Gå til innhold

Bra restaurant i Bergen? Tips?


Gjest Sammy27

Anbefalte innlegg

Gjest Sammy27

Heisann :)

Vil gjerne ha tips på gode restauranter i Bergen. Er lite kjent i byenog skal dit til uken.

Vil veldig gjerne ta med meg kjæresten på et godt biffmåltid med rødvin, forrett og dessert.

Gjør ingenting om det koster en god del, men rimelige alternativ er jo alltid bra.

Takker for allegode forslag! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heisann :)

Vil gjerne ha tips på gode restauranter i Bergen. Er lite kjent i byenog skal dit til uken.

Vil veldig gjerne ta med meg kjæresten på et godt biffmåltid med rødvin, forrett og dessert.

Gjør ingenting om det koster en god del, men rimelige alternativ er jo alltid bra.

Takker for allegode forslag! :D

Steakers på Bryggen har god mat. Har spist biff der flere ganger og vært fornøyd hver gang. Hyggelig betjening er det der også. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

syns alle forslagene her er trauste og kjedelige.

ville prøvd restauranten på Kjøttbasaren, Munkestuen, Salsa (ligger under Sumo) eller Bølgen og Moi :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65
syns alle forslagene her er trauste og kjedelige.

ville prøvd restauranten på Kjøttbasaren, Munkestuen, Salsa (ligger under Sumo) eller Bølgen og Moi :lur:

Salsa har ikke biff på menyen for tiden, derfor ble ikke den anbefalt. Det var nemlig en god biff det ble spurt etter. Kjøttbasaren og munkestuen har jeg ikke selv vært og kan derfor ikke anbefale dem.

Jeg synes ikke Steakers er traust, ei heller naboen eller Bryggeloftet. Og det er i alle fall garantert at disse stedene kan lage biff. Det samme gjelder Wesselstuen.

Jeg har ikke smakt biff på Bølgen og Moi heller, så jeg kan ikke uttale meg om biffen der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
syns alle forslagene her er trauste og kjedelige.

ville prøvd restauranten på Kjøttbasaren, Munkestuen, Salsa (ligger under Sumo) eller Bølgen og Moi :lur:

Da kan du ikke ha spist på Naboen noengang.

Måltidene jeg har spist der overgår både Salsa og Bølgen og Moi med god margin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
naboen er veldig bra, men har de biff? :klø:

For tiden: Indrefilet, hestebiff og den alltid trofaste planksteken!

Må lese menyen, da! :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Salsa har ikke biff på menyen for tiden, derfor ble ikke den anbefalt. Det var nemlig en god biff det ble spurt etter. Kjøttbasaren og munkestuen har jeg ikke selv vært og kan derfor ikke anbefale dem.

Jeg synes ikke Steakers er traust, ei heller naboen eller Bryggeloftet. Og det er i alle fall garantert at disse stedene kan lage biff. Det samme gjelder Wesselstuen.

Jeg har ikke smakt biff på Bølgen og Moi heller, så jeg kan ikke uttale meg om biffen der.

Jeg tror ikke de selger biff på Bølgen og Moi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest
Jeg tror ikke de selger biff på Bølgen og Moi.

Jeg var innom og sjekket sommermenyen deres nå på Lysverket, og det ser ut som det nærmeste de kommer er rosastekt kalv.

(hørtes ok ut den, altså).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sammy27

Vi endte opp med Steakers. Må si jeg synes det absolutt ikke var traust og kjedelig. "Gammel" og flott innredning, superhyggelig betjening og biffen? Mmmmm!!! Hadde lyst å bestille en til med en gang :)

I tillegg delte vi en scampiforett som må vere den beste jeg har smakt. Utsøkt smak på både scampi og salat. Nydelig!!

Rødvinen var også kjempegod! :)

Konklusjon: Veldig koselig kveld med nydelig mat. Så takk for tipset!!

Kjekt med alle andre tips som har kommet. Skal teste de ut etterhvert som anledningen byr seg. Takk takk! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tor Erik

Vet du har vært og spist allerede, men ville bare slå et slag for naboen jeg også.

Salsa som er nevn hadde fantastisk kjøtt sist jeg var der og anbefales virkelig også. De benytter en langstekingsmetode som gir sinnsyke resultater (sous vide).

Husk også at det finnes andre ting å spise enn biff?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...