Gjest Gjest_Izzi_* Skrevet 12. juli 2009 #1 Skrevet 12. juli 2009 Jeg gjør ingenting hjemme! Ingen oppvask, ingen klsvask, ingen rydding ingenting! Er inne sammen med ungene (som jeg så veldig fram til de komtilbake fra ferie med faren, trodde at jeg kom til å finne på masse rart med de) men er bare inne! Jeg ser på serier på internett HELE DAGEN LANG! Jeg hater det! I tilleg er jeg blakk! Jeg vet ikke om jeg er deprimert, eller noe, men jeg vet at det er noe som ikke stemmer og jeg liker ikke! Jeg føler meg som freak! En som ikke er som alle andre, som ikke har venner å finne på noe med! En sm ikke strekker til. Føler at jeg ikke er fornøyd med det jeg har (at det ikke er nok) og jeg aner ikke hvordan jeg skal gjøre det! Jeg gjemmer meg. Jeg vil ikke gjemme meg! Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre!!
Avalon Skrevet 13. juli 2009 #2 Skrevet 13. juli 2009 Ta en prat med legen og fortell hvordan du har det.
Gjest Gjest Skrevet 13. juli 2009 #3 Skrevet 13. juli 2009 Vil gjette på atypisk depresjon. Normalt sett er det jernmangel, b12 mangel, bivirkning av hormonprevensjon, eller lavvt stoffskifte som er grunnen.
Gjest Alle er forskjellige Skrevet 13. juli 2009 #4 Skrevet 13. juli 2009 Jeg gjør ingenting hjemme! Ingen oppvask, ingen klsvask, ingen rydding ingenting! Er inne sammen med ungene (som jeg så veldig fram til de komtilbake fra ferie med faren, trodde at jeg kom til å finne på masse rart med de) men er bare inne! Jeg ser på serier på internett HELE DAGEN LANG! Jeg hater det! I tilleg er jeg blakk! Jeg vet ikke om jeg er deprimert, eller noe, men jeg vet at det er noe som ikke stemmer og jeg liker ikke! Jeg føler meg som freak! En som ikke er som alle andre, som ikke har venner å finne på noe med! En sm ikke strekker til. Føler at jeg ikke er fornøyd med det jeg har (at det ikke er nok) og jeg aner ikke hvordan jeg skal gjøre det! Jeg gjemmer meg. Jeg vil ikke gjemme meg! Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre!! Som om jeg skulle skrevet dette selv. Både jeg og broren min er sånn, trenger ikke sykeliggjøres. Vær glad du ikke er avhengig av andre slik som en venninne av meg er. Hun er panisk for å være alene i eget selvskap. Må være mye mer slitsomt tenker jeg da. Lei av svar som "lege" og "psykolog". Da er det bedre å ikke svare i det hele tatt, med mindre det er relevant om for. eks ts har fått bekreftet klamydia etc..
Veronica88 Skrevet 13. juli 2009 #5 Skrevet 13. juli 2009 Lei av svar som "lege" og "psykolog". Da er det bedre å ikke svare i det hele tatt, med mindre det er relevant om for. eks ts har fått bekreftet klamydia etc.. Er man i en situasjon man misliker, så må man jo gjøre noe for å kmme seg ut av situasjonen man misliker. Når man ikke kjenner personen som spør (ingen her vet jo hvem trådstarter er og nøyaktig hva som er galt! Dette kan jo for den saks skyld være tegn på utbrenthet pga en vanskelig oppvekst, det trenger ikke å komme før man er voksen, men hun sier jo ingneting om noe sånt) En LEGE eller PSYKOLOG kan spørre slike spørsmål. En LEGE kan ta blodprøver som viser om det er jernmangel, det kan ingen her, vi kan bare forslå at det kan være noe sånt. Så fint at du ikke er avhengig av andre, men var det det hun spurte om her? Nei, hun uttrykker misnøye over sin situasjon. Altså vil hun ikke ha det sånn.
Eve Luna Skrevet 13. juli 2009 #6 Skrevet 13. juli 2009 Jeg tror nok det er lurt å ta en prat med fastlegen. Jeg hadde samme problemet i noen måneder. Gadd ikke gjøre noe som helst hjemme. Følte meg slapp og tiltaksløs. Jeg har hatt jernmangel før så jeg visste det kunne skyldes det. Tok par blodprøver hos legen som viste at jeg hadde jernmanger og D-vitamin mangel. Og begge disse manglene gjør at man føles seg slapp og orkesløs. Det tok ei uke med tilskudd før jeg følte at jeg fikk ny energi. Så det lønner seg å ta en tur til legen. Da kan du i hvert fall utelukke de fysiske manglene.
Gjest gart Skrevet 13. juli 2009 #7 Skrevet 13. juli 2009 Som om jeg skulle skrevet dette selv. Både jeg og broren min er sånn, trenger ikke sykeliggjøres. Vær glad du ikke er avhengig av andre slik som en venninne av meg er. Hun er panisk for å være alene i eget selvskap. Må være mye mer slitsomt tenker jeg da. Lei av svar som "lege" og "psykolog". Da er det bedre å ikke svare i det hele tatt, med mindre det er relevant om for. eks ts har fått bekreftet klamydia etc.. jeg kan være enig i at man ikke skal sykeliggjøre alt, men det er ikk spesielt lurt å fraråde at man oppsøker lege eller psykolog. tiltaksløshet kan være årsak av mange ting, også fysiologiske. livskvaliteten til denne personen er redusert, og det vil være til personens beste å finne ut av eventuelle årsaker dersom det faktisk er en. det kan være alle de ting som er skissert(vitaminmangel/depresjon/++) - og det er viktig å ta vare på kroppen sin. det betyr å gå til lege! og for å bruke et helt annet eksempel(som selvsagt ikke er relevant for ts, men som er et viktig poeng) er det at flere menn enn kvinner dør av kreft. hvorfor? jo - fordi de ikke oppsøker lege. så i alle tilfeller er det lurt å lytte til kroppens signaler - oftest forsøker de å fortelle oss noe.
Gjest Gjest_Izzi_* Skrevet 13. juli 2009 #8 Skrevet 13. juli 2009 Takker så mye for tilbakemeldinger! Det er veldig mulig jeg mangler noen vitaminer (en periode for et par år siden, viste det seg at jeg manglet D-vitamin), men det hjalp ikke så mye når jeg begynte å ta den. Har vært hos legen, men hun foreslo ikke om å ta blodprøve da jeg allerede hadde bestemte meg for å prate med psykolog og trengte bare henvisning. Victoria88: Det er nettopp det jeg trodde skjedde utbrennhet fra barndom viser tegn nå. Var det jeg sa til legen.. jeg har også vært veldig lei meg og på gråten i det siste. Jeg føler at jeg ikke har kontroll og ikke er tøff og sterk nok som alle mener!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå