hercules Skrevet 12. juli 2009 #1 Skrevet 12. juli 2009 (endret) Desverre gikk jeg glipp av diskusjonen "ærefrykt og styrke", "hva synes du om svært muskuløse menn", og disse sakene som stadig kommer opp som tema. Jeg skal verken angripe eller forsvare noen som helst her, jeg tar ikke noen parti, men jeg skal gi dere "fasiten" -Hvorfor får man de fleste kvinner mot seg når man uttaler seg slik som i "ærefrykt"-diskusjonen? Svar: Fordi man fører usakeligheter, + Janteloven! -Hvorfor har så mange kvinner(-og menn) som oftest negativt syn på muskelbunter? Svar: Uvitenhet, uheldige opplevelser, Janteloven, undertrykkelse! -Hvorfor kommer Janteloven stadig opp? Svar: Mange mener de ikke blir imponert av muskelstyrke, og har helt andre interesser, og det er helt forståelig. Men selv om de fleste nekter for det, så ligger det et "ur-innstinkt" i alle oss. Et innstinkt som gir oss en oppfattelse om at mennesker med store muskler, har en viss makt. Noe som er svært tungt å svelge for de aller fleste. -Har muskelbunter makt? Svar: De har ikke mere makt enn andre mennesker. I dagens samfunn tildeles man ikke særskilt makt utover utseendet og egne prestasjoner. (mua. de som blir politi, presidenter, politikere etc..dere skjønner hva jeg mener) -Er alle muskelbunter "bolere"? Svar: Nei! Noen er, og noen ikke. Slik er det. -Hva er vitsen med store muskler? Svar: Enkelte finner det interessant, noen brenner for det, andre trives med en slik kropp. Man lever kun èn gang så vidt vi vet. -Er det noen mening i å drive en sport hvor man løfter vekter? Svar: Ikke mindre enn i fotball og langrenn. -Muskler=Bol=Kriminell? Svar: Heller omvendt for de det gjelder! (misforstå meg rett) -Er det praktisk/sunt å ha store muskler? Svar: Om det ikke virker inn på dagligdagse aktiviteter i negativ forstand, så er det bare positive sider ved det. -Er styrke-/vektløfting og kroppsarbeid to vidt forskjellige ting? Svar: Nei! Begge deler er kroppsarbeid. Man bruker muskler svært aktivt ved begge anledninger. Styrke/vektløft har positiv innvirkning på kroppsarbeide og omvendt. -Er det enten muskler eller hjerne? Svar: Nei, man kan ha særdels meget av begge. Men her finnes også flere varianter ettersom også mange "spesielle" mennesker har lyst å være muskuløse. -Er man farlig og potensiell kriminell som stor? Svar: Ikke mere enn andre mennesker. -Er det rett å være stor og muskuløs mtp hvordan vi er skapt? Svar: Ja! Menneskekroppen er skapt for hardt arbeid. Muskulært utseende er kun et resultat av kroppens utvikling og tilpasning. -Handler dette om komplekser? Svar: Egentlig ikke! Man kan ikke klage på noe man ikke har, altså muskler. Muskler er bare noe man har lyst på. Personlig så jeg ikke på meg selv som en feil pga lite muskler. Jeg bare liker å løfte tungt og være stor. (snakker ikke for alle her) -Får man damer fordi man er muskelbunt? Svar: Nei. Det er ikke noe å basere et forhold på. -Er en stor muskelbunt noe å satse på? Svar: Det vet kun de som ikke er overfladiske. Sånn, nå er det sikkert mange som sier; "hvem tror han at han er som kan skrive fasiten?" men jeg deler min oppfatning av fasiten med dere. Sikkert totalt uinteressant å lese for enkelte her, men ser mange har sakt sine meninger i beslektede diskusjoner. "En stor muskuløs person er skyldig, inntill det motsatte er bevist"...denne bør virke kjent! Endret 14. juli 2009 av hercules
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå