å få bedre kondis, minske midjemålet og få strammet opp kroppen litt. Å gå ned en størrelse eller fler i klær er viktigere enn å gå ned antall kilo.

Motivasjon?

Skal man begynne et treningsprosjekt er det greit å ha noe å motivere seg med.

For min del er en grunn at klærne krymper i skapet. Merker det spesiellt på sesongklærne.

Den andre grunnen er at min samboer og jeg har begynt å snakke om barn om et år eller to. Det bør iallefall være grunn nok, da jeg har hørt forskjellig om overvektige mødre og komplikasjoner m.m.

I tillegg kommer de åpenbare tingene som bedre helse, mindre risiko for diabetes og alt det andre på den siden.

Slik tenker jeg å utføre ting

Før hver uke setter jeg opp en plan for når jeg skal trene, og hva. Denne er det målet å holde seg til. Når uka er omme er det på tide å ta en opptelling og se om jeg holdt meg til planen.

Hvis noen av dere skulle være så skjønne å se innom tråden min vil jeg gjerne tipses om sunne matretter, både frokost, lunch og middag. Jeg skal gå på leting etter det selv også, men tips mottas med takk. Poster kanskje mine egne favoritter etterhvert også.

Endret av najki
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest najki

Plan for uke 29:

Mandag: Pulsspinn

Onsdag: Pulsspinn

Fredag: Pulsspinn

Lørdag: ca 5km tur i fjellterreng

Dette bør være en hard nok start for ganske utrente meg...

Endret av najki
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest najki

Resultat uke 29:

Mandag:Pulsspinn Check_yes_small.png

Onsdag: Pulsspinn Check_yes_small.png

Fredag: Pulsspinn Check_yes_small.png

Lørdag: ca 5km tur i fjellterreng Check_yes_small.png

Fjellturen ble utsatt på søndag pga div, men får alikevel en grønn "check".

Veldig fornøyd med første uke. Snart kommer planen for neste uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest najki

Plan for uke 30:

Mandag: Styrkeøkt

Onsdag:Pulsspinn og styrke

Fredag: Pulsspinn

Lørdag: Topptur til en topp jeg ikke har vært før.

Kom lett igjennom prosjekt sprek uke 1, og har en plan om at denne uka skal gå like lett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest najki

Resultat uke 30:

Mandag: Styrkeøkt red_thick_check.gif

Onsdag:Pulsspinn og styrke Check_yes_small.png

Fredag: Pulsspinn Check_yes_small.png

Lørdag: Topptur til en topp jeg ikke har vært før. red_thick_check.gif

Bare 2/4, det er alt for dårlig! Nå skal det sies at toppturen ble avlyst due to heavy weather, men alikevel er det ikke bra nok! Bot og bedring neste uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Hei!

Så flink du er da! Selvom du ikke får gjort alt du har planlagt, så er du jo flink allikevel. Det viktigste er jo å ikke gi opp selvom man har en litt dårligere uke. :)

Noe som jeg syntes er lettvint og greit er kyllingfilet med hveteris eller byggris istedenfor hvit ris med salat eller grønnsaker ved siden av. Kjøper boil in bag. Det er raskt, veldig enkel og sunt (nå pleier jeg å ende opp med en usunn posesaus ved siden av, men pyttsann ;) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for besøk, Midna!

Kylling med ris og salat er knallgodt, det blir det av og til her også. Kanskje jeg skal bruke det som middagstips til uka...

Jeg merker det er enklere å holde planen når det faktisk foreligger en plan.

Denne uka har det ikke vært noen planlagte treningsøkter, men det ble en spinntime på fredag.

Plan for uke 33:

Mandag: Pulsspinn

Onsdag: Pulsspinn & styrke

Muligens en spinntime til i helga, men vi får se an hvordan andre planer legger seg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg skal også ned 10 kilo.

Jeg spiser Grete Roede type mat, men veier ikke. Er ikke så supernøye på det og det er nok ikke flink nok. Men jeg trener masse, men enn noen gang, og håper å komme meg ned 10 kilo til slutt.

Her skal jeg følge med:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er!

Jeg begynte samme dag som deg, er litt lavere enn deg, og bittelitt lettere. Meldte meg inn på Elixia, og har hatt ca tre økter i uka der siden 15. juli. Er veldig uerfaren på treningssenter, så jeg har brukt litt tid på å bli kjent og komfortabel. Men det kommer seg. I morgen har jeg siste av to timer med personlig trener. Jeg har ikke tatt av mer enn to kg på disse ukene, men jeg føler meg jo i litt bedre form om ikke annet. Dessuten, følelsen det gir meg at jeg har tatt fatt i det er enda bedre!

Lykke til videre på veien! Jeg skal heie på deg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow, nå føler jeg presset! Takk for at dere følger med og takk for at dere kommenterer! Det hjelper meg virkelig å kampen mot...eh...det som skal være målet. Artig å se at flere er i samme situasjon!

Jeg er skikkelig skuffet over egen prestasjon de to siste ukene, og det er egentlig en bra ting. Før var jeg mer likegyldig om jeg sto over ei økt.

For å oppsummere forrige uke:

Plan for uke 33:

Mandag: Pulsspinn red_thick_check.gif

Onsdag: Pulsspinn & styrkered_thick_check.gif

Fredag: Pulsspinn star3_yellow.gif

Dårlige unnskyldninger ligger til grunn for manglende trening på oppsatt plan (søvnmangel og landskamp), men unnskyldninger skal egentlig ikke oppstå. Fikk heldigvis lagt inn en ekstra trening på fredag, den gjorde godt! Neste uke skal jeg gå i meg selv og da blir det action igjen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Plan for uke 34:

Mandag: Innebandy ~1t 20 min

Onsdag: Innebandy ~1t 20 min

Fredag: Pulsspinn

Lørdag og/eller søndag: Fjelltur

Jeg lover å revansjere de to siste ukers dårlige innsats, og satser framover igjen!

Nå er ferietiden over, og jeg har de siste 2-3 årene vært alt for dårlig til å smøre med meg matpakke på jobb. Dette går utover både sunnhet og lommebok når jeg må kjøpe meg hva enn kantina stiller med. Jeg ønsker nå å spare både penger, helse og samvittighet og akter å ha med meg mat framover.

Jeg ønsker derfor tips om potensielle lunchretter, gjerne slike som kan lages kvelden i forveien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Bedre sent enn aldri, her er oppsummeringa...

Resultat for uke 34:

Mandag: Innebandy ~1t 20 min Check_yes_small.png

Onsdag: Innebandy ~1t 20 min Check_yes_small.png

Fredag: Pulsspinn red_thick_check.gif

Søndag: Fjelltur Check_yes_small.png

Plan for uke 35:

Fredag: Pulsspinn

Vi er jo allerede langt inn i uke 35, og denne uka blir det rett og slett ikke tid til mer. Skal prøve å få lagt inn ei økt i helga også. Får revansjere igjen neste uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

At det går ann å være slapp!

Vi prøver imidlertid igjen...

Plan for uka

Mandag: ~1t+ innebandy

Onsdag: ~1t+ innebandy

Fredag: Pulsspinn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Wow, denne har blitt forsømt!

Pc-en tok kvelden for en god stund siden, og denne har derfor også dødd litt smått om senn...

Nå skal det imidlertid sies at jeg har vært flinkere til å trene enn på lenge! Spinner 2-3 ganger i uka fast og skal gjøre det fram til jul. Etter jul (les: nyttår) skal jo de ekstra julekiloene av igjen. Tar nok opp denne igjen da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Wow, denne har blitt forsømt!

Pc-en tok kvelden for en god stund siden, og denne har derfor også dødd litt smått om senn...

Nå skal det imidlertid sies at jeg har vært flinkere til å trene enn på lenge! Spinner 2-3 ganger i uka fast og skal gjøre det fram til jul. Etter jul (les: nyttår) skal jo de ekstra julekiloene av igjen. Tar nok opp denne igjen da :)

Ser du startet sånn ca samtidig som meg og med samme BMI, hvordan har det gått?

En BMI på 27.4 her nå og ned 15 kg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...