lulle Skrevet 11. juli 2009 #1 Skrevet 11. juli 2009 Holder på å pusse opp trappa mi. Rammen er hvit og tenker brune trinn. Noen som har fargekode å anbefale, evt farge på beis... Takk for svar:-)
Saeria Skrevet 12. juli 2009 #2 Skrevet 12. juli 2009 Jeg liker godt fargene Solid (6005-Y50R) som er en ganske mørk, varm bruntone, Muskatnøtt ( 4806-Y38R) som er mer gråbrunbeigeaktig, og Marrakesh (3606-Y29R) som er en brunbeigeaktig farge. Som en mørk sandfarge. Dette er malingsfarger fra Jotun sine Lady Tidløse farger, samt Sens sitt kart (muskattnøtt). Selv har jeg lyst å male gulv og en trapp hjemme i gråtoner, da enten Fabrikk (2403-B03G) som jeg synes er alldeles nydelig, eller Stratus (1502-B) som er en del lysere og mer blåpastellpreget. Disse er også en del av de tidløse fargene, og jeg har planer om å la gulv/trappefargen stå til standard egghvit listverk/gelender. Beis har jeg ikke noe erfaring med selv.
Gjest Gjest Skrevet 12. juli 2009 #3 Skrevet 12. juli 2009 min erfaring med beis er at det er vanskelig å få et bra resultat. trinnene må være HELT pusset ned og fri for all lakk/ maling, hvis ikke får ikke beisen feste og det blir skjolder.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå