Gjest Gjest Skrevet 10. juli 2009 #1 Skrevet 10. juli 2009 Hei! Jeg er en 24 år gammel jente og har brukt Yasmin i 7 år. Jeg har i de siste årene vært veldig plaget av hodepinne, ville kalt det kronisk hodepine, kan fort vare i en uke i strekk og er forferdelig slitsomt. Har prøvd manuell terapaut, massasje (som hjelper i perioder), strekking, bittskinne, osv. Massøren min sier at jeg burde prøve å slutte på p-pillen, hodepinen hennes forsvant etter hun sluttet. Noen som har erfaring med dette? Er i et fast forhold, men vil helst vente 2-3 år før jeg får barn. Har hatt hodepine siden mandag og er ganske lei
Gjest Gjest_meg_* Skrevet 10. juli 2009 #2 Skrevet 10. juli 2009 Sliter med mye hodepine selv, og legen tror det kan ha med yasmin å gjøre. Jeg vurderer å bytte p-middel, men har skjønt at jeg nok bør kutte ut hormonprevensjon... Bør...
Gjest muppet Skrevet 10. juli 2009 #3 Skrevet 10. juli 2009 Jeg faar ALLTID migrene som varer i 3 dager etter siste p pille. Det tar aldri feil. Jeg tar derfor piller i ett strekk, og har aldri mensen lenger. Det slaar meg ut av baade jobb og og alt annet jeg har planer om , og det har jeg ikke tid til.
Gjest amu Skrevet 10. juli 2009 #4 Skrevet 10. juli 2009 Fant for ikke lenge siden ut at den kraftige hodepinen og migrenen min kom noen måneder etter jeg startet på piller, og forsvant noen måneder etter jeg sluttet. Hadde jeg skjønt sammenhengen hadde jeg sluttet flere år tidligere. Sluttet på piller for fem år siden, og først nå så jeg sammenhengen. Kanskje lurt å slutte. Det finnes ikke mye prevansjon uten hormoner, men har du stabil syklus kan du jo bruke disse måleapparatene. Eller så er spiral et alternativ.
Gjest Gjest Skrevet 11. juli 2009 #5 Skrevet 11. juli 2009 Takk for svar. Jeg leste også at det kan være lurt å hoppe over den pillefrie uken hvis man får hodepine den uken men jeg har egentlig ingen spesiell rytme til hodepinen. Tror jeg vil prøve å slutte. Kan jo alltid begynne igjen hvis det ikke hjelper. Jeg vet også at mye av smertene kommer fra stive nakke muskler, men massøren min anbefaler fortsatt å prøve å slutte på p-pillene. I går var jeg så lei og trist at jeg begynte å gråte (som bare gjør hodepinen verre!) og lei av at dette kan virkelig ødelegge sosial liv, jobb, sex, osv. Har hatt konstant vondt i hodet i en uke, og dette skjer ganske ofte. Uff
Gjest D-shol Skrevet 11. juli 2009 #6 Skrevet 11. juli 2009 jeg hadde migrene to ganger i måneden (6 dager til sammen) når jeg brukte Yasmin
miss dolly Skrevet 11. juli 2009 #7 Skrevet 11. juli 2009 hei ts! hodepinen din høres ganske lik ut som min. jeg sluttet på yasmin i februar, og har absolutt ikke merket noen bedring etter dette...! så det er nok individuelt. men det skader jo ikke å prøve å slutte da.
Avalon Skrevet 11. juli 2009 #8 Skrevet 11. juli 2009 Hei! Jeg har hatt migrene så lenge jeg kan huske og fikk beskjed om at jeg burde holde meg laangt unna p-piller, men jeg begynte på p-piller allikevel. På loette 28 fikk jeg ikke mer migrene enn vanlig, heller ikke mindre. Da jeg begynte på Yasmin 28, hele første brettet var jeg generellt skikkelig dårlig, kvalme og oppkast hele brettet. Fikk også en økning i migrene da, det gav seg litt etter det første brettet. Nå går jeg på Cerazette, og er fornøyd til nå. Ingen mens og migrene økning. Det er mange faktorer som spiller inn på mine migreneanfall, mens og pms var også en faktor som ikke er aktuell nå. Du kan prøve ut andre merker enn yasmin, du kan finne noen som ikke gir deg slik hodepine. Spenningshodepine er helt grusomt, har også vært svært plaget av dette. Ingen smertestillende hjalp, men så oppdaget jeg Fenazon sterke på apotekt og de er de eneste som har virket! Kanskje p-piller med få hormoner er noe for deg? Vil anbefale deg å prøve ut andre merker og kjøpe Fenazon sterke for hodepinen
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå