Gå til innhold

Thailand - insekter og sånt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal til Thailand i Desember (Hua Hin og Bangkok) og jeg gleder meg veldig!

Saken er den at jeg er "litt" redd for edderkopper, kakerlakker og andre kryp (OK, når det gjelder edderkopper er jeg ganske hysterisk :ler: ) og lurer på om det florerer av slikt der nede?

Det kommer naturligvis ikke til å hindre meg i å dra, men det hadde vært fint å kunne forberede seg mentalt om ikke annet :fnise: klart det er insekter der, men det hadde ikke vært drømmen å våkne opp med en edderkopp på størrelse med en knyttneve inne på rommet. :ler:

Noen som har historier å fortelle?

Ellers hadde det vært kult å få eventuelle tips til Shopping i Bangkok også :) Lest en del om shoppingsentrene der nede (MBK, Siam Paragon ++), noen som har handlet der? Er de bra?

Takk for svar! :fnise:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei

Thailand er et tropisk land og dermed er det en del insekter rundt omkring. Jeg kan ikke huske å ha sett noen edderkopper men kakerlakker er det en del av. Hvis en kikker godt etter når en går rundt i Bangkok på kveldstid så kan en se en del...spesielt i områder der det er mye søppel eller mat. Jeg kan heller ikke husk at vi har hatt noe problem med insekter på rommet men på krabi hadde vi en maursti rett over badet samt en gekko som hang på veggen :-)

Her er mitt Bangkok reisebrev fra et par år tilbake: http://gardkarlsen.com/Bangkok_trip_report_2007.htm . Jeg har vært innom shopping senter som Siam Paragon, CantralWorld plaza, MBK etc og det er alle gigantiske shopping sentre. Det virker ut som MBK er mer favoritten til lokale ettersom der er det ikke bare snakk om fancy merkevarer og det er derfor billigere.

Skrevet

Hei!

Tusen takk for svar :) er edderkopper jeg liker minst, kakerlakker skal jeg nok overleve på et vis, får bare prøve å ikke "lete" for mye etter dem med øynene :fnis:

Flott reisebrev! Gleder meg sånn til å dra :mrgreen:

Skrevet

Hvor lenge skal dere være i Bangkok og hvor skal dere bo? Jeg antar det er første gangen i Thailand?

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg har vært i thailand fire ganger og ja, det er jo endel insekter pga klimaet men jeg synes ikke det var plagsomt. (bare myggen da..) Rommene er som regel veldig rene og pene og det er jo ikke slik at edderkoppene bare detter ned på deg, hehe. Og er det gekkoer i nærheten er dette bare bra siden de spiser insekter!! :)

Jeg ser faktisk flere edderkopper her i norge (spesielt om høsten når de vil inn i "varmen") enn jeg gjør i thailand. Men de i thailand er større da.. men husk at de er mer redd for deg enn du er for dem. (eller?)

Skrevet (endret)

gard: Det er første gang i Thailand ja. :-) Vi regner med 11 dager i Hua Hin og 3 dager i Bangkok på slutten av oppholdet :-) Har ikke noe bosted i Bangkok ennå. I Hua Hin skal vi være på Casa Del Mare Resort. :-)

gjest: Takk for svar! Gekkoer syns jeg bare er søte. :D

Endret av Fnisu
Skrevet

Store edderkopper ser du vanligvis bare i bushen eller på landsbygda i Thailand. Har hus både i Banglamung (by) og Det Udom (landsby), og jeg har aldri sett store edderkopper eller andre større krypdyr i Banglamung, men i landsbyen støter jeg stadig på skorpioner, king cobra og såkalte batik-og fugleedderkopper som kan skremme livsskiten ut av enhver. Jeg er sikker på at du kan føle deg trygg både i Bangkok og Hua Hin.

Kan anbefale AKA Resort & Spa i Hua Hin som bosted. Et lite stykke unna sentrum men for 3000 thb får du egen villa med privat svømmebasseng. En ypperlig resort for en avslappende ferie. Jeg og kona reiser dit så ofte vi kan for å koble helt av.

AKA Resort & Spa

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...