Amused Skrevet 24. september 2009 Forfatter #261 Del Skrevet 24. september 2009 Er fælt når de gråter når man skal dra Og herlig når de blir glade når man kommer for å hente Skjønner godt at du er litt sliten i dag ja, 5 timer er for lite. Håper du ikke sover over holdeplassen din Blir sikkert bra med trening i kveld - masse overskudd Ja, det er pyton. Enda godt at hun ikke blir sur når jeg kommer Jeg sov så godt på bussen, men våknet heldigvis i rett tid Trening? Uff, kjedelig når de gråter sånn. ganske rutine mennesker disse små... Flink du er som trener Uff ja, det er tydelig at hun setter pris på rutinene. Trening? Det er veldig vondt når de små gråter, og man ikke har noe annet valg enn å forlate de ... Tror nok ikke dere har gitt henne for lite kos og nærhet, hun høres ut som en jente som liker å farte rundt, men samtidig vil ha tryggheten til foreldrene sine. Bra du er frisk og hadde en fin helg! Tenk så gøy det blir når de små blir enda litt større og kan ta masser av karuseller på tivoli! Tusen takk Ja, jeg gleder meg til å ta henne med på tivoli etterhvert! Elsker karuseller og sånt, men i de siste årene har jeg blitt litt kvalm, faktisk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amused Skrevet 24. september 2009 Forfatter #262 Del Skrevet 24. september 2009 (endret) Ble ingen trening i går. Jeg var så sliten da jeg kom hjem etter å ha gått hjem fra barnehagen at jeg bestemte meg for å legge meg så tidlig som mulig. Og siden treninga begynte 20.30, så ble det altfor sent Uff, det var ingen hyggelig ettermiddag heller Snuppa var sutrete og trassig, og ville ikke ha middag eller grøt, enda hun fikk tilbud om begge deler da hun ikke likte middagen. Hun reiste seg i stolen, og siden hun ikke har lov til det, så satte jeg henne på golvet, med det resultat at hun ble dødelig fornærmet og kjempelei seg. Når hun roet seg, så spurte jeg om hun ville komme til meg, og så satt hun på fanget mitt og spiste maiskorn Hun er jo bare stolt fordi hun greier å reise seg, og skjønner ikke at jeg blir sint fordi jeg er redd fordi hun kan falle. Oppdragelse er vanskelig! Skal innom bokhandelen og se om jeg kan finne en god bok om å sette grenser etc. Vi trenger det nå. Ikke bare etter denne episoden altså, men generelt La henne 18.30, og hun holdt på å sovne, men så trodde jeg hun hadde bæsjet og tok henne med på badet. Men det var bare en råtten fis Akkurat da kom min kjære hjem, og selvsagt ble snuppa lys våken av det og ville ikke legge seg Min kjære prøvde lenge og vel, men han var inne hos henne hele tiden, til slutt gikk jeg inn og sa at jeg måtte prøve (ikke lurt, men nå skal han få legge henne i flere kvelder på rad). Sa natta, sang litt og ga henne en kos før jeg gikk ut. Jenta vrælte av sinne, men så gikk det 10 sek., og hun sovnet. Sånn er det ofte, at hun må være alene for å få sove - utrolig nok. Jeg la meg 21.30. Snuppa sov til 5.45, da var det morgen for en ganske uthvilt familie Min kjære skal på jobbintervju i morgen! Spennende! Endret 24. september 2009 av Amused Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jente 79 Skrevet 24. september 2009 #263 Del Skrevet 24. september 2009 Synes de er i en vanskelig alder når det gjelder å sette grenser nå... Ikke lett å vite hvor mye de forstår, og man får jo ikke forklart dem ting. Vi har sele på lillegutt i stolen. Veldig greit spennende med jobbintervju da. Får håpe det går bra Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Simpleminded Skrevet 24. september 2009 #264 Del Skrevet 24. september 2009 Hørtes litt ut som min snuppe for tiden... Veldig sutrete og trassig så fort hun ikke får det som hun vil Det er slitsomt til tider! Men de fine stundene veier selvfølgelig opp :rødme: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amused Skrevet 25. september 2009 Forfatter #265 Del Skrevet 25. september 2009 Synes de er i en vanskelig alder når det gjelder å sette grenser nå... Ikke lett å vite hvor mye de forstår, og man får jo ikke forklart dem ting. Vi har sele på lillegutt i stolen. Veldig greit spennende med jobbintervju da. Får håpe det går bra Ja, det er en litt vrien alder nå. De begynner jo å bli selvstendige, og har tydeligvis et stort markeringsbehov Seler, ja, spørs om vi bør få tak i det til tripp-trapp-stolen Hørtes litt ut som min snuppe for tiden... Veldig sutrete og trassig så fort hun ikke får det som hun vil Det er slitsomt til tider! Men de fine stundene veier selvfølgelig opp :rødme: Ja, jeg gleder meg til helga nå, da skal vi få mange fine stunder sammen :rødme: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilith Skrevet 25. september 2009 #266 Del Skrevet 25. september 2009 (endret) God helg! Trass-fenomenet føler vi litt på her i heimen også, for tiden ... Så mye (vrang)vilje i så liten kropp! :dåne: Men jeg leste et sted at trass også kan ses på som pågangsmot. Nekter de å gi seg som smårollinger, kan det være et tegn på at de ikke vil gi seg når de blir eldre, heller. Og DET kan jo være positivt! Så vi får tenke på det neste gang de små nekter å legge seg/sove/spise/høre etter/etc, etc ... Håper det går bra med jobbintervjuet til din kjære! Endret 25. september 2009 av Lilith Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amused Skrevet 25. september 2009 Forfatter #267 Del Skrevet 25. september 2009 Fredag Gjorde oss ferdig med i går da Etterpå ble det krangling Samboeren min mener at jeg ikke stoler på at han er flink nok med snuppa, og det kan nok stemme når det kommer til legginga, for han har ikke lagt henne på evigheter, så vi fant ut at han skal legge henne noen kvelder framover. Men på forhånd ble vi enige (trodde jeg) om at vi ikke skal være inne hos henne hvis hun gråter (på trass, ikke når hun er lei seg), men gå inn og si at det er natta, og så legge henne rolig ned og gå ut. Men i går kveld så ville ikke snuppa sove. I slike tilfeller så vet jeg at det bare er å gå inn og ut, og til slutt sovner hun av seg selv. Hun gråter aldri særlig mye, og det er bare protestgråt, ikke annet. Men i går gikk mannen inn til henne, lukket døra og satt der leeenge Det ble helt stille, men selvsagt ble hun kjempelei seg da han gikk ut... Hun sovnet til slutt da han gikk over til å gå inn og ut igjen. Sukk, dette er jo bare en bagatell, og han må få gjøre ting på sin måte, men det ergrer meg grønn at han ikke kan gjøre som jeg sier ( ), når jeg vet at det er eneste måten som funker nå. Føler at han ikke respekterer meg og mine meninger når han bare gjør ting på sin måte Uff, jeg må skjerpe meg, jeg kan ikke ha kontroll på alt lenger... Ikke rart han ble sur, egentlig. Liker ikke å være så sur for tida Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ella* Skrevet 25. september 2009 #268 Del Skrevet 25. september 2009 Og han føler sikkert at du ikke respekterer ham og hans måte å gjøre ting på når du sier at han må gjøre det på din måte Vi har litt samme problem her også... Men det har blitt bedre og bedre, bortsett fra et par rare løsninger som jeg ikke liker så godt! Hm... Hormoner...? Gravid? Greier ikke å dy meg, "alle" er jo gravide her inne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amused Skrevet 25. september 2009 Forfatter #269 Del Skrevet 25. september 2009 Ting å være glad for: * jeg har begynt å trene igjen * etter regn kommer sol * når snuppa kommer for å sitte på fanget og lese bok eller bare kose :rødme: * jeg får sove lenge i morgen * jeg skal dra tidligere fra jobb og sove en time før snuppa og mannen kommer hjem * mamma kommer på besøk på søndag * jeg skal på kafé med ei venninne i helga * snuppa og jeg skal kose oss alene i morgen * jeg er frisk * jeg har fast jobb * det er noen som er glad i meg, selv om ikke alle er det * om en måned skal vi treffe søstera mi og familien * det er snart jul * snart kommer første snøen * jeg gleder meg til å se på at snuppa og pappa'n åpner bursdagsgavene hans * det er fredag, tikka masala og TV-kveld på sofaen i armkroken til min kjære :rødme: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ella* Skrevet 25. september 2009 #270 Del Skrevet 25. september 2009 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss I.W. Skrevet 25. september 2009 #271 Del Skrevet 25. september 2009 Ser ut som ei bra liste å ta med seg inn i helgen! Er ikke lett å slippe mannen til, men han må bare få finne ut av ting selv. Vi har pratet mye om dette og jeg håper jeg greier å ta meg sammen og ikke bli ei heks, men vet...? Jeg har sett litt av hvert hos venninner og familie og har funnet ut at pappa kan gjøre en topp jobb, men på en annen måte og hos de fleste mødre er dette et lite problem. Skjønner det så godt egentlig. Vi blir små irriterende kontrollfreaks de fleste av oss når vi får barn, virker det som! Men en vil jo bare det beste... Høres ut som en god ide å finne i bok om å sette grenser! Tror ikke det er for tidlig å begynne nå. Bedre før enn senere! Ha ei flott helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knøttet Skrevet 25. september 2009 #272 Del Skrevet 25. september 2009 Jeg blir også veldig lett kvalm av karuseller, egentlig blir jeg lett kvalm av mye, men... Heldigvis (?) er jeg ikke så ofte på tivoli. Fin og positiv liste! Spørs om jeg må stjele den litt, altså ... God helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Doratheexplorer Skrevet 25. september 2009 #273 Del Skrevet 25. september 2009 Heisann! Du er såå flink på sånne lister altså, imponert Godt at lillepia di har bein i nesa Det har vår også og vet absolutt hva hun vil og når... vi har seler i kjøkkenstolen hennes, ellers hadde vi aldri fått i henne mat. De har det i barnehagen også og det er jo supert Kos deg i helga, med din kjære og lillesnuppa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amused Skrevet 25. september 2009 Forfatter #274 Del Skrevet 25. september 2009 Trass-fenomenet føler vi litt på her i heimen også, for tiden ... Så mye (vrang)vilje i så liten kropp! :dåne: Men jeg leste et sted at trass også kan ses på som pågangsmot. Nekter de å gi seg som smårollinger, kan det være et tegn på at de ikke vil gi seg når de blir eldre, heller. Og DET kan jo være positivt! Så vi får tenke på det neste gang de små nekter å legge seg/sove/spise/høre etter/etc, etc ... Håper det går bra med jobbintervjuet til din kjære! De driver jo og finner ut at de har et "jeg" nå, og gjør alt for å markere sin selvstendighet Vil heller ha en trassig unge enn en som finner seg i alt Jobbintervjuet gikk bra! God helg til deg og dine også Og han føler sikkert at du ikke respekterer ham og hans måte å gjøre ting på når du sier at han må gjøre det på din måte Vi har litt samme problem her også... Men det har blitt bedre og bedre, bortsett fra et par rare løsninger som jeg ikke liker så godt! Hm... Hormoner...? Gravid? Greier ikke å dy meg, "alle" er jo gravide her inne Jaaaaaa... jeg vet Tror mannfolk er eksperter på rare løsninger. Gravid, jeg? Nei, heldigvis ikke. Selv om jeg innbiller meg at det sparker i magen av og til Ser ut som ei bra liste å ta med seg inn i helgen! Er ikke lett å slippe mannen til, men han må bare få finne ut av ting selv. Vi har pratet mye om dette og jeg håper jeg greier å ta meg sammen og ikke bli ei heks, men vet...? Jeg har sett litt av hvert hos venninner og familie og har funnet ut at pappa kan gjøre en topp jobb, men på en annen måte og hos de fleste mødre er dette et lite problem. Skjønner det så godt egentlig. Vi blir små irriterende kontrollfreaks de fleste av oss når vi får barn, virker det som! Men en vil jo bare det beste... Høres ut som en god ide å finne i bok om å sette grenser! Tror ikke det er for tidlig å begynne nå. Bedre før enn senere! Ha ei flott helg! Heks blir du nok ikke Ikke engang jeg er det Men tror det ligger latent i genene våre, fra langt tilbake da mannfolka ikke hjalp til i det hele tatt. Vanskelig å gi slipp på kontrollen, men det går jo som regel veldig bra, og ungene har ikke vondt av å se at ting kan gjøres på ulike måter. God helg til deg også! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amused Skrevet 25. september 2009 Forfatter #275 Del Skrevet 25. september 2009 Jeg blir også veldig lett kvalm av karuseller, egentlig blir jeg lett kvalm av mye, men... Heldigvis (?) er jeg ikke så ofte på tivoli. Fin og positiv liste! Spørs om jeg må stjele den litt, altså ... God helg! Stjel i vei! God helg til deg og dine Heisann! Du er såå flink på sånne lister altså, imponert Godt at lillepia di har bein i nesa Det har vår også og vet absolutt hva hun vil og når... vi har seler i kjøkkenstolen hennes, ellers hadde vi aldri fått i henne mat. De har det i barnehagen også og det er jo supert Kos deg i helga, med din kjære og lillesnuppa Takk! Ja, vi liker jo bein i nesa De har seler i barnehagen, og vi kommer til å få det hjemme også hvis trassen fortsetter. Må kose deg i helga du også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amused Skrevet 25. september 2009 Forfatter #276 Del Skrevet 25. september 2009 Ah, fredag :rødme: Jeg dro på butikken da mannen skulle legge snuppa. Så fikk vi begge fred og ro på hver vår kant. Og jeg fikk hentet pakken med deler av bursdagsgaven hans på Posten Hentelappen kom i går, og mannen er sååå nysgjerrig, men jeg sier at det var en feillevering Snart blir det fajitas Og endelig skal vi se ferdig Menn som hater kvinner - forhåpentligvis uten å sovne denne gangen God helg alle sammen! Håper alle sammen får en dose med deilig høstsol Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lilljan Skrevet 25. september 2009 #277 Del Skrevet 25. september 2009 (endret) Si meg hvilken bok om grensesetting du velger til slutt, og om den var bra. Jeg vil også gjøre det riktige, det kan nemlig være ganske vanskelig noen ganger bra at du er ferdig med godt med alt som er gjort Endret 26. september 2009 av lilljan Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Doratheexplorer Skrevet 25. september 2009 #278 Del Skrevet 25. september 2009 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knøttet Skrevet 28. september 2009 #279 Del Skrevet 28. september 2009 Nå ble jeg nysgjerrig, hva har du kjøpt til mannen? Håper dere koste dere med fajitas og film, uten å sovne. Jeg er selv alt for flink til å sovne mens vi ser film ... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amused Skrevet 28. september 2009 Forfatter #280 Del Skrevet 28. september 2009 Si meg hvilken bok om grensesetting du velger til slutt, og om den var bra. Jeg vil også gjøre det riktige, det kan nemlig være ganske vanskelig noen ganger bra at du er ferdig med godt med alt som er gjort Skal si fra når jeg har lest dem ferdig Ja, av og til går det så lang tid imellom at vi bare må trå til fordi det er på tide Takk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå