Gå til innhold

Forskjellig grunnlønn.


Amalie_85

Anbefalte innlegg

Skal vi se om jeg klarer å forklare situasjonen da.

Jeg jobber på bensinstasjon (vært ansatt i 3 år) og har en grunnlønn på 117kr timen. Er 24 år og har tidligere jobber på matbutikk og tidligere der igjen på burgersjappe.

Det viser seg at ei som er yngre enn meg, og vært ansatt kortere tid (men har jobbet på annen bensinstasjon i ca 5-6 år) har høyere grunnlønn enn meg.

Kan jeg kreve mer i grunnlønn? Jeg kan ikke forstå han den andre personen kan få over 20kr mer enn meg i timen.

Det er og en person til som er yngre enn meg som tjener 2 kr mer i timen (har ikke jobbet på bensinstasjon tidligere og vært ansatt i 1 år)

Men er jo innmari dårlig på slikt, så håper noen kloke hoder kan svare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har vedkommende jobbet på bensinstasjon i samme kjede? Da har vedkommende i så fall lengre ansiennitet enn deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vedkommende jobbet på bensinstasjon i samme kjede? Da har vedkommende i så fall lengre ansiennitet enn deg.

Nei, det har personen ikke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du står vel fritt til å forhandle din egen lønn?

Jo til en viss grad, men sååå stor forskjell syns jeg er rart. Jeg kom tilbake fra person for 4 mnd siden og fikk mer i lønn nå enn før, så jeg syns jo det var litt tidlig å forhandle om lønn, men så kommer ei å blir ansatt og får mye høyere lønn med en gang. Det syns jeg ikke var rettferdig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du kan jo bare spørre sjefen rett ut hvorfor de andre har høyere lønn enn deg? Jeg hadde ikke orka å jobbe for 117 kr timen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...