Gå til innhold

Rasisme mot hvite mennesker finnes

Fremhevede innlegg

Gjest R-H-A
Skrevet

Rasisme mot hvite mennesker finnes ikke, fordi du kan bare være rasistisk hvis du har makt og bare hvite mennesker har makt

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet
Rasisme mot hvite mennesker finnes ikke, fordi du kan bare være rasistisk hvis du har makt og bare hvite mennesker har makt

Og ellers har vi det bra?

Skrevet

Ok.

Gjest MåneSkygge
Skrevet

Vil nå absolutt påstå at Obama har makt.

Gjest Marlo
Skrevet

Virkelig spennende tema du tok opp her. Liker godt den opplagte dyptgående journalistikken som ligger bak.

Jeg kan se at du har brukt god tid på å forme et så velformulert innlegg, og ikke minst begrunnet alle dine synspunkter på en god måte.

Ha en eller så god dag .....

Skrevet
Virkelig spennende tema du tok opp her. Liker godt den opplagte dyptgående journalistikken som ligger bak.

Jeg kan se at du har brukt god tid på å forme et så velformulert innlegg, og ikke minst begrunnet alle dine synspunkter på en god måte.

Ha en eller så god dag .....

:fnise:

Gjest Gjest
Skrevet

Løgn.

Fargede har makt over hvite grunnlagt av den tidligere rasismen, en farget person kan kalle en hvit så å si hva som helst, men er en hvit så uheldig å si ett ord som kan vris om til ett eller annet kan de påberope seg at den hvite er rassist.

dette har ført til at hvite blir undertrykt av de fargede grunnet frykt for selv å bli stemplet som rasist, ergo har fargede makt over hvite.

Gjest Gjest
Skrevet
Løgn.

Fargede har makt over hvite grunnlagt av den tidligere rasismen, en farget person kan kalle en hvit så å si hva som helst, men er en hvit så uheldig å si ett ord som kan vris om til ett eller annet kan de påberope seg at den hvite er rassist.

dette har ført til at hvite blir undertrykt av de fargede grunnet frykt for selv å bli stemplet som rasist, ergo har fargede makt over hvite.

Det er min erfaring også. Og dette er også holdninger hos journalister, enkelte dommere, politikere og andre maktpersoner i samfunnet.

Hvor skal hvite henvende seg når de blir utsatt for rasisme? Finnes det noen organisasjoner som kan hjelpe dem? De får ihvertfall ikke hjelp hos SOS rasisme eller hos likestillings- og diskrimineringsombudet.

Gjest Gjest
Skrevet

Noen som vet om noen saker i media som har omhandlet rasisme mot hvite?

Skrevet

Gratulerer! Du har herved skrevet det dummeste innlegget på kg. :klappe:

Gjest Gjest
Skrevet
Gratulerer! Du har herved skrevet det dummeste innlegget på kg. :klappe:

Det var nøyaktig mitt mål å gjøre.

Gjest Gjest
Skrevet
Det var nøyaktig mitt mål å gjøre.

Jeg hadde en mistanke.

Gjest Gestur
Skrevet

That's right bitch, you live in the white man's world!

Jeg overhørte faktisk en samtale mellom 2 innvandrere. Han ene så ut som han kom fra afrika, han andre fra midtøsten eller noe.

De snakket om den hvite mann egentlig styrte verden og slikt, og at hvite menn egentlig var pingler.

Et av argumentene var at Vikingene ikke klarte å erobre hele verden, og at de måtte gi opp fordi de møtte veggen når de kom til Afrika.

Snakk om mindreverdighetskompleks.

Gjest Gjest
Skrevet

Når man skriker opp om rasisme i hytt og vær, da er man selvfølgelig enige om at det finnes menneskeraser ikke sant? For det er jo det rasisme dreier seg om- at man ser ned på andre menneskeraser.

Gjest Gjest
Skrevet
Når man skriker opp om rasisme i hytt og vær, da er man selvfølgelig enige om at det finnes menneskeraser ikke sant? For det er jo det rasisme dreier seg om- at man ser ned på andre menneskeraser.

Hvor mange menneskeraser kjenner du til?

Skrevet

Ja, rasisme mot hvite mennesker finnes. Det er bare å ta en tur til Nigeria hvis en har lyst til å få det veldig godt bekreftet.

Og det finnes dessverre også her i Vesten: Både rasisme mot hvite, rasisme mot svarte og rasisme innvandrere imellom.

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet
Ja, rasisme mot hvite mennesker finnes. Det er bare å ta en tur til Nigeria hvis en har lyst til å få det veldig godt bekreftet.

Og det finnes dessverre også her i Vesten: Både rasisme mot hvite, rasisme mot svarte og rasisme innvandrere imellom.

Jeg kan være nysgjerrig, men ikke så nysgjerrig at jeg reiser til Nigeria for å få bekreftet rasisme mot hvite. Jeg har livet mer kjært enn det (det var en rasistisk uttalelse det tenker jeg).

Når det gjelder rasisme blant diverse varianter av våre nye landsmenn: Jeg har ofte hørt pakistanere uttale seg om somaliere på en måte som hvis jeg som norsk nordmann fra Norge hadde sagt det samme, ville fått Dagbladet, NOAS og SOS Rasisme på nakken.

Men hva er egentlig rasisme:

Er det for eksempel rasisme når kinesere ikke liker negre fordi kinesere påstår at negere lukter vondt. Ja, kanskje gjør de det ut fra kinesernes "lukteapparat". I kroppen vår kan det vel ligge ting som gjør at vi utskiller forskjellig kroppslukt som rase som av andre oppfattes som vond lukt.

Dessuten synes kinesere at den hvite rase ser helt latterlig ut fordi vi har så rare og store neser. Rasisme, nei.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...