Gå til innhold

Sånn går nu dagan

captiva

Anbefalte innlegg

uff da, det med kreft er ikke lett det vet jeg godt om.....vi satser på hun kommer seg sterkt tilbake!

Men jeg må si at det med intimiteten er noe jeg kjenner meg igjenn med, akkurat nå etter jeg ble gravid. Jeg har jo som sagt en mann som blir borte 5 uker om gangen, og det er allerede tøft....men nå som jeg ble gravid kan jeg faktiskt telle på 2 hender hvor ofte vi har vært intime......jeg til tider kan kjenne det som utrolig sårende.....men jeg tror menn ofte kan få litt problemer med tanke på tredje mann, eller f eks meg som har vært så mye dårlig med oppkast at han føler han tvinger meg til noe jeg ikke orker.....men selv har jeg øsnket mye mye mer en fra før....

Hadde dere intimitet før du ble gravid?altså oftere en nå?....for da kan det være noe dere kunne fått snakket med en tredje person om, eller feks. samlivskurs......kjenner en god veninne som fikk så mye bra ut av et samlivskurs.....men klart må jo begge parter være åpne for det. Dere skal jo ha barn snart, og da er det viktig at ting også er bra mellom dere.....så vet du jo ikke...kan hende han blir helt nyforelsket når dere har laget noe så flott sånn som et barn :rødme:

:klem:

Vi har vært sammen i tre år nå,og de to siste årene har intimitetne kanskje ikke vært noe å skryte av :sjenert: jeg har en samboer som ikke er som de fleste andre,han har ikke så stort behov for sex :sukk: dette har vært grunnen til mange krangler og tårer for å si det sånn.jeg føler jo at det er pga meg,at han ikke tenne rpå meg og sånn. for menn skal jo liksom ha lyst 24 timer i døgnet. men etter jeg ble gravid har det vært enda mindre,går igrunn uker mellom hver gang :sukk: tror aldri i verden jeg får han med på å prate med noen om dette gitt.

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Huff, så leit at du skal ha det sånn :klemmer: Dette er jo en tid hvor du skal glede deg sammen med mannen og det meste skal være bra! Også vet jo både du og jeg at det ikke nødvendigvis er sånn, men jeg synes det er leit at du sliter nå :kose:

Jeg håper du og samboeren finner ut av det og at han virkelig forstår at det må skje noe; de kan jo være litt trege disse mannfolka før de forstår alvoret. Jeg håper virkelig dette ordner seg, for nå er det jo viktig at dere har noe stabilt å bygge på!

Og som du vet er det bare å sende pm når du vil, jeg stiller gjerne opp :klem:

takk :klemmer:

Ja,det er ikke bare -bare når forholdet er som det er akkurat nå,men det er jo ikke noe nytt problem,er bare ekstra viktig at vi har det bra nå. vil jo ikke ha det greit nok resten livet,men leve med en mann jeg har det bra med. vil ikke dele omsorgen for ungen 50-50 fordi mammma og pappa ikke er kjærester,men kun venner! :sukk: vet ikke om han kommer til å skjønne alvoret jeg,vi har pratet om dette mange ganger.

Endret av *dream*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

da er helgen igjen snart over :sukk: sliten! hadde en koselig dag i går,mamma og pappa kom og vi var alle på middag hos moren og samboeren til sambo. han hadde bursdag på fredag,så det var feiringen hans.han ville ikke feire med party osv i år,heeelt greit for meg,da jeg ikke er noe god på p være edru når alle andre drikker.

ny uke i morgen. gruer. koser meg på jobb,er bare det at jeg blir så sliten :sukk:

skla bytte fastlege nå,har funnet en her i byen. noen som vet hvor lang tid det tar før man kan ta i bruk den nye?

planen for dagen er å kanskje få rydet litt her,skifte på senga,rydde i bilen, og slappe av ute i sola.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har vært sammen i tre år nå,og de to siste årene har intimitetne kanskje ikke vært noe å skryte av :sjenert: jeg har en samboer som ikke er som de fleste andre,han har ikke så stort behov for sex :sukk: dette har vært grunnen til mange krangler og tårer for å si det sånn.jeg føler jo at det er pga meg,at han ikke tenne rpå meg og sånn. for menn skal jo liksom ha lyst 24 timer i døgnet. men etter jeg ble gravid har det vært enda mindre,går igrunn uker mellom hver gang :sukk: tror aldri i verden jeg får han med på å prate med noen om dette gitt.

Jeg skjønner, det er faktisk ikke uvanlig at gutta ikke har så høy sexdrive som alle tror dem har...noen gang kan det være påvirket av kosthold, noen ganger på latskap, og selvfølgelig er det alltid mulighet at dem ikke tenner så lett........Jeg tviler på at dere hadde klart å lage barn hvis ikke han hadde tent på deg så kanskje dette ligger et annet sted......

Hvis han ikke er villig til å være med på å fikse problemer dere krangler om, så er han i grunn ikke der 100% for deg.....hvorfor tror du han ikke vil være med på det??er du redd han sier nei?det vil ihvertfall ikke skade å snakke om hvordan du føler deg og at du føler det er viktig siden dere skal jo tross alt få barn å få snakket med noen og få hjelp til problemene.

Mannen min og jeg har vært sammen i over 6 år......vi hadde faktisk ikke det beste 1 året med tanke på sex....han var uerfaren(hadde bare en kjæreste før) og jeg hadde høyt sexbehov. Jeg har etterhvert prøvd å gjøre det spennende og faktisk spørre hva han fantaserer om eller ønsker......utrolig hva man får i svar når man spør direkte...ja han ble flau først, men 3 året vårt sammen var dem som vi var nyforelsket og hadde sex hver dag.......når han begynnte å jobbe på sjøen er han borte 5 uker, og så er han 5 uker hjemme...og jeg må si det er tøft, men vi har det faktisk bedre....for vi savner hverandre så mye at vi virkelig setter pris på tiden sammen.

IKKE ta det sånn at mannen din ikke tenner på deg, er så lett for oss kvinner å ta ting personlig, men jeg tror her at mannen din kanskje har noe med seg selv han må få fikse.....uansett håper jeg dere kan ordne det :klem:

da er helgen igjen snart over :sukk: sliten! hadde en koselig dag i går,mamma og pappa kom og vi var alle på middag hos moren og samboeren til sambo. han hadde bursdag på fredag,så det var feiringen hans.han ville ikke feire med party osv i år,heeelt greit for meg,da jeg ikke er noe god på p være edru når alle andre drikker.

ny uke i morgen. gruer. koser meg på jobb,er bare det at jeg blir så sliten :sukk:

skla bytte fastlege nå,har funnet en her i byen. noen som vet hvor lang tid det tar før man kan ta i bruk den nye?

planen for dagen er å kanskje få rydet litt her,skifte på senga,rydde i bilen, og slappe av ute i sola.

Koselig med helg ja, skulle ikke du prøve å få litt sykemelding siden du er så trøtt??

når du bytter fastlege er det 14dager før du kan benytte deg av den nye tror jeg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint at du har kost deg i helgen så langt, pass på å lade noe batterier i dag da! :tommel:

Jeg bytta fastlege for et par år sida, men husker ikke helt om man måtte vente med å bruke den. Fikk et brev i posten med bekreftelse og etter det tror jeg det bare er å ringe? Er enig med Neytiri i at du bør prate med legen om sykmelding, kanskje en gradert en? Så du får hentet deg litt inn. Når du sliter litt som du gjør nå blir det iallefall ikke noe enklerer når du er så sliten :klemmer:

Jeg skal ikke gå så mye inn på dette med intimitet, for jeg blir fort :flau: av å det ;), men jeg vil si en ting: det er nok en myte at alle menn er klare som egg 24 timer i døgnet. Og kommunikasjon er viktig i et forhold, selvom det kan være vanskelig å ta opp vanskelige ting. Jeg håper virkelig han er villig til å se ting litt fra din side også og at dere får det bedre :kose:

Ha en flott søndag!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner godt problemene dine med mannen. Jeg er selv sammen med en mann som har mye mindre lyst enn det jeg har, og det har vært mange tårer, krangling og usikkerhet pga det. Men så har jeg på en måte klart å innfinne meg med at han bare ikke har så mye lyst, og at det ikke har noe med meg å gjøre. Og det går uansett aldri mer enn en uke uten heldigvis :lur:

Håper det ordner seg mellom dere, det er jo ikke så greit å føle det sånn nå når dere venter barn og alt.

Angående fastlege mener jeg å ha lest at byttet gjelder fra månedsskiftet. Er ikke helt sikker da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da var mandagen unnagjort. sliiiten. vært en mindre på jobb i dag,og blir det iallefall i morgen og. i morgen er det personalmøte og jeg skal jobbe fra 9-20.gleder meg ikke.. men,men. sviger mor sendte mld isted og ville jeg skulle komme bort i huset,for hun skulle dit å male. måtte se så jeg fikk det som jeg ville,men hun skulle bare fortsette på gangen hun har begynt på allerde,og fargen er den samme..synes vel bare at jeg bvurde komme da. men ingen tvinger henne til å hjelpe til,og jeg har sagt hvordan ståa er for meg,så jeg sendte meling at jeg ikke orket i dag bla. ikke fått noe svar,hun ble sikkert furt,men. jeg vil helelr ta hensyn til meg og den lille enn henne!

jeg og mammma var en liten tur på babyshop i helga,der fant jeg et stellebord jeg vil ha,og det ringte bestemmor i går kveld og sa hun ville betale :) gleder meg til å begynne å handle ting!! :hjerte:

nå kjenner jeg bevegelser i magen hver dag og :hjerte:

særlig om kvelden når jeg ligge rpå sofaen og ser på tv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner, det er faktisk ikke uvanlig at gutta ikke har så høy sexdrive som alle tror dem har...noen gang kan det være påvirket av kosthold, noen ganger på latskap, og selvfølgelig er det alltid mulighet at dem ikke tenner så lett........Jeg tviler på at dere hadde klart å lage barn hvis ikke han hadde tent på deg så kanskje dette ligger et annet sted......

Hvis han ikke er villig til å være med på å fikse problemer dere krangler om, så er han i grunn ikke der 100% for deg.....hvorfor tror du han ikke vil være med på det??er du redd han sier nei?det vil ihvertfall ikke skade å snakke om hvordan du føler deg og at du føler det er viktig siden dere skal jo tross alt få barn å få snakket med noen og få hjelp til problemene.

Mannen min og jeg har vært sammen i over 6 år......vi hadde faktisk ikke det beste 1 året med tanke på sex....han var uerfaren(hadde bare en kjæreste før) og jeg hadde høyt sexbehov. Jeg har etterhvert prøvd å gjøre det spennende og faktisk spørre hva han fantaserer om eller ønsker......utrolig hva man får i svar når man spør direkte...ja han ble flau først, men 3 året vårt sammen var dem som vi var nyforelsket og hadde sex hver dag.......når han begynnte å jobbe på sjøen er han borte 5 uker, og så er han 5 uker hjemme...og jeg må si det er tøft, men vi har det faktisk bedre....for vi savner hverandre så mye at vi virkelig setter pris på tiden sammen.

IKKE ta det sånn at mannen din ikke tenner på deg, er så lett for oss kvinner å ta ting personlig, men jeg tror her at mannen din kanskje har noe med seg selv han må få fikse.....uansett håper jeg dere kan ordne det :klem:

Koselig med helg ja, skulle ikke du prøve å få litt sykemelding siden du er så trøtt??

når du bytter fastlege er det 14dager før du kan benytte deg av den nye tror jeg ;)

Han jobber mye,7-18 hver ukedag,så mye ligger nok i at han er sliten itillegg til at han ikke er klar 24 t i døgnet. men klarte å lure han i går :sengekos:

Jeg vet at han ikke vil prate med noen om dette,da han synes det er litt pinlig.det har ingenting med at han ikke er i dette 100%,men han synes temaet rundt dette er flaut og ikke noe andre hart noe med.

"Godt" å høre at mannen din heller ikke har/hadde det største sex behovet,takk for at du deler. man tror liksom at alle har et fantastisk sex liv hvor mannen vil hele tiden,og man aldri får fred..

Registrerte bytte av fastlege i går,og det gjelder fra 1.mai,så stemmer det ja :)

Frister veldig å få en liten sykemelding på 20% eller noe,bare for å orke noe annet enn jobb,men får se litt an,iallefall til dne nye legen kan brukes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint at du har kost deg i helgen så langt, pass på å lade noe batterier i dag da! :tommel:

Jeg bytta fastlege for et par år sida, men husker ikke helt om man måtte vente med å bruke den. Fikk et brev i posten med bekreftelse og etter det tror jeg det bare er å ringe? Er enig med Neytiri i at du bør prate med legen om sykmelding, kanskje en gradert en? Så du får hentet deg litt inn. Når du sliter litt som du gjør nå blir det iallefall ikke noe enklerer når du er så sliten :klemmer:

Jeg skal ikke gå så mye inn på dette med intimitet, for jeg blir fort :flau: av å det ;), men jeg vil si en ting: det er nok en myte at alle menn er klare som egg 24 timer i døgnet. Og kommunikasjon er viktig i et forhold, selvom det kan være vanskelig å ta opp vanskelige ting. Jeg håper virkelig han er villig til å se ting litt fra din side også og at dere får det bedre :kose:

Ha en flott søndag!!

Blir litt flau av å prate om intimitet jeg og,derfor er det greit

å ta det her,hvor ingen kjenner meg :sjenert: er liksom ikke noe man vil si høyt at sexlivet ikke er på topp,og at det skyldes mannen..

Vurderer en gradert sykemelding ja,for akkurat nå er det faktisk ikke bare meg det gjelder,har en til å ta hensyn til :hjerte: og

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner godt problemene dine med mannen. Jeg er selv sammen med en mann som har mye mindre lyst enn det jeg har, og det har vært mange tårer, krangling og usikkerhet pga det. Men så har jeg på en måte klart å innfinne meg med at han bare ikke har så mye lyst, og at det ikke har noe med meg å gjøre. Og det går uansett aldri mer enn en uke uten heldigvis :lur:

Håper det ordner seg mellom dere, det er jo ikke så greit å føle det sånn nå når dere venter barn og alt.

Angående fastlege mener jeg å ha lest at byttet gjelder fra månedsskiftet. Er ikke helt sikker da..

Takk for at du også deler dine erfaringer med en mann med mindre lyst enn deg,hjelper litt å vite at vi eR flere :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han jobber mye,7-18 hver ukedag,så mye ligger nok i at han er sliten itillegg til at han ikke er klar 24 t i døgnet. men klarte å lure han i går :sengekos:

Jeg vet at han ikke vil prate med noen om dette,da han synes det er litt pinlig.det har ingenting med at han ikke er i dette 100%,men han synes temaet rundt dette er flaut og ikke noe andre hart noe med.

"Godt" å høre at mannen din heller ikke har/hadde det største sex behovet,takk for at du deler. man tror liksom at alle har et fantastisk sex liv hvor mannen vil hele tiden,og man aldri får fred..

Registrerte bytte av fastlege i går,og det gjelder fra 1.mai,så stemmer det ja :)

Frister veldig å få en liten sykemelding på 20% eller noe,bare for å orke noe annet enn jobb,men får se litt an,iallefall til dne nye legen kan brukes.

:kose: Selvfølgelig er han sliten om han jobber så mye.....hvorfor jobber han så mye, er det da alltid overtid :klø:

ALLE synes det er flaut å snakke om sexlivet, ihvertfall om man sliter med det......anonymt kan det også være når man går på kurs......men jeg tror faktisk samlivskurs hadde vært tingen her for det handler ikke bare om sex, det handler om å ha en bedre hverdag med hverandre og lære å lytte og snakke med hverandre...sexpraten kommer inn etterhvert men da blir det ikke et rent sexkurs om du skjønner ;)

Ja jeg er enig at det er en mythe at menn er klare 24 timer i døgnet....tror også noen kvinner "snakker" veldig mye om et deilig sexliv som kanskje er ikke så ofte som man skulle tro.......vi fikk mye ut av et parkurs vi gikk på før bryllupet vårt...var et slags samlivskurs....og jeg må si sexen er ikke bare forbedret men har blitt veldig spennende.....så det har vært så positivt at jeg tror ingen kommer dårlig ut av det.

HØR på meg når jeg sier at du ikke kan slite deg ut....ingen takker deg i ettertid......jeg har helt møtt veggen nå og vil mest sannsynlig ikke dra tilbake før etter permisjon(evt. ny jobb). Du må gjøre det før det knekker deg helt, du skal også rekke å leve livet utenom jobben....noe vi i tiden i dag ikke er like flinke til i hektisk hverdag :sjenert:

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han har to jobber,så derfor jobber han så mye :sukk: en "vanlig" jobb og så er han selvstendig næringsdrivende itilegg.

Så bra dere hadde godt utbytte av kurset :) tror at det er veldig nyttig jeg,men det er det å få med mannen i huset da.

Ja,huff,din situasjon er virkelig skremmende.

Ingen takker en for at en slite rseg ut nei,er den dumme samvittigheten da,og tanken om at graviditet ikke er en sykdom. men skal være forsiktig,og ikke tøye det for langt,for det er det IKKE verdt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei en eller annen gang skal man jo slutte med den dårlige samvittigheten....er tross alt noe så vanvittig kjært til oss og at jobben skal utgjøre tidlig fødsel eller depresjon fordi man orker ikke noe etter jobben....ja da gjør man for mye...

må si jeg er kanskje en av de som synes det er normalt at gravide blir sykemeldt...og det er forskjellige grunner til det, jeg har aldri tenkt på dem som en negativ ting, men en naturlig ting når kroppen din faktisk skaper noe så flott som et barn......er jo litt alien tanke for meg fortsatt at nå har jeg et lite barn inni magen som om noen måneder jeg får holde på :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei en eller annen gang skal man jo slutte med den dårlige samvittigheten....er tross alt noe så vanvittig kjært til oss og at jobben skal utgjøre tidlig fødsel eller depresjon fordi man orker ikke noe etter jobben....ja da gjør man for mye...

må si jeg er kanskje en av de som synes det er normalt at gravide blir sykemeldt...og det er forskjellige grunner til det, jeg har aldri tenkt på dem som en negativ ting, men en naturlig ting når kroppen din faktisk skaper noe så flott som et barn......er jo litt alien tanke for meg fortsatt at nå har jeg et lite barn inni magen som om noen måneder jeg får holde på :rødme:

Den samvittigheten er vanskelig altså..nå er jeg så sliten at jeg ikke vet hvor jeg skal gjøre av meg,men vi har vært to på avdelingen i dag (av fire) og jeg kan ikke bli borte akkurat nå. føler et ekstra ansvar siden jeg er ped leder og. to dager til,så er det helg.

vet at den lille i magen er det viktigste,men flink pike syndromet har tatt meg nå. er jo ikke syk,bare sliten :sukk:

Enig med deg i dne alien følelsen :fnise: merkelig at det det er en liten baby inni meg!

Endret av *dream*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:strix: 18 uker :strix:

Jm i morgen,skal prate med henne om ul terminen,selv om jeg tror hun sier seg enig med sin kollega.

gruer meg til veiing :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vært hos jm i dag. Hun anbefalte meg å ta det med ro i noen dager da jeg sa hvordan jeg føler meg om dagen,så nå er jeg hjemme igjen. Blir hjemme i dag og i morgen. hun anbefalte også å sterkt vurdere noen prosent sykemelding.

Timen gikk bra,hadde lagt på meg noen kg,men det regnet jeg med. Hun var faktisk litt enig med meg i forhold til termin,rundt 19 uker mente hun. Det stemte ifølge symfyse mål og datoer. Hun så på målene fra ul og sa at man ikke kunne si om babyen er liten nå,da de ikke har begynt å legge på seg fett. og at dt er avik i hodemål osv,og at det går an å måle litt feil :vetikke: men,spiller jo ikke så mye rolle som hun sa.

OG vi hørte etter hjertelyd og fant den :hjerte:

Fortalte om det jeg kjenner i magen,og dte måtte være babyen sa hun :hjerte: :hjerte:

Nå skal jeg ta det helt med ro noen dager,og passe på den lille i magen :hjerte:

Endret av *dream*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt at du tar være på deg selv og lille i magen, er jo en grunn jordmor anbefaler at du hviler litt....er ikke alltid man kan være superwoman uansett om man skulle ønske det....og å legge på seg er i grunn normalt, sålangt har je gikke sett til det siden jeg har kastet opp så mye, men har jo ekstra kilo på meg så det har ikke vært farlig.....

Håper du klarer å slappe av hjemme og gjøre ting som setter et smil på deg :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...