Gå til innhold

søt vin til nybegynnere? ;)


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

Hei. jeg er en jente på 19 år som ikke er noe spesielt glad i vin. syns de kan være litt sure. noen som har tips til en søt vin som er grei å starte med når man skal lære seg å drikke vin. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest
Hei. jeg er en jente på 19 år som ikke er noe spesielt glad i vin. syns de kan være litt sure. noen som har tips til en søt vin som er grei å starte med når man skal lære seg å drikke vin. :)

Jeg startet med å drikke dessertvin faktisk. Veldig søtt, og veldig godt. Men ikke i store mengder. ;)

De fleste dessertviner faller i smak for min del, men vil særlig anbefale Recioto. En veldig søt rødvin.

Som et neste steg på veien synes jeg Dopff og Irion sin Gewurztraminer er kjempegod. En hvitvin som er deilig til laks, men også fin som terassevin. Vanligvis liker jeg ikke hvitvin, synes det er for surt. Men denne er god.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er veldig glad i en dessertvin som heter La Salle, den er amerikansk og er ganske så søt. Ikke dyr heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De første vinene jeg likte var vel Señorita (Spania), Sol del Mediterraneo (Spania), Canei (Italia - ikke Peach Canei altså, det er noe helt annet!) og Ars Vitis (Tyskland). Blue Nun og Black Tower er også kjent som "nybegynnerviner", men jeg syntes faktisk selv disse var for sure i starten, så det sier jo litt... :fnise:

Nå fikser jeg ikke noen av disse søte vinene lenger, faktisk har jeg knapt drukket hvitvin etter at jeg lærte meg å drikke rødvin. Skal det være hvitvin må den i hvert fall være tørr. Sprøtt hvordan smaken kan forandre seg sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan prøve den italienske rødvinen Langhe Rosso, veldig grei vin som passer godt både til mat og alene, den faller som oftest i smak hos de som ikke er så veldig begeistret for Vin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dersom du også er interessert i litt musserende så bør du gå for den chilenske Fresita. Det er en "vin" med smak av ferske jordbær og den er helt fantastisk. Koster 99,99 på polet, men de fleste steder må den bestilles, noe som ikke er noe problem egentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Blue angel og black tower er søte friske kvit-viner.. er ikke glad i vin selv, men disse to er gode:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...
Gjest Astijenta

Jeg liker innmari godt Asti, det er en søtlig norditaliensk vin som mange bruker å ha som aperitif i bryllupene sine, gjerne med litt rosa konditorfarge i for romantikkens skyld. Ser utrolig lekkert ut. Den er også litt perlende, sli at overgangen ikke er så stor om man er vant til brus. ;) Ulempemn er at den er litt alkoholsvak, så det tar litt til før mamn får drukket seg opp, men det kan man fikse ved å tilsette litt Smirnoff, bare en liten dæsj.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes Senorita er god, og Riesling Kabinett (de fleste, det er visst mange forskjellige)

Riesling Kabinett er helt klart en superbra nybegynnervin, for de som vil ha den søt. Smaker nesten mer brus enn vin. Drakk den masse i begynnelsen, men nå som jeg har fått sansen for vin synes jeg denne blir altfor søt og klissen. Om du liker Mozell brus, liker du garantert denne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest_gjest_*

Dr Loosen, tror det er en Riesling er en klassisk "jeg liker ikke vin" vin!tror alkohoprosenten på den vinen ligger mellom 7 og 8 prosent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Riesling kabinett og Riesling Kabinett Himmelreich 2008 er to søte og gode viner som flere har nevnt.

Jeg elsker søte ting, så jeg drikker disse vinene fortsatt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...