Gå til innhold

værdsettes studass-stillinger like høyt som verv


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

Hei!

Jeg har et litt sært spørsmål, som jeg håper dere her på kg kan hjelpe meg med. Jeg går sivilingeniørutdanningen ved NTNU. Naturligvis har jeg fått med meg at studentverv verdsettes høyt i arbeidslivet. Saken er at jeg vet ikke helt om dette er noe for meg, men jeg er studass i fag. Vil arbeidsgivere vurdere slik erfaring som like positiv som et eventuellt verv i en linjeforening?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest

Det blir noe helt annet, men er selvsagt positivt. Det beste er begge deler. Men selvsagt - føler du at verv ikke er noe for deg, så skal du ikke gjøre det bare fordi alle mener du "bør".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Det avhenger jo av hvilke verv og hvilke fag det er snakk om.

Leder i studentforeningen henger høyt, saftblander i festkomiteen henger ikke like høyt.

For studass så er det klart at dersom du i flere år har vært studass i et av de tyngste og viktigste fagene så er det veldig bra. Jeg kommer fra økonomistudier, hvor bedøk nok må regnes som det viktigste faget. Det er flere som får A, men hvis du i tillegg har papir på at du var studass så viser det at du behersker faget på et slikt nivå at du kan lære det bort til andre, og at ikke karakteren bare var et heldig vådeskudd på eksamen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer alt an på type studentverv det er snakk om, som nevnt her. Har du vært leder / "mellomleder" i en gjeng på f.eks. Samfundet vil jeg tro det teller mer enn studass, i og med at det er erfaring i å ha "ansatte" og å være med og drifte en "organisasjon".

Så kommer det også an på hva slags fag det er snakk om. Søker du en jobb der mattekunskaper er prekært og du har vært studass i matte vil det selvsagt telle mer. Alt kommer an på hva slags jobb du søker på og hva du har "undervist" i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...