Gå til innhold

Er dette en bra tale?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_meg_*
Skrevet

Dette blir kanskje litt personlig, og selvsagt noe jeg bestemmer selv, men jeg skulle likt å høre hva dere jenter syns om talen min. Bryllupet er neste helg, så begynner å få litt dårlig tid kanskje. Har aldri holdt en tale før så..

Uansett, her er den:

-

Kjære gjester, jeg vil takke dere alle for at dere ville være med å feire denne store dagen med oss. Takker spesielt mine foreldre og svigerforeldre for all hjelp med å stelle istand bryllupet.

Så vil jeg takke min kjære, kjære Per for at han er den fantastiske mannen han er. Nå har vi vært sammen i 3 år og tiden har gått fort, men samtidig har det skjedd mye. Vi er ikke de samme personene vi var da vi treftes, men jeg føler vi har forandret oss sammen og hele tiden komt nærmere hverandre. Det har vært vanskelige perioder og fine perioder og du har hele tiden vært tolmodig og støttende.

Jeg syns vi utfyller hverandre på en fltot måte. De positive egenskapene jeg ikke finner hos meg selv, finner jeg i deg. Det er en fantastisk følelse å vite at du har funnet den personen du vil være sammen med for alltid og dele alt med. Du får meg alltid til å føle meg versifull og elsket. Du er den snilleste, fineste og viktigste personen i livet mitt og jeg elsker deg over alt på jord.

--

Jeg lurer på om det er en ok avslutning? Eller om jeg skal si noe sånn skål for brudgommen ellerno? Jeg har ikke sagt noen ting personlig til mine foreldre eller svigerforeldre, er det dumt? Er så usikker..

Skrevet

Avslutningen er veldig bra. Men selve talen er ganske kort. Det er ganske vanlig å takke svigefamilien for måten de har oppdratt han til å bli den fine mannen han er i dag, samt takke egne foreldre for en fin oppvekst.

Kanskje du også kan spe på med eksempler som tydeliggjør hans gode egenskaper også?

Lykke til

Skrevet

At den er kort gjør ikke noe, jeg kommer til å være så nervøs at det der er mer enn nok for meg :P Ja, jeg kunne sagt noe om foreldre og svigerforeldre.. vet liksom bare ikke hvor det passer inn. Er det vanlig å si noe om forloveren sin og?

Skrevet

Jeg synes det var en fin tale -trenger overhode ikke å være lenger enn som så. Jeg mener forøvrig at man heller ikke nødvendigvis trenger å takke sine svigerforeldre i talen -den er jo tross alt først og fremst til brudgommen. Og så takker du jo både foreldre og svigerforeldre kort i innledningen for hjelp til å stelle i stand bryllupet :)

Skrevet (endret)

Ville kanskje heller sagt: Det er en fantastisk følelse å vite at jeg har funnet den personen jeg vil være sammen med for alltid og dele alt med. Virker som om du snakker om at mannen din har funnet deg ellers...

Ang det med å nevne foreldre og svigers kunne du jo lagt til .....hjelp med å stelle istand bryllupet og generell støtte, dere er unike og flotte mennesker jeg virkelig setter pris på å ha i livet.

Bortsett fra det syns jeg talen var fin, kort og god :)

Endret av Møffi
Skrevet (endret)

Siden du spør så må jeg si at jeg synes den er for kort. Jeg tror problemet ligger i at avslutningen er veldig brå.

Endret av Sunshine
Skrevet

Møffi: Det er fiksa på! Merka ikke først at det virka som jeg snakka om han :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...