Gå til innhold

Hars hud under føtterne

Fremhevede innlegg

Gjest melonasdas
Skrevet

Jeg har veeeldig hard hud under føtterne, veldig tykkt lag! Når jeg bruker å skjære/skrape/file det vekk, ligger det en DUNGE med hud etter meg. Æsj:/ Men det kommer så fort tilbake ! Er det en form for sopp? DET ER SÅ STYGGT! Skal jeg dra til lege med det?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet
Jeg har veeeldig hard hud under føtterne, veldig tykkt lag! Når jeg bruker å skjære/skrape/file det vekk, ligger det en DUNGE med hud etter meg. Æsj:/ Men det kommer så fort tilbake ! Er det en form for sopp? DET ER SÅ STYGGT! Skal jeg dra til lege med det?

Man skal selvfølgelig fjerne hud under føttene MEN man skal passe på å ikke ta for mye. Fjerner man for mye produserer kroppen enda mer hud. vet ikke om dette er ditt problem men et tips er det:)

Gjest Gjest
Skrevet

Det er sant det gjest over sier, tar du for mye for fort kommer det mer tilbake.

Gå til en fotterapeut, h*n kan hjelpe deg. De skjærer vekk en del av huden med skalpell, jeg det høres skummelt ut, men det er det ikke.

Det er også viktig å smøre med en god fuktighetskrem morgen og kveld.

Gjest Gjest
Skrevet
Det er sant det gjest over sier, tar du for mye for fort kommer det mer tilbake.

Gå til en fotterapeut, h*n kan hjelpe deg. De skjærer vekk en del av huden med skalpell,

I bedøvelse/narkose?

Hva om fotterapeuten treffer nerver og skalpellen kommer bort i og det gjør vondt?

Skalpell fjerner noe hud, men det kommer like fort tilbake?

Gjest Purple Diamond
Skrevet

Hvis du har veldig har og vond hud, vil kanskje ikke dette hjelpe, men jeg skriver det likevel: smør føttene med masse god krem, ta på plastpose (gjør at kremen trekker godt inn) + sokker eller bare sokker og sov med det om natta. Gjenta gjerne flere netter:)

Skrevet
I bedøvelse/narkose?

Hva om fotterapeuten treffer nerver og skalpellen kommer bort i og det gjør vondt?

Skalpell fjerner noe hud, men det kommer like fort tilbake?

Nei, det gjør ikke vondt, men kan kile litt :fnise: Og en god fotpleier/-terapeut kommer ikke til å bomme :) Dessuten tar det mye lengre tid får den harde huden kommer tilbake, og det er lett å vedlikeholde ved å dra over med ei fotfil en gang i uka selv :jepp:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...