Gjest ~Milla~ Skrevet 10. august 2010 #1521 Del Skrevet 10. august 2010 Ikke slit deg helt ut vennen Hvilken sengekant har dere valgt til vuggen? Bare lurer.. for de vi har sett på er beregnet for sprinkelseng og altfor stor for lille vuggen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
captiva Skrevet 11. august 2010 Forfatter #1522 Del Skrevet 11. august 2010 milla:en helt enkel hvit en,synes det er finest i vugga som skal stå i stua. på babyshop har de i 2 størrelser,til vugge og seng. sliten i dag :dåne: var jo hos fysio,kjørte til mamma og pappa,var på babyshop og to sentre og var ikke hjemme før 22.30. men fikk ordnet alt jeg skulle,så nå er det ikke mye som må ordnes før hun kan komme men fy,så dyrt alt er! handlet for nesten 700 kr på apoteket. sovet dårlig i natt,hatt vondt fordi jeg gikk for mye i går. så i dag skal jeg slappe av på sofaen med bok og pc og vaske babytingene jeg kjøpte i går,men det er jo bare koooos Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Superlilje Skrevet 11. august 2010 #1523 Del Skrevet 11. august 2010 Skjønner godt at du er sliten! Det er jammen ikke mye man orker nå på slutten.. Kos deg i sofaen i dag med god samvittighet! Jeg derimot satt på sofaen i hele går, så i dag må jeg gjøre noe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
captiva Skrevet 11. august 2010 Forfatter #1524 Del Skrevet 11. august 2010 må passe på å hvile nå når vi kan. vips har vi en her som krever oss har vasket de siste klærne hennes,sengekanten og bamsene hennes og leser bok og strikker. koser meg men er litt trist i dag og,3 mnd siden bestemor døde i dag,og jeg savner henne så Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
captiva Skrevet 12. august 2010 Forfatter #1525 Del Skrevet 12. august 2010 FY FAEN!!! vært hos jm i dag,og det var ingen god opplevelse gått opp endel kg siden sist (2 mnd) men er mest vann,for det har økt masse i det siste. urinprøven var heldigvis fin,ikke spor av noenting. men...... hun ville ikke høre på det ang terminen min,ul termin er riktig uansett. så håper virkelig at snuppa ikke nøler med å komme ut! men jeg stoler på mens og 3D UL og holder meg til 36 uker i morra.. og fikk "kjeft" fordi symfysemålet mitt var så høyt. og vi snakket om vekstestimering,fikk jo det på 3D UL,men han hadde bare pratet tull,for jeg som var stor selv kom til å få stor unge hallo,kjenner mange som ikke er kjempetynne som har fått normale babyer,elelr små babyer,og tynne som har fått 4 kg babyer. har da ungen sammenheng....? klerte såvidt å la vær å gråte der inne,vil ikke det foran hennne,men med en gang jeg kom i bilen kom gråten. ringte sambo og gråt og gråt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spatula Skrevet 12. august 2010 #1526 Del Skrevet 12. august 2010 Makan til kjerring Jeg skal si deg en ting jeg, du er perfekt sånn som du er Hun kan jo ikke sitte å si det, at vekta på barnet avhenger vekta til mor :dåne: Jeg kjenner i likhet med deg, flere tynne som har store barn.. Ei venninne av meg veier ikke stort mer enn 50 kg.. og fikk ei jente på 4,5 kg.. Si det til jordmora de du.. Er det ikke en mulighet å få gynekologen til å ringe sykehuset og fortelle om 3D terminen, når symfysemålet ditt, også kanskje kan gi en pekepinn på at du er lengre på vei, enn i følge den herrens jordmoren? I dag fortjener du en stor Og en slik Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
captiva Skrevet 12. august 2010 Forfatter #1527 Del Skrevet 12. august 2010 Makan til kjerring Jeg skal si deg en ting jeg, du er perfekt sånn som du er Hun kan jo ikke sitte å si det, at vekta på barnet avhenger vekta til mor :dåne: Jeg kjenner i likhet med deg, flere tynne som har store barn.. Ei venninne av meg veier ikke stort mer enn 50 kg.. og fikk ei jente på 4,5 kg.. Si det til jordmora de du.. Er det ikke en mulighet å få gynekologen til å ringe sykehuset og fortelle om 3D terminen, når symfysemålet ditt, også kanskje kan gi en pekepinn på at du er lengre på vei, enn i følge den herrens jordmoren? I dag fortjener du en stor Og en slik takk snille deg tviler på at noe som helst hjelper de der til å gå bort fra sin termin. har jo på følelsen av at snuppa kommer før,så håper for guds skyld at jeg har rett,herregud,de leker jo med ungens liv fordi de skal holde på sin termin!og det skal de ikke få lov til altså!!!! hun skrev opp at det er stort avvik mellom ul og mens termin sa hun,men at de må forholde seg til ul. symfysemålet blir jo automatisk litt høyere når man ikke har helt flat mage før man ble gravid eller? og det er ikke skyhøyt,men ligger rett utenfor den grønne feltet. fy r\faen,hun fikk meg til å føle meg som verdens feiteste og at jeg aldri burde blitt gravid når jeg er så tjukk! skjønner ikke hvordan hun kan si at det er sammenheng mellom mors og barns vekt,er jo mange eksempler på det motsatte. aldri hørt at det g\har noen sammenheng... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ~Milla~ Skrevet 12. august 2010 #1528 Del Skrevet 12. august 2010 Nei og nei... dette er nettopp en av grunnen til at jeg vurderer å ikke gå til jordmor. Jeg hører det ene historien etter den andre om gravide som blir behandlet dårlig av jordmødre. Det virker som de ikke tenker før de prater. Jeg føler virkelig med deg *dream* Det må ha vært grusomt å sitte der og høre henne plapre ivei på den måten Vet ikke hva jeg skal si... blir taus når jeg hører sånt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spatula Skrevet 12. august 2010 #1529 Del Skrevet 12. august 2010 På det meste i svangerskapet veide jeg 93 kg, jeg har alltid vært en stor jente som ikke kunne ha brukt str skogmus i klær - Jeg har alltid hatt mage Symfysemålet mitt, har alltid ligget litt over den røde-streken, men fremdeles innenfor den grønne kurven, helt til for snart fire uker siden, da jeg var på kontroll hos jordmor på poliklinikken på sykehuset, som fant ut at symfysemålet mitt lå langt under normalen i forhold til antall uker, 33 uker og et symfysemål på kun 27 cm.. Så det med at vi som har litt ekstra å ta i skal ha større mager enn de som er str skogmus er bare tull Bra du har på følelsen av at hun kommer før tiden, jeg hadde bare kjørt på med kjerringråd.. Hehe.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
captiva Skrevet 12. august 2010 Forfatter #1530 Del Skrevet 12. august 2010 (endret) magebilde tatt i dag... så ifølge mesn og 3D Ul 35+6 ifølge UL 34+1 Endret 12. august 2010 av *dream* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ~Milla~ Skrevet 12. august 2010 #1531 Del Skrevet 12. august 2010 For en kjempeflott gravidmage!!! :rødme: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spatula Skrevet 12. august 2010 #1532 Del Skrevet 12. august 2010 Fine magen din :rødme: Den er perfekt og inni der ligger lillesnuppa og godgjør seg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
janne84 Skrevet 12. august 2010 #1533 Del Skrevet 12. august 2010 Har vært inne å lest her, selv om jeg ikke har vært så veldig aktiv på KG de siste mnd, men nå må jeg bare kommentere!! Jeg er rett og slett forbanna, du skal virkelig ikke føle du er tykk. Syns magebildet var fantastisk nydelig!!! Du skal glede deg over svangerskapet, nye det og gjøre deg klar til mini'en kommer. Inn i deg vokser et vinduder barn og det er helt forkastelig at JM får deg til å føle deg som en dritt.. Håper du klarer å nyte svangerskapet og nyter det fullt ut videre!!! :klemmer: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frigg Skrevet 12. august 2010 #1534 Del Skrevet 12. august 2010 Enig med de andre: du har en utrolig fin gravidmage Og jeg skjønner ikke at man kan behandle gravide på en slik måte! Hallo Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
captiva Skrevet 13. august 2010 Forfatter #1535 Del Skrevet 13. august 2010 takk jenter glemte å skrive i innlegget med bildet at jeg ville ha ærlige meninger om magen min er unormalt stor. tåler sannheten altså 36 uker Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Superlilje Skrevet 13. august 2010 #1536 Del Skrevet 13. august 2010 Magen din er ikke unormalt stor, den er kjempefin! Selv ligger jeg høyt på symfysemålet, men magen min er egentlig ganske liten i forhold til andre som er like langt som meg. Enkelte jordmødre bør tenke litt mer over hva de sier synes jeg. Man skal jo faktisk gå opp i vekt når man er gravid Sist jeg var hos legen så hun bare såvidt på vekten min og sa "vekten går oppover ja, og det skal den jo, så det er bra". Det gjorde at jeg ikke følte at det var så ille at jeg hadde gått opp tre-fire kilo på fem uker Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusla Skrevet 14. august 2010 #1537 Del Skrevet 14. august 2010 Du er kjempeflott og magen din er nydelig Hun jordmora di har virkelig feil yrke: jeg skjønner ikke at de kan holde på sånn, hun burde jo vite bedre. Jeg tror også at terminen din og 3D-terminen er rett, det er antakelig derfor SF-målet ditt også blir høyt på jordmors målinger. Også mener jeg du skrev her inne tidligere at du hadde positiv test 2. januar? I såfall er det jo mer logisk at din termin er rett, for hvis ordinær UL-termin er rett så skal du være omtrent like langt som meg og testen min var positiv først sent i januar. Vet ikke om man kan stole alt på dette da, men jeg får ikke det til å stemme det de sier om terminen din hos jordmor. Det fokuset man har på vekt er tøysete synes jeg, du ser helt normal og flott gravid ut og antall kg da er ikke viktig. Min jordmor spør ikke om vekt hver gang engang hun; hun er ikke opptatt av det i det hele tatt. Så det finnes flotte jordmødre der ute også altså - alle hadde fortjent en sånn en! Ha en flott helg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
captiva Skrevet 14. august 2010 Forfatter #1538 Del Skrevet 14. august 2010 Pusla: stemmer at jeg hadde positiv test 2.januar,og hadde da hatt symtomer nesten en uke før det. iføle kalkolatorer på nett ville unnfangelsen if ul termin funnet sted 30.des og så fort skal det ikke være mulig at en test slår ut. så nei,ting stemmer ikke med deres termin! takk for at du heller ikke mener det stemmer. hos legen sist tok han utp i menstermin,og da stemte sf målet bedre,ligger øverst på skalaen,men ikke unormalt høyt. håper virkelig hun ikke holder seg inne mye lenger enn rundt 12 altså,livredd for overtid når de er så stae! synes det er håpløst med sånt fokus på vekt. ja,jeg veier endel mer enn jeg burde,men vekta viser mer enn jeg ser ut som,så beinbyggingen min er tung,og er gammel håndballspiller,så er vel en del muskler kanskje fortsatt som og veier litt en ting er iallefall sikkert,når de 6 ukene etter fødsel er unnagjort skal jeg opp på 3d mølla mi og løpe og spise sunt! og satse på amming så kg renner av. endel kg renner vel av fort uansett,har jo vann i kroppen nå. glad du har en fin jm altså Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frigg Skrevet 14. august 2010 #1539 Del Skrevet 14. august 2010 Ikke tenk så mye på vekta nå som du er gravid og rett etter fødsel . Du skal kose deg og nyte (så langt det lar seg gjøre med vondter o.l) at du er gravid. og tiden etter at babyen er født skal du også kose deg med babyen og ikke tenke vekt med en gang. Håper du har en fin lørdag og helg vennen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ~Milla~ Skrevet 17. august 2010 #1540 Del Skrevet 17. august 2010 Innom og oppdaterer meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg