Gå til innhold

Er edderkopper bra eller dårlig for plantene?


Gjest Litt grønn :)

Anbefalte innlegg

Gjest Litt grønn :)

Hei!

Jeg er helt ny i dette med hage og planter..

Har en sommerfugl busk som har masse hull i bladene sine. Tenkte at det sikkert var snegler, så jeg strør snegledreper-greier rundt den. Men jeg har aldri egentlig sett en snegle i den. Derimot har jeg sett flere edderkopper. Jeg trodde edderkopper var bra, fordi de spiser insektene som ikke er så bra for plantene. Stemmer det? Ble så usikker om jeg skulle ta vekk edderkoppene eller ikke. Edderkopper er jo ikke planteetende, så det kan vel umulig være de som gjør skaden? Snegle-dreper-greiene forsvinner mye fortere fra rundt denne planten enn andre steder i hagen, så da er det vel mer snagler der? Eller kan noe annet ha skylden for å ødelegge busken min?

Takknemlig om noen har tips:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest

Edderkopper spiser insekter, så de er stort sett bra for planten, de gjør i hvert fall ingen skade.

Det kan være larver som spiser på plantene dine, ellers er snegler sånn at de kryper fram om natta eller når det er fuktig, spiser og trekker seg tilbake til et eller annet gjemmeested når det er dag og sol. Så det er ikke så dumt å spre snegledreper rundt plantene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...