Gjest Undrer Skrevet 15. juli 2009 #1 Skrevet 15. juli 2009 Man skal vel begynne første menstruasjonsdag? noe som passer meg bra, da jeg er i syden da. Vil mensen min forsvinne da? Er ti år siden jeg gikk på p-piller sist, så må inrømme jeg har glemt endel av hvordan dette fungerer. Når jeg gikk på p-piller sist så var det jasmin som var regnet som "den beste".. Hva er det nå om dagen?
Gjest Gjest Skrevet 15. juli 2009 #2 Skrevet 15. juli 2009 Man skal vel begynne første menstruasjonsdag? noe som passer meg bra, da jeg er i syden da. Vil mensen min forsvinne da? Er ti år siden jeg gikk på p-piller sist, så må inrømme jeg har glemt endel av hvordan dette fungerer. Når jeg gikk på p-piller sist så var det jasmin som var regnet som "den beste".. Hva er det nå om dagen? Lurer på det samme, så dytter tråden opp!
Avalon Skrevet 15. juli 2009 #3 Skrevet 15. juli 2009 (endret) Når du begynner med pillen på første mensdag så vil du ikke miste mensen. Kroppen må få tilført nok hormoner til å stoppe eggløsning, og dette tar tid. For å unngå mensen må du nok vente på neste mens og ikke ta sukkerpillene eller den pillefrieuken og begynne rett på et nytt brett. Etter hva jeg har hørt er Yasmin en av de p-pillen det har vært flest tilfeller med blodpropp. Hvilken pille som er "best" er veldig individuellt, det gjelder å finne den pillen som virker best for deg. Bivirkinger og virkning generellt er veldig individuellt. Noen trives med Yasmin, andre ikke. Noen trives med Loette, andre ikke. Sånn er det med alle p-pille merker også alle mini-pille merker. Man må bare prøve seg fram. Endret 15. juli 2009 av Avalon
Gjest Smaragd Skrevet 15. juli 2009 #4 Skrevet 15. juli 2009 Når du begynner med pillen på første mensdag så vil du ikke miste mensen. Kroppen må få tilført nok hormoner til å stoppe eggløsning, og dette tar tid. For å unngå mensen må du nok vente på neste mens og ikke ta sukkerpillene eller den pillefrieuken og begynne rett på et nytt brett. Etter hva jeg har hørt er Yasmin en av de p-pillen det har vært flest tilfeller med blodpropp. Hvilken pille som er "best" er veldig individuellt, det gjelder å finne den pillen som virker best for deg. Bivirkinger og virkning generellt er veldig individuellt. Noen trives med Yasmin, andre ikke. Noen trives med Loette, andre ikke. Sånn er det med alle p-pille merker også alle mini-pille merker. Man må bare prøve seg fram. Etter ca 2 mnd med uregelmessig mens, mistet jeg den helt når jeg startet på minipillen Cerazette Absolutt å anbefale! (verdt å ta en test i ny og ne, enn å ha denne ekle tanta på besøk en gang i mnd! )
Avalon Skrevet 15. juli 2009 #5 Skrevet 15. juli 2009 Etter ca 2 mnd med uregelmessig mens, mistet jeg den helt når jeg startet på minipillen Cerazette Absolutt å anbefale! (verdt å ta en test i ny og ne, enn å ha denne ekle tanta på besøk en gang i mnd! ) Det kan ta opp til 6-12måneder for at Cerazette skal ha den virkningen, og hos noen har den ikke den virkningen i det hele tatt. Jeg går selv på Cerazette, og brukt det i 6mnd nå, får fortsatt mensen og masse spotting, dog heldigvis noen ganger med store mellomrom. Men selv med mini-pillen cerazette vil man ikke miste mensen når man begynner på dem første mensdag. Som sagt man må prøve seg fram, snakke med lege eller helseøster hva man ønsker og hva man ønsker å unngå. Jeg har også selv brukt Yasmin og Loette. Alt virker forskjellig på folk. Enkelte piller kan virke flott lenge for så å ikke virke og man vil få sen bivirkninger. Så slik som jeg ser det, man kan anbefale ut i hva man ønsker f.eks å være helt mensfri, ut i fra tidligere bivirkninger om man kanskje skulle prøve piller med mindre eller mer hormoner. Men ellers må man prøve seg frem, snakke med lege og sette seg inn i hvordan man bruker den enkelte pille og ikke minste bivirkningene. Sannsynligvis vil legen skrive ut en av p-pillene som blir met solgt, men ikke sikkert at den pillen er den rette allikevel.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå