Avalon Skrevet 13. juli 2009 #1 Del Skrevet 13. juli 2009 Mulig denne også kunne ha vært på litteratur, men det er en oversettelse jeg er ute etter. Jeg håper noen her er virkelig god i tysk, eller har orginal teksten liggende. Min tysk er ikke god nok til å oversette dette riktig. Jeg ønsker å dette oversatt til tysk, helst slik som orginalen er (hvis dere skjønner hva jeg mener) "Enjoy when you can, and endure when you must" - Johann Wolfgang Von Goethe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 13. juli 2009 #2 Del Skrevet 13. juli 2009 Er du sikker på at det er et Goethe-sitat? Jeg finner ingen kildehenvisning, bare hundrevis av sider som hevder at det er hans, uten at de kan peke på hvor det kommer fra, så jeg stiller meg meget tvilsom. (Jeg fant det heller ikke i den store sitatordboka mi som har flere siden med Goethe, uten at det trenger å bety altfor mye.) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Avalon Skrevet 13. juli 2009 Forfatter #3 Del Skrevet 13. juli 2009 Er du sikker på at det er et Goethe-sitat? Jeg finner ingen kildehenvisning, bare hundrevis av sider som hevder at det er hans, uten at de kan peke på hvor det kommer fra, så jeg stiller meg meget tvilsom. (Jeg fant det heller ikke i den store sitatordboka mi som har flere siden med Goethe, uten at det trenger å bety altfor mye.) Nei, jeg er ikke sikker, men uansett ønsker jeg å få dette oversatt til tysk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
robotkalle Skrevet 13. juli 2009 #4 Del Skrevet 13. juli 2009 (endret) Mulig denne også kunne ha vært på litteratur, men det er en oversettelse jeg er ute etter. Jeg håper noen her er virkelig god i tysk, eller har orginal teksten liggende. Min tysk er ikke god nok til å oversette dette riktig. Jeg ønsker å dette oversatt til tysk, helst slik som orginalen er (hvis dere skjønner hva jeg mener) "Enjoy when you can, and endure when you must" - Johann Wolfgang Von Goethe Genieße wenn du kannst, und leide wenn du mußt. Endret 13. juli 2009 av robotkalle Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Avalon Skrevet 13. juli 2009 Forfatter #5 Del Skrevet 13. juli 2009 Genieße wenn du kannst, und leide wenn du mußt. Takker så meget Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest1 Skrevet 14. juli 2009 #6 Del Skrevet 14. juli 2009 Husk å få med alle kommaene. Genieße, wenn du kannst, und leide, wenn du mußt. Se f.eks. kilde. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå