captiva Skrevet 26. mai 2010 Forfatter #1121 Del Skrevet 26. mai 2010 Uffa, tror du trenger en stor jeg Prøve å slappe av i fridagene nå Takk planen i morra er å dra i huset og rydde opp masse søppel,skrot og verktøy,men må se an smertene.... fredag skal jeg på sykehuset og ta sukkertest....blæh! men ellers bare slappe av på fredag tror jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
captiva Skrevet 26. mai 2010 Forfatter #1122 Del Skrevet 26. mai 2010 føler jeg er veldig negativ om dagen..dårlig samvittiget for det,for er j utrolig glad for å være gravid men er så mange vonde bivirkninger(som en her sa så bra) og mye annet so skjer,så er så sliten klager IKKE mye irl,er bare godt å få det ut her. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frigg Skrevet 26. mai 2010 #1123 Del Skrevet 26. mai 2010 Men det er jo derfor man har behov for en dagbok. Man trenger å få ut litt frustrajon en annen plass enn utover sine nærmeste. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neytiri Skrevet 26. mai 2010 #1124 Del Skrevet 26. mai 2010 føler jeg er veldig negativ om dagen..dårlig samvittiget for det,for er j utrolig glad for å være gravid men er så mange vonde bivirkninger(som en her sa så bra) og mye annet so skjer,så er så sliten klager IKKE mye irl,er bare godt å få det ut her. tror det var meg! Husk at støvsuging og gulvask er det verste du kan gjøre hvis bekkenet verker...så ta det rolig.... og er ikke love å ha dårlig samvittighet rundt oss her på KG derfor vi har dagbok så man kan lufte seg uansett hva det skulle være! 23 uker ikke lenge til 3D nå vel?? :klø: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ambriel Skrevet 27. mai 2010 #1125 Del Skrevet 27. mai 2010 Det er lov å klage, det er mye nytt som skjer i kroppen og dessverre er mye av det både slitsomt og ubehagelig Jeg har glemt alt som heter kvalme og vondter nå jeg, og kjenner allerede jeg begynner å glede meg til neste gang jeg er så heldig å få være gravid Husk når du skal male å bruke Jotun Sens malingen Tips til sukkertesten, last ned en film (evt ta med en dvd) og ta med pcen, så går de to timene fortere Håper du får en kjempefin dag, og at du klarer å slappe av Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
captiva Skrevet 27. mai 2010 Forfatter #1126 Del Skrevet 27. mai 2010 Men det er jo derfor man har behov for en dagbok. Man trenger å få ut litt frustrajon en annen plass enn utover sine nærmeste. Så sant takk for at du stikker innom hr,er innom hos deg og,men ekstremt dårlig på å legge igjen spor hos deg om dagen tror det var meg! Husk at støvsuging og gulvask er det verste du kan gjøre hvis bekkenet verker...så ta det rolig.... og er ikke love å ha dårlig samvittighet rundt oss her på KG derfor vi har dagbok så man kan lufte seg uansett hva det skulle være! 23 uker ikke lenge til 3D nå vel?? :klø: Si at støvsuging og vasking er det verste for meg å gjøre til min samboer a. han er ikke flink til å gjøre noe hjemme kan ikke skylde på at han pusser opp heller,for det har han aldri vært. føler bare at når man er gravid skal man være i topp form,og stråle,ha masse energi og alt være supert. men sånn er det ikke for alle altså deilig ¨å få ut ting her inne. ikke lenge til 3D nå nei:) 4 uker Da får babyen ikke lov å knipe altså! Det er lov å klage, det er mye nytt som skjer i kroppen og dessverre er mye av det både slitsomt og ubehagelig Jeg har glemt alt som heter kvalme og vondter nå jeg, og kjenner allerede jeg begynner å glede meg til neste gang jeg er så heldig å få være gravid Husk når du skal male å bruke Jotun Sens malingen Tips til sukkertesten, last ned en film (evt ta med en dvd) og ta med pcen, så går de to timene fortere Håper du får en kjempefin dag, og at du klarer å slappe av Godt å høre at alt er fort glemt tviler IKKE på at det er verdt alle plager og vondter altså men er litt mye nå.... gruer meg til i morra altså.....vet jo ikke hva det innebærer om det er noe,er bare det som mangler nå,at jeg får enda et problem. må jeg sitte på sykehuset i 2 timer? og hva skjer? vet jeg skal ha med urinprøve. skal jeg ta flere av det der borte? blodprøve? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neytiri Skrevet 27. mai 2010 #1127 Del Skrevet 27. mai 2010 Si at støvsuging og vasking er det verste for meg å gjøre til min samboer a. han er ikke flink til å gjøre noe hjemme kan ikke skylde på at han pusser opp heller,for det har han aldri vært. føler bare at når man er gravid skal man være i topp form,og stråle,ha masse energi og alt være supert. men sånn er det ikke for alle altså deilig ¨å få ut ting her inne. ikke lenge til 3D nå nei:) 4 uker Da får babyen ikke lov å knipe altså! hihi ja det er vel ikke noe nytt...og når mannen min er halvparten av tiden ute på sjøen er det ingen som kan gjøre det utenom meg......MEN om du MÅ så ikke gjør begge samme dag....støvsug en dag og vask en annen......jeg synes også det var deilig å kjøpe sånne engangsmopper(jif) for da trenger jeg ikke bøye meg opp og ned for vasking av gulvet. men jeg synes det er det minste man kan forvente at mannen plukker opp en støvsuger i blandt når man er gravid, plutselig har mannen min blitt ny og ordner og styrer...jeg får nesten ikke lov å dytte vogna i matbutikken for han synes det blir for tungt for meg Nei den lille får IKKE knipe sammen på 3D, heldigvis er sjansen 90% å få se kjønnet om man ønsker det da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ambriel Skrevet 27. mai 2010 #1128 Del Skrevet 27. mai 2010 Er det nå jeg skal si at lillemann knep igjen alt han hadde på 3D'en? Han skulle ikke vise noenting han :gjeip: Det som skjer er at du møter fastende, det har du fått info om, sant? Så blir det tatt en blodprøve av deg, enten stikk i fingeren eller en større prøve i armen.. tar de i fingeren så måler de vel blodsukkeret med sånt lite apparat.. Så skal du drikke den smørja som smaker veldig søtt (trikset her synes jeg var å holde for nesa og bare få det ned) smaker ikke vondt akkurat, bare ikke veldig godt Så skal du sitte i ro i 2 timer, ikke lov å spise eller drikke noe.. Når tida har gått så skal du ta ny blodprøve... Enten får du svar med en gang som jeg har fått inntrykk av at de aller fleste gjør, ellers så må du vente en uke på svar slik som meg (ikke spør meg hvorfor ) Skal du ha med urinprøve? Er det vanlig svangerskapskontroll også eller? Jeg hadde ikke med urinprøve da jeg tok, de måler bare utifra blodprøvene de tar :/ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Superlilje Skrevet 27. mai 2010 #1129 Del Skrevet 27. mai 2010 Synes du har god grunn til å klage litt, så mye som du har vært gjennom de siste månedene Synes det høres skikkelig guffent ut med den sukkerlaken man må drikke. Håper jeg slipper å ta sånn test. Legen sa at jeg ikke trengte fordi BMI var under 30, men andre sier man må ta om man har BMI over 28. Jeg får se hva jordmor sier på mandag Og vi får håpe babyen din ikke er så sjenert på 3D! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
captiva Skrevet 27. mai 2010 Forfatter #1130 Del Skrevet 27. mai 2010 Takk for svar ambriel DEt du sa om lillemann på 3D later jeg som om jeg ikke hørte Hm,jM sa da at jeg måtte ta med urinprøve :klø: rart. jaja,får vel ta det med det,selv om det høres mer logisk ut at de kun sjekker med blodprøve. fått beskjed p,om å møte fastende ja. sikker ¨på at den smørja ikke er vond?? hater ¨å drikke sånne ting,brekker meg ved tanken,så dette blir bra er det mye? de 2 timene komme rtil å være lange....tenkte å ta med meg en bok,pc min holder ikke uten strøm halve tida engang Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spatula Skrevet 27. mai 2010 #1131 Del Skrevet 27. mai 2010 Sånn glukosebelastning skal jeg også ta Jeg gruer meg til å drikke det sukkervannet.. For jeg tror at jeg blir rimelig kvalm etterpå :dåne: Jeg fikk beskjed å ta denne i uke 28 av min jordmor.. Må vel snart bestille time da.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neytiri Skrevet 27. mai 2010 #1132 Del Skrevet 27. mai 2010 hmmm jordmor har ikke nevnt glukosebelastning engang! Eneste hun sa er at glukosen har vært fin hittil :klø: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ambriel Skrevet 27. mai 2010 #1133 Del Skrevet 27. mai 2010 hmmm jordmor har ikke nevnt glukosebelastning engang! Eneste hun sa er at glukosen har vært fin hittil :klø: Er ikke alle som må ta den. Grensene legen følger for BMI er litt forskjellige fra sted til sted Dream: Jeg fikk den over 2 glass så ble jo litt å drikke, men som sagt, jeg holdt for nesa og da gikk det veldig greit ned.. Den var langt ifra så ille som man ser for seg, smaker bare veldig veldig søtt :gjeiper: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
captiva Skrevet 27. mai 2010 Forfatter #1134 Del Skrevet 27. mai 2010 Sånn glukosebelastning skal jeg også ta Jeg gruer meg til å drikke det sukkervannet.. For jeg tror at jeg blir rimelig kvalm etterpå :dåne: Jeg fikk beskjed å ta denne i uke 28 av min jordmor.. Må vel snart bestille time da.. Gruer meg jeg og,nettopp fordi jeg tror jeg blir kvalm av det. og å vente i 2 timer da :dåne: Rart det er ulike uker man skal ta det i,alt kommer an på hvor man bor. visse ting burde devære enige i altså. blir godt å bli ferdig med det. hmmm jordmor har ikke nevnt glukosebelastning engang! Eneste hun sa er at glukosen har vært fin hittil :klø: Henger meg bare på det ambriel svarte. du er heldig som slipper Er ikke alle som må ta den. Grensene legen følger for BMI er litt forskjellige fra sted til sted Dream: Jeg fikk den over 2 glass så ble jo litt å drikke, men som sagt, jeg holdt for nesa og da gikk det veldig greit ned.. Den var langt ifra så ille som man ser for seg, smaker bare veldig veldig søtt :gjeiper: Oki,glad jeg kan spørre deg om div,du har vært igjennom alt dette nylig. Takk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neytiri Skrevet 27. mai 2010 #1135 Del Skrevet 27. mai 2010 Merkelig egentlig når jeg hører at det er vanlig med høy BMI før graviditeten...for det har jeg jo....men har ikke lagt på meg noe særlig ekstra kilo, har normalt blodtrykk, bra glukose hver gang.....så er nok derfor dem ikke maser...men ikke vet jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
captiva Skrevet 27. mai 2010 Forfatter #1136 Del Skrevet 27. mai 2010 Merkelig egentlig når jeg hører at det er vanlig med høy BMI før graviditeten...for det har jeg jo....men har ikke lagt på meg noe særlig ekstra kilo, har normalt blodtrykk, bra glukose hver gang.....så er nok derfor dem ikke maser...men ikke vet jeg høres helt likt ut som meg,bortsett fra at jeg har lagt på mg noe,ikke mer enn vanlig,men mer enn deg. synes faktisk at det burde vært regler,slik at alle ble behandlet likt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ambriel Skrevet 28. mai 2010 #1137 Del Skrevet 28. mai 2010 Alt var fint hos meg også, og vekta hos meg gikk jo ned og jeg nådde jo heller aldri startvekta igjen før jeg fødte. Men, jeg tror ikke jeg hadde måttet ta den om ikke JM på sykehuset under UL hadde nevnt det, for det var først der jeg fikk beskjed om det og da jeg nevnte det for legene mine virket det ikke som om noen av dem hadde tenkt på at jeg skulle ta den :klø: Så jeg tror bare det er forskjellig fra sted til sted :klø: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
captiva Skrevet 28. mai 2010 Forfatter #1138 Del Skrevet 28. mai 2010 da e rjeg endelig hjemme igjen... måtte levere urinprøve da jeg kom og etter en og to timer. tok blodprøver i finger og arm da jeg kom og etter to timer. fikk ikke noe svar,måtte ringe føden i løpet av dagen. men av det hun kunne se så alt bra ut,blodsukkeret steg og sank som det skulle. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ~Milla~ Skrevet 28. mai 2010 #1139 Del Skrevet 28. mai 2010 Da er nok alt iorden Godt å være ferdig med det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
captiva Skrevet 28. mai 2010 Forfatter #1140 Del Skrevet 28. mai 2010 Håper det (og tror det igrunn) har ikke vært noe som helst tegn til noe annet noen gang.... ringte dit for 3 timer siden,hun skulle finne svaret og ringe når hun hadde tid,ikke hørt noe enda. sliten i dag og. kranglet (diskuterte) med sambo i går. bla om at han nå MÅ hjlpe meg hjemme,sånn at smertene mine ikke skal bli verre. fant noen nettsider ang bekkenløsning,så han fikk lese og kanskje skjønne dette bedre,men vet ikke om det hjalp. han vasket og støvsuget i går kveld da,men var ikke helt blid... nesten ikke sovet i natt,tenker mye på div om dagen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg