Gå til innhold

Male vegger


Gjest gjest12

Anbefalte innlegg

Gjest Fugl Fønix

Vi holder på å male oppe, og endrer farge fra en nyyyydelig 90-talls mørkegrønn, til hvit. Dette tar naturligvis en del strøk for å få fint (og ikke minst for å fjerne den forferdelige fargen under).

Har nå malt tre strøk, men begynner å bli litt tidsnøden. Må malingen være helt tørr før jeg kan legge på det siste strøket? Den gir ikke fra seg farge når jeg tar på den, men jeg kjenner at den fortsatt er "fuktig".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Faerie

Det står på spannet hvor lang tid det tar før malingen er overmalbar. Hvis det er varmt og du har god utluftning kan det ta kortere tid, men jeg ville ikke malt neste strøk før jeg var sikker på at det var tørt nok, da kan det fort bli stygt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia,for all del vent så lenge det står på spannet!!Har gjort detta mange ganger og problemet blir i senere tid når du skal henge ting opp på veggene når du ikke har overholdt herdetiden!!Tro meg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fugl Fønix

Herdetiden skal bli overholdt. Er så lei av å male nå at jeg har bestemt meg for å skite i tidspress og utsette neste strøk til i morgen :)

Maling er kjedelig når man har mye av det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Heia,for all del vent så lenge det står på spannet!!Har gjort detta mange ganger og problemet blir i senere tid når du skal henge ting opp på veggene når du ikke har overholdt herdetiden!!Tro meg..

Så du begynner endelig å se resultatene av feilene du har gjort. :fnise:

Det samme gjelder sikkert de andre som har fulgt rådene dine her inne, og det er litt synd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvilken maling bruker du som dekker så dårlig?

Eller har du alt for lite maling på rullen?

Jeg tror nok det er denne nyyyydelige 90-talls grønnfargen som er så kraftig at den skinner gjennom både 2 og 3 lag maling, uansett hvordan en vrir og vender på det. ;):eeeh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fugl Fønix
Jeg tror nok det er denne nyyyydelige 90-talls grønnfargen som er så kraftig at den skinner gjennom både 2 og 3 lag maling, uansett hvordan en vrir og vender på det. ;):eeeh:

Det er nok dessverre heller den... Jotun pleien i hvertfall å fungere fint til vanlig. har bestemt meg for at jeg dessverre ikke kan anbefale mørkegrønne vegger til noen. Selv om den naturligvis var...skjønn..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...