Gjest melonasdas Skrevet 14. juli 2009 #1 Skrevet 14. juli 2009 Jeg har veeeldig hard hud under føtterne, veldig tykkt lag! Når jeg bruker å skjære/skrape/file det vekk, ligger det en DUNGE med hud etter meg. Æsj:/ Men det kommer så fort tilbake ! Er det en form for sopp? DET ER SÅ STYGGT! Skal jeg dra til lege med det?
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 14. juli 2009 #2 Skrevet 14. juli 2009 Jeg har veeeldig hard hud under føtterne, veldig tykkt lag! Når jeg bruker å skjære/skrape/file det vekk, ligger det en DUNGE med hud etter meg. Æsj:/ Men det kommer så fort tilbake ! Er det en form for sopp? DET ER SÅ STYGGT! Skal jeg dra til lege med det? Man skal selvfølgelig fjerne hud under føttene MEN man skal passe på å ikke ta for mye. Fjerner man for mye produserer kroppen enda mer hud. vet ikke om dette er ditt problem men et tips er det:)
Gjest Gjest Skrevet 14. juli 2009 #3 Skrevet 14. juli 2009 Det er sant det gjest over sier, tar du for mye for fort kommer det mer tilbake. Gå til en fotterapeut, h*n kan hjelpe deg. De skjærer vekk en del av huden med skalpell, jeg det høres skummelt ut, men det er det ikke. Det er også viktig å smøre med en god fuktighetskrem morgen og kveld.
Gjest Gjest Skrevet 14. juli 2009 #4 Skrevet 14. juli 2009 Det er sant det gjest over sier, tar du for mye for fort kommer det mer tilbake. Gå til en fotterapeut, h*n kan hjelpe deg. De skjærer vekk en del av huden med skalpell, I bedøvelse/narkose? Hva om fotterapeuten treffer nerver og skalpellen kommer bort i og det gjør vondt? Skalpell fjerner noe hud, men det kommer like fort tilbake?
Gjest Purple Diamond Skrevet 15. juli 2009 #5 Skrevet 15. juli 2009 Hvis du har veldig har og vond hud, vil kanskje ikke dette hjelpe, men jeg skriver det likevel: smør føttene med masse god krem, ta på plastpose (gjør at kremen trekker godt inn) + sokker eller bare sokker og sov med det om natta. Gjenta gjerne flere netter:)
Amused Skrevet 15. juli 2009 #6 Skrevet 15. juli 2009 I bedøvelse/narkose? Hva om fotterapeuten treffer nerver og skalpellen kommer bort i og det gjør vondt? Skalpell fjerner noe hud, men det kommer like fort tilbake? Nei, det gjør ikke vondt, men kan kile litt Og en god fotpleier/-terapeut kommer ikke til å bomme Dessuten tar det mye lengre tid får den harde huden kommer tilbake, og det er lett å vedlikeholde ved å dra over med ei fotfil en gang i uka selv
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå