Gjest Gjest Skrevet 13. juli 2009 #1 Skrevet 13. juli 2009 Vi vil ta en familietur (2 voksne og 1 barn på 7 år) til syden i september. Jeg tenker Mallorca - Cala Mesquita? eller Kreta..? Kan dere ikke anbefale oss et sted:) Vil gjerne ha det grønt og frodig i den grad det er mulig, vakre strender og ikke midt i en by..
Gjest Gjest Skrevet 14. juli 2009 #3 Skrevet 14. juli 2009 http://www.ving.no/resort/resortMaster.asp...rOnCategoryId=2
Gjest Gjest Skrevet 14. juli 2009 #4 Skrevet 14. juli 2009 Får ikke linken til å funke. Prøver å linke til Sunwing Resort Makrigialos Kreta med ving.no. Vi har vært der med barn 2 ganger. Et nydelig sted.
Gjest Gjest Skrevet 14. juli 2009 #5 Skrevet 14. juli 2009 Sunwing Resort er absolutt å anbefale .... Sandy Bay på Kypros er flott!! Var der i mai med et selskap bestående av 2 barn og 5 voksne, og vi storkoste oss! Nydelig plass med flotte strender i nærheten, og det er mange fasiliteter på området.
Gjest hæla Skrevet 14. juli 2009 #6 Skrevet 14. juli 2009 UTEN TVIL; Platanias på Kreta. dette er ett lite koselig sted, men som har nok av aktiviteter for en barnefamilie (dog dere må regne med buss/taxi til noen av severdighetene). Av noen av de tingene jeg husker var det badeland og gokart der (dette ligger vel nærmere chania, nærmeste byen). vi var ikke på noen av tingene, men det virket veldig bra. Vi var der i oktober og det var flott, men kunne kanskje vært litt varmere (men det var fortsatt bade temperaturer). nesten samtlige av de lokale sa at september var mnd å komme dit på. ikke altfor mange turister, ikke altfor varmt. Havnebyen Chania ligger ikke langt fra platanias, ca. 15-20 min med buss om jeg husker rett. Også kan dere leie bil og reise rundt på øya. Vi drog til vestkysten og til en strand som heter ELafonisi. dette er en vakker strand med en liten øy som dere kan vasse ut til. sikkert spennende for en 7åring? Denne bilturen tok ikke mer enn ca to timer om jeg husker rett, så øya er ikke stor om dere er bekymret for å kjøre bil selv anbefaler jeg dere å leie bil på en søndag, da er det generelt lite trafikk. dette gjorde vi. Kreta byr på vakker natur og overraskende mye fjell (dessverre ikke så veldig grønt og frodig..). når vi leide bil kjørte vi litt alternative veger og fikk se litt mer enn bare turiststedene. vi bodde på hotell summer time (gjennom apollo). dette hotellet var nytt ifjor. veldig delikat og flott hotell. og ikke minst gangavstand til strand ...også var det matbutikk rett utenfor og SPA til fruen håper dere får en fin tur!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå