jeeanettee Skrevet 10. juli 2009 #1 Skrevet 10. juli 2009 Hei. Jeg er ei jente på 20 år som har problemer med mine indre kjønnslepper. Ofte (uten og ha hatt sex) klør det i underlivet, da jeg klør tilbake blir det enda værre og jeg klarer ikke la være og klø, til slutt hovner oftest den ene men noen ganger begge de indre kjønnsleppene mine opp, og det svir og er ondt og gå og sitte. Jeg har ingen typiske symptomer på sopp så dette tviler jeg på at det er. Har hatt dette siden jeg gikk i 8-9 klassen. Noen som kan hjelpe meg? Mvh Fortvilt jente 20 år.
sunflower87 Skrevet 10. juli 2009 #2 Skrevet 10. juli 2009 Det høres ut som du trenger en tur til gynekolog. Ubehageligt? Jepp! Men det høres virkelig ikke godt ut å gå sånn. Det kan være ubalanse i systemet der nede, men det kan også være sopp. Typisk symptom er jo intens kløe, og når jeg har opplevd soppinfeksjoner etter antibiotika, så har jeg klødd til det ble sårt og opphovnet, og all kontakt med "der nede", var bare skikkelig ubehagelig. Så kom deg til lege du, sånn at du kan få orden i problemet
jeeanettee Skrevet 10. juli 2009 Forfatter #3 Skrevet 10. juli 2009 Hei og tusen takk for svar. Jeg har ofte hatt sopp og ikke minst "kronisk" urinveisinfeksjon, begge delene har jeg titt og stadig og begynner og bli rimelig lei, prøvd ut canesten og lactal som legene anbefaler hver gang. Hjelper i noen dager men vips så er det tilbake. Var til gynekolog for litt over en mnd siden grunnet hyppig soppinfeksjon, hun sa ingenting hovne kjønnslepper da. Jente 20 år
Gjest Gjest Skrevet 10. juli 2009 #4 Skrevet 10. juli 2009 Du bør absolutt prøve noe annet enn canesten dersom du får tilbake symptomene så raskt, hvis ikke risikerer du både å bli mer plaget med sopp og å få vaginitt/vaginisme. Har du prøvd pevaryl (omtrent samme behandling som canesten, men kan være mer effektivt)? Eller be legen om å sjekke om du har sopp og/eller skrive ut reseptbelagt soppmiddel til deg. Jeg synes også det høres ut som sopp, selv om det ikke er alle de typiske symptomene kan hevelse, kløe og svie være "nok".
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå