Gå til innhold

Vond hofte


Fremhevede innlegg

Gjest Wacmoc
Skrevet

Jeg har veldig vonde hofter. Spesiellt om jeg sitter lenge i samme stilling, eller står på en spesiell måte. Får veldig veldig vondt. Om jeg er med kjæresten på lastebiltur er det værst. Da får jeg så ubeskrivelig vondt i hoftene, vet ikke helt hvorfor..

Har hofter jeg kan "knekke" på en måte. De hopper ut av et ledd om jeg kan si det sånn...

før gjorde det kjempevondt når det hoppet ut, men nå har det skjedd så mye at jeg såvidt merker det. Lener jeg meg til en av sidene hopper det ut av ledd, også hopper den tilbake igjen når jeg retter meg opp.

Har vært hos legen for det for et par mnd siden. Viste han det "hoppe ut av ledd-greiene" og han bare sa det at jeg hadde stort bekken og at det er derfor det gjør det.

Men skal det virkelig være så forbannade vondt å ha stort bekken? Er jo ikke noe gøy å leve med vonde hofter...

Andre som har opplevd lignende?

Er forresten 17, så er ikke så gammel at det gjør noe.

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Ha litt tålmodighet. Folk har sovet og gått på jobb. Du kan egentlig ikke vente noe særlig med svar før i kveld, kanskje. :)

Høres forresten ikke noe godt ut, og ikke helt normalt heller, men hva vet vel jeg..

:klem:

Gjest Gjest
Skrevet

Vet ikke om jeg har det samme som du beskriver, men mine hofter glir liksom litt ut av posisjon innimellom når jeg har satt lenge eller i visse stillinger. Når jeg reiser meg opp da og prøver å gå er det fryktelig vondt, men så klikker hofta på plass igjen og da forsvinner smerten.

Jeg fikk det etter å ha løftet for tungt, så jeg hadde så vondt at jeg nesten ikke klarte å gå. Fikk en del behandling hos kiropraktor, så det ble jo mye bedre, men har fortsatt dette igjen da. Og det blir som regel verre rundt mensen av en eller annen grunn.

Har dessverre ingen gode svar på hva du burde gjøre, men min erfaring er at kiropraktorer har mer peiling på sånt enn 'vanlige' leger. Kanskje det kan hjelpe å styrke muskulaturen i nedre del av ryggen og rundt i området der?

Hvis du ikke er fornøyd med svaret legen din ga deg, kan du jo si det til ham? Evt prøve en annen lege?

Gjest slitasjeihofta
Skrevet

Hei!

Det høres ikke godt ut! Jeg har det samme som deg.

Når jeg sitter på bussen eller hvor som helst stivner jeg. Da halter jeg meg ut. Hater å sitte på buss, eller i store forsamlinger. Jeg er stiv om morgenen. Vondt for å ta på sokker, sko, ha sex i visse stilligner, gå oppover i trapper. Vokner av og til av det om natten!

Jeg vil anbefale deg å snakke med en spesialist asap!

Jeg skal få hofteprotese, og jeg er tre år eldre enn deg 20 år.

Jeg begynnte å merke litt stivhet i hoften siste året på vgs. Tenkte det bare var litt gangsperr eller noe. Men så ballet det på seg.

Oppsøk spesialist. Snakk med fastlegen din. (han har mest sannsynlig ikke peiling, men kan henvise deg!)

Jeg ble tatt mye røntgen av i begynnelsen, og det viste ingenting på røntgen. Jeg følte meg ikke trodd. Det tar tid før eventuell slitasje syns på vanlig røntgen, så kom deg på MR.

Jeg ble henvist til en fantastisk kirurg som med en gang så at det var noe hakkende gale, og det var deilig å endelig bli trodd :)

Håpe du ikke har slitasje eller en revmatisk sykdom :)

Lykke til!

Gjest slitasjeihofta
Skrevet
Hei!

Det høres ikke godt ut! Jeg har det samme som deg.

Når jeg sitter på bussen eller hvor som helst stivner jeg. Da halter jeg meg ut. Hater å sitte på buss, eller i store forsamlinger. Jeg er stiv om morgenen. Vondt for å ta på sokker, sko, ha sex i visse stilligner, gå oppover i trapper. Vokner av og til av det om natten!

Jeg vil anbefale deg å snakke med en spesialist asap!

Jeg skal få hofteprotese, og jeg er tre år eldre enn deg 20 år.

Jeg begynnte å merke litt stivhet i hoften siste året på vgs. Tenkte det bare var litt gangsperr eller noe. Men så ballet det på seg.

Oppsøk spesialist. Snakk med fastlegen din. (han har mest sannsynlig ikke peiling, men kan henvise deg!)

Jeg ble tatt mye røntgen av i begynnelsen, og det viste ingenting på røntgen. Jeg følte meg ikke trodd. Det tar tid før eventuell slitasje syns på vanlig røntgen, så kom deg på MR.

Jeg ble henvist til en fantastisk kirurg som med en gang så at det var noe hakkende gale, og det var deilig å endelig bli trodd :)

Håpe du ikke har slitasje eller en revmatisk sykdom :)

Lykke til!

VÅKNER skulle det stå, så klart :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...