Gjest Ts Skrevet 15. juli 2009 #1 Skrevet 15. juli 2009 Hva slags vitaminer og mineraler trenger man i kroppen for å ha en god helse? Hvordan finner man ut hva man mangler? Hva er dårlige vitamin produkter der ute? Hva er trygge?
Gjest Gjest Skrevet 15. juli 2009 #2 Skrevet 15. juli 2009 Alle vitaminer og mineraler trengs jo i passe doser Og de fleste av dem kan du få i deg i tilstrekkelig grad gjennom kosthold (og å ta tran), dersom kroppen din tar opp stoffene på en normal måte. Noen mangler er vanligere enn andre, hos kvinner gjerne b-vitamin og jern, men det betyr på ingen måte at man "må" ta tilskudd, jeg har i hvert fall kjempefine verdier på alt sånt med et sånn passe sunt kosthold (lager mye fra bunnen og prøver å spise mye grønnsaker). Du kan ta blodprøve hos legen, bare be om å få sjekket det som er av vitaminer og mineraler. Det er nok også noe i at ikke alt vises riktig i slike blodprøver fordi de ikke viser i hvilken grad mineralene faktisk blir tatt opp i vevene, og at det kanskje er lurt med håranalyser o.l (selv om jeg må innrømme at jeg stiller meg skeptisk til noen slike alternative analyser da de ser ut til å alltid avdekke de samme problemene - enten det er at man ikke skal spise hvete/gluten, har kroppen full av sopp eller mangler magnesium... noen som har fått beskjed om noe annet?).
Morrille Skrevet 15. juli 2009 #3 Skrevet 15. juli 2009 Som sagt så trenger kroppen ALLe vitaminer og mineraler, men i forskjellige grad. Alt hva du trenger kan du få i kosten, hvis kroppen kan oppta det. Med hensyn til hårprøver så viser de verdiene av mineraler/vitaminer i håret - og ikke noe annet! De sir ingenting om hvorvidt du mangler vitaminer eller ikke. Les mer om alle vitaminene her: Helsedoktoren.no - vitaminer en oversikt
Gjest Ts Skrevet 15. juli 2009 #4 Skrevet 15. juli 2009 Hei. Har skrevet litt av symptomene mine her: http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=427165
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå