Gå til innhold

Inneholder væske sæd?

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_Kristin_*
Skrevet

Dt er en ting jeg lurer veldig mye på og håper å få fakta svar. Inneholder væsken mannen får når han er opphisset orgasme? Jeg har lest mange sider men det står forskjelligt. En lege sier at det ikke inneholder noe sæd mens en annen nettsider står det at det inneholder sæd:S spesielt sånne ungdomnettsider står dt at det inneholder. Jeg er redd og håper å få svar????

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

hei..

Ja, vesken som pipler frem under opphisselsen kan inneholde spermier, sjølv om gutten ikkje har fått utløysing. Dette kan resultere i at jenta kan bli gravid sjølv om ikkje gutten har hatt sædutløysing. Så bruk kondom under heile samleie eller annen prevensjon.

Skrevet
hei..

Ja, vesken som pipler frem under opphisselsen kan inneholde spermier, sjølv om gutten ikkje har fått utløysing. Dette kan resultere i at jenta kan bli gravid sjølv om ikkje gutten har hatt sædutløysing. Så bruk kondom under heile samleie eller annen prevensjon.

Enig med gjest som har skrevet dette, men vil også legge til: det er derfor å hoppe av i svingen ikke er en god prevensjons løsning...

Gjest Gjest_Kristin_*
Skrevet
hei..

Men se her : http://www.lommelegen.no/327047/normal-uts...else-av-vaeske..

Det er en lege som sier detta:S

Gjest Gjest_Kristin_*
Skrevet
Ja, det er sant, men det kan fortsatt komme spermier med denne enn om det ikke kommer fra samme sted da det kan finnes spermier kvar i "systemet" for øvrig...

Men hvordan blir dt når vi bare har holdt på, at penisen ikke er inni skjeden? Er ikke dt større sannsynlig å bli gravid hvis mannen får orgasme mens han for eks spruter over skjeden enn at han får væsken rundt underlivet??

Gjest Gjest
Skrevet
Men hvordan blir dt når vi bare har holdt på, at penisen ikke er inni skjeden? Er ikke dt større sannsynlig å bli gravid hvis mannen får orgasme mens han for eks spruter over skjeden enn at han får væsken rundt underlivet??

først så har ikke orgasme i seg selv ingenting å gjøre med befruktning, men ja du kan teoretisk sett bli gravid hvis han kommer på musa di hvilket det lett gjør hvis han har pult deg først og du er mer "åpen" og det rinner inn i deg, men risikon for det er heller minimal.

Skrevet
Dt er en ting jeg lurer veldig mye på og håper å få fakta svar. Inneholder væsken mannen får når han er opphisset orgasme? Jeg har lest mange sider men det står forskjelligt. En lege sier at det ikke inneholder noe sæd mens en annen nettsider står det at det inneholder sæd:S spesielt sånne ungdomnettsider står dt at det inneholder. Jeg er redd og håper å få svar????

Er MANGE som har gått på en smell ved å tro at det er rikelig med "prevensjon" å hoppe av i svingen, før mannen får utløsning. Mange har blitt uønsket gravid pga. det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...